دردسرسازان باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند/مردم باید مراقب و صبور باشند


ساعت: 18:11
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۰۱
کد خبر: 1899140

آیت الله ناصری امام جمعه یزد با اشاره به اینکه برخی از دست نشانده ها و اغتشاشگران به اموال و جان مردم آسیب رسانده اند، گفت: باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با بیان اینکه قلب و روح انسان شفاف و روشن است و نشان دهنده نور خداوند و عظمت خداوند است، گفت: تا زمانی که انسان روح شفاف می ماند، در آن نور خدا و علم و عشق الهی جاری می شود و اگر عمل انسان بر اساس دستورات الهی باشد به کمال می رسد.

وی بیان کرد: فطرت و فطرت ما الهی و مربوط به نور الهی است، لذا مردم نیکوکار، بندگان و شیفتگان از آرامش برخوردارند زیرا به فطرت و فطرت الهی خود عمل می کنند، زلال و آرامش خداوند از بین می رود.

ناصری ادامه داد: اگر کسى فرمان خدا را اطاعت نکرده باشد و قلبش نور الهى را از دست داده باشد، آیات الهى، دعا و دیگر اعمال نیک به کارش نمى آید و حقیقت را درک نمى کند و گرفتار شیطان مى شود و مرتکب خطا مى شود. که نه به درد دین می خورد و نه دنیا و نه آخرت.

امام جمعه یزد تصریح کرد: اینگونه است که نصیحت برای برخی از افراد کارساز نیست و حتی زمانی که مدرک به آنها نشان داده می شود باز هم گرفتار شیطان و وسوسه های شیطانی می شوند.

ناصری با بیان اینکه درمان چنین قلبی توبه است، افزود: اگر دل را رها کنیم از راه خدا و فطرت الهی منحرف می شود، بنابراین باید هر چند وقت که لازم است با توبه زنگار را از دل خود بزداییم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع پیشکسوتان جهاد و شهادت، اظهار داشت: مسئله آغاز جنگ، راه دفاع، اهداف دشمنان و دفاع جانانه رزمندگان باید برای نسل جوان روشن باشد.

ناصری با اشاره به همه اینها، ریشه در انقلاب اسلامی ما دارد و افزود: انقلاب اسلامی ما یک کودتا یا انقلاب اصلاحی نبود که از زمان مشروطه اتفاق افتاد، بلکه انقلابی رادیکال، اسلامی و الهی در جستجوی حقیقت بود. بود.

خطیب جمعه یزد تاکید می کند: امام خمینی (ره) سعادت دنیوی و اخروی مردم را به خاطر عشق به خدا و مردم می خواست نه اینکه بر آنها حکومت کند، از این رو به دنبال تشکیل حکومت الهی و اجرای احکام الهی بود.

وی با بیان اینکه امام همه چیز را از خدا می داند افزود: انسان نمی تواند قوانین جامع وضع کند و درگیر خودخواهی و تمامیت خواهی می شود. لذا امام معتقد است که باید حاکمیت خداوند در جامعه حاکم باشد نه اسلام، قرآن و ائمه عطار (علیهم السلام) بر جامعه حکومت کنند.

ناصری با اشاره به سرقت های انگلیسی و دیگر کشورهای غربی در کشورمان، تصریح کرد: همه این ها به دلیل حاکمیت ظالم و خودباختگان و خودفروشان است.

وی افزود: امام به دستورات قرآن در کشور عمل کردند و ریشه فساد را از کشور زدودند و استکبار ستیزی امتیاز مهم انقلاب ماست و این دلیل خشم استکبار جهانی نسبت به نظام اسلامی است. انقلاب در ایران

امام جمعه یزد گفت: دشمنان تمام تلاش خود را کردند تا ما را از دین خود دور کنند و این مشکلی است که خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها این اتفاق افتاده و استکبار با فشار موفق شده است انقلاب آنها را شکست دهد، افزود: اما در کشور ما این اتفاق نیفتاد زیرا امام خمینی (ره) از ابتدا تاکید داشتند که باید این انقلاب حفظ شود. تعهدات

ناصری تاکید کرد: ملت ایران 40 سال مقاومت کرد و مستکبران نتوانستند قرآن و اسلام را از ما بگیرند و انقلاب را شکست ندادند زیرا این ملت همه چیز خود را فدای اسلام و انقلاب کرد و اکنون باید این روند ادامه یابد.

خطیب جمعه یزد با بیان اینکه امروز دشمن با نظام و اقتصاد کاری جز دین ندارد افزود: الان هم این آشوب ها و شلوغی بازی هایی که به وجود آمده در همین راستا است و هر از چند گاهی بهانه ای پیدا می کنند. با چسبیدن به او تخیل او را تضعیف کنید.

وی تصریح کرد: با مقاومت و صبر مردم و تدبیر رهبری این انقلاب و اسلام حفظ شد و همه مردم مسلمان جهان به این انقلاب علاقه مند شدند اما دشمن این انقلاب و هر روز را نمی بیند. مشکل ایجاد می کند تا باعث سردرگمی شود، امروز حجاب اجباری را بهانه کرده و فضای کشور ما را به هم ریخته است.

ناصری با بیان اینکه هر روز بهانه ای دارند، افزود: روز حقوق بشر، روز انرژی هسته ای، روز موشک و هر روز بهانه ای برای گرفتن آرامش از کشورمان است.

وی با اشاره به اینکه چند روزی از پیاده روی اربعین نمی گذرد، گفت: حرکت به سوی امام حسین (ع) به معنای حرکت به سوی اسلام، حرکت به سوی استبداد ستیزی، حرکت به سوی استکبارستیزی و حرکت به سوی آرمان گرایی است. و هر قدم در این رویداد مهم جهانی مانند چکشی بر سر دشمنان اسلام و قرآن بود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: می ترسند 20 میلیون نفر به سمت امام حسینی بروند که هدفش ظلم ستیزی بود و طبیعی است که با ما قهر کنند، به همین دلیل دست به اقداماتی زدند. حواس جهانیان را از اربعین منحرف کنید.

وی با اشاره به دیپلماسی سیاسی دولتمردان و رئیس جمهور بیان کرد: سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل تلقی جهانیان از انقلاب ما را تغییر می دهد و چهره قدرتمندتر از گذشته از ایران اسلامی را نشان می دهد.

ناصری تصریح کرد: این موضوع باعث عصبانیت دشمنان ما شد و طبیعی است که این حرکت ها را انجام می دهند و با کمک رسانه های معندی که همگی فارسی صحبت می کنند حمله می کنند.

وی به جوانان توصیه کرد: بیدار و هوشیار باشید، دوست را از دشمن بشناسید و به حرف های پوچ گوش ندهید و تسلیم فضایی نشوید که در شبکه های اجتماعی ایجاد می شود زیرا می خواهند شما را ضعیف و ناامید کنند.

ناصری ادامه داد: سعی کنید دوست و دشمن را بشناسید و با تحریک دشمنان آرامش خود و جامعه را بر هم نزنید و حقیقت را دریابید و فکر کنید که شورشیان به دنبال چه هستند.

امام جمعه یزد با اشاره به خسارات وارده به اموال، جانی و مردمی در اغتشاشات افزود: کسانی که دشمن و رسانه های متخاصم را به این اقدامات تحریک کردند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید صبور باشند و اجازه ندهند عده ای به بهانه مشکلات اقتصادی پا به دین بگذارند، گفت: مردم اجازه ندهند عده ای به نام مردم اغتشاش ایجاد کنند و به اغتشاش خاتمه دهند.

ناصری با تقدیر از نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی سرکوب شد اما نتوانست امنیت را حفظ کند و همچنین به شما توصیه می کنیم نگران نباشید و بدانید که زحمات شما در پناه خداوند متعال است.

امام جمعه یزد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: معلمان، والدین و آموزش و پرورش وظیفه دارند دین فرزندان را تقویت کنند وگرنه آنها نیز گرفتار دسیسه های دشمن خواهند شد. و وسوسه های شیطان و مغلوب فضاهای مجازی.» باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید