سردار کوثری: اگر مسئولان امنیتی به وظایف خود عمل نکردند باید در برابر فرماندهان و مردم پاسخگو باشند.

سردار کوثری: اگر مسئولان امنیتی به وظایف خود عمل نکردند باید در برابر فرماندهان و مردم پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر مسئولان امنیتی به وظایف خود به درستی عمل نکنند باید در مقابل فرماندهان خود و افرادی که مورد حمله و بدرفتاری فتنه گران قرار می گیرند پاسخگو باشند.

همشری: اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حملات اخیر به نیروهای امنیتی نتیجه عملکرد موفق این نیروها در برخورد با شورشیان است.

برخی از شبکه های مستقر در لندن و مرتبط با دادگاه های بریتانیا و عربستان سعودی با ایجاد اخباری سعی دارند پلیس و نیروهای امنیتی این کشور را “خشن” و “نقض حقوق بشر” جلوه دهند. فردی که در حادثه اخیر مظلومیت نیروهای امنیتی را افشا کرد. ظلمی که اخیراً فرمانده کل قوا به آن اشاره کرده است. به این بهانه با اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت‌وگو کردیم.

خواص از آشفتگی پشت صحنه بی خبرند

کوثری در پاسخ به این سوال که چرا برخی از افرادی که حتی سابقه انقلاب در کارنامه خود دارند در روزهای اخیر به نیروهای انتظامی و امنیتی حمله کرده و قصد تضعیف آن ها را دارند، گفت: این امر ناشی از ناآگاهی این افراد در پشت صحنه اغتشاشات اخیر است. . و می گوید: «نیروهای انتظامی و امنیتی از کشور، انقلاب و اسلام محافظت می کنند، اما این نیروها از 2 جبهه مورد حمله قرار می گیرند. از یک طرف می‌بینیم که برخی از چهره‌هایی که در گذشته سابقه انقلابی داشتند به این نیروها حمله می‌کنند. از آنجایی که این افراد از پشت پرده اغتشاشات اخیر اطلاعی ندارند، معتقدند گفته های خارجی ها صحت دارد و نیروهای امنیتی و انتظامی متخلفان هستند.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ماموران امنیتی و نیروی انتظامی در قبال تامین امنیت کشور مسئولیت و وظیفه دارند، ادامه داد: اگر ماموران امنیتی به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند باید با فرماندهان و فرماندهان خود روبرو شوند. افرادی که توسط شورشیان مورد حمله قرار گرفتند. در نتیجه، پرسنل انتظامی و امنیتی اکنون در حال انجام وظایف ذاتی خود هستند و برخی تلاش‌ها برای تضعیف نیروهای مستقر ناشی از عملکرد موفق این نیروها در مقابله با شورشیان است.

معاون پیشین ستاد تارولا گفت که نیروهای امنیتی کشور با شورشیانی که در ناآرامی های اخیر اکثراً با بیشترین “خود داری” فریب خورده اند، برخورد کرده اند و خاطرنشان کرد: بارها در کشورهایی که ادعای دموکراتیک بودن دارند و اکنون شاهد بوده ایم. عملکرد ماموران امنیتی در کنترل اغتشاشات در تهران، نحوه برخورد پلیس با معترضان و حقوق خواهان را محکوم می کنند و بدون ترس از تعقیب قضایی چه جنایاتی علیه مردم مرتکب می شوند. خود سوال یکی از نشانه های مظلومیت فرج و بسیج در حوادث و آشوب های اخیر است. وی در ادامه سخنان خود چنین گفت: پلیس کشورهای مدعی حقوق بشر با معترضان با انواع سلاح برخورد می کند، اما دیدیم که افسران فاراژ در مواجهه با اغتشاشگران اجازه استفاده از سلاح های جنگی را ندارند و به همین دلیل آنها را به کار می گیرند. شهدایی را تقدیم امنیت کشور کرده‌اند.»

خط اعتراض و پرسش را باید از شورش جدا کرد

پس از چند روز اعتراض و فروکش شدن فضای هیجانی و جایگزینی جریان عقلانی در روند اعتراض و رسیدگی به موضوع فوت مهسا امینی، به نظر می رسد زمان جدایی خطوط اعتراض و مسائل فرا رسیده است. از سردرگمی و هرج و مرج نکته ای که کوثری نیز بر آن تاکید می کند و می گوید: اساس راه حل نظام این است که مردم، حتی آنهایی که صدایی دارند و اعتراض دارند، بیایند و در تریبونی که برای این موضوع در قانون تعریف و توضیح داده شده، بیایند و اعتراض کنند و اعتراض کنند. در سرتاسر جهان بی نظمی و ناامنی از سوی مقامات امنیتی قابل تحمل نخواهد بود و افرادی که مرتکب چنین اعمالی شوند به شدت مجازات خواهند شد.

نماینده مردم تهران در شورای اسلامی افزود: بسیاری از معترضان در سنین پایین بودند که بر اثر موج احساسات یا کلاهبرداری رسانه ای در روزهای اخیر دست به اعمال خلاف قانون زدند. بسیاری از این جوانان با اطمینان دادن به این افراد و دعوت از خانواده های آنها برای گفتگو با فرزندان و کنترل بیشتر بر اعمال آنها، خود را از شورشیان سازمان یافته و رهبرانی که با بیگانگان در تماس بوده اند جدا کرده اند. با این حادثه به محافل محرک و ایجاد هرج و مرج نزدیک شده ایم و با این افراد برخورد جدی خواهد شد.»

با نشر اکاذیب به نتیجه نمی رسند

رصد رسانه‌های خصمانه و فضای مجازی نشان می‌دهد که بسیاری از داده‌های ارائه‌شده در این رسانه و فضا، مبنایی مبتنی بر دروغ و شایعه دارد. دروغ ها و شایعات گسترده ای که سازندگان آنها برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی برای دستیابی به اهداف خاص ارائه کردند. کوثری گفت: این تاکتیک 43 سال است که برقرار است و دیگر نخ نیست: «43 سال است که می‌خواهند با دروغ‌پردازی، شایعه‌سازی و اغراق در دروغ‌هایی که می‌سازند به اهداف خود برسند، اما به نتیجه نمی‌رسند. نتایج. “

نماینده مردم تهران با بیان اینکه عده ای با انقلاب و نظام کینه و دشمنی دارند، اما مردم فهیم ایران کینه ورزی را می شناسند و با آنها همکاری نمی کنند، گفت: بسیاری از جوانان فاقد قدرت تحلیل و فریب هستند. جذب انقلاب شده اند. این نیز یکی از ظلمی است که نظام اسلامی در حادثه اخیر متحمل شد. بدون شک حقایق زمانی برای مردم روشن می شود که غبار از این ماجرا بنشیند.

دیدگاهتان را بنویسید