رئیس دانشگاه تهران: قطع همکاری با اساتید به معنای اخراج نیست، بلکه این احتمال وجود دارد که برخی از اساتید جزو مدت قرارداد باشند و به دلیل اعلام گروه یا دانشکده، قراردادشان تمدید نشود/ رایج است. برای اساتیدی که به وظایف خود مبنی بر عدم تمدید قرارداد عمل نمی کنند.

رئیس دانشگاه تهران: قطع همکاری با اساتید به معنای اخراج نیست، بلکه این احتمال وجود دارد که برخی از اساتید جزو مدت قرارداد باشند و به دلیل اعلام گروه یا دانشکده، قراردادشان تمدید نشود/ رایج است. برای اساتیدی که به وظایف خود مبنی بر عدم تمدید قرارداد عمل نمی کنند.

محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران درباره قطع همکاری این دانشگاه با برخی اساتید گفت: برخی از اساتید به وظایف علمی خود عمل نمی کنند و احتمال اینکه در مدت قرارداد باشند و به دلیل عدم تمدید قرارداد وجود دارد. اطلاعیه گروه یا دانشکده ضمن اینکه موضوع «عدم تمدید قرارداد» همیشه در دانشگاه وجود داشته و این موضوع شبهه سیاسی نیست.

رئیس دانشگاه تهران درباره قطع همکاری این دانشگاه با برخی از اساتید گفت: برخی از اساتید به وظایف علمی خود عمل نمی کنند و به دلیل مشکلاتی که وجود دارد این احتمال وجود دارد که در مدت قرارداد باشند و قراردادشان تمدید نشود. اطلاعیه گروه یا دانشکده ضمن اینکه موضوع «عدم تمدید قرارداد» همیشه در دانشگاه وجود داشته و این موضوع شبهه سیاسی نیست.

در چند روز گذشته اخباری مبنی بر اخراج برخی از اساتید دانشگاه از جمله برخی اساتید دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شده است.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در این باره به ایسنا گفت: دانشگاه ها برای جذب و تصدی هیات علمی روند مشخصی دارند. یک استاد در دانشگاه منصوب می شود و استخدام او باید به طور دوره ای تجدید شود. بی شک اساتید دانشگاه برای ارتقا و تحول جایگاه خود اقدام می کنند. ما در دانشگاه تهران با هیچ یک از اساتید این مرکز آموزشی قطع همکاری نکرده ایم و قطع همکاری به معنای اخراج نیست.

وی ادامه داد: علاوه بر این گاهی برخی از اساتید به تعهدات علمی خود عمل نمی کنند و این احتمال وجود دارد که جزو مدت قرارداد باشند و به دلیل اعلام گروه یا دانشکده، قراردادشان تمدید نشود. مشکل عدم تمدید قرارداد همیشه در دانشگاه وجود داشته و موضوع سیاسی نیست. اگر فردی نتواند به شاخص های علمی دست یابد، تعهدات مربوط به تدوین مقالات و کتب را انجام دهد، از نظر تدریس و … کیفیت لازم را نداشته باشد، این امور با مأموریت ها و مسئولیت های تدریس سازگاری ندارد. دانشگاه

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اعلام شد افرادی از دانشگاه اخراج شده اند و دانشگاه همکاری خود را با آنها قطع کرده است، خاطرنشان کرد: این موضوع صحت ندارد. احتمال تاخیر در مرحله تغییر وضعیت معلمان مذکور وجود دارد. هیچ یک از اساتیدی که نامشان ذکر می شود دست از کار کشیده و با دانشگاه در ارتباط هستند. آنچه در محافل خبری و رسانه ای مطرح می شود صحت ندارد.

مقیمی تصریح کرد: بحث عدم تمدید قرارداد در خصوص اساتیدی که کارایی لازم را ندارند و به تعهدات خود در رابطه با تالیف کتب و مقاله عمل نکرده اند، همواره روال دانشگاه بوده و این موارد پیدا نمی شود. بازتاب خارجی عدم تمدید قرارداد اساتید غیرحرفه ای امری رایج در دانشگاه است و فردی که غیرحرفه ای باشد با چنین موردی مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: هیچکس به دلیل مسائل سیاسی در دانشگاه دچار مشکل نشد، مگر اینکه به وظایف حرفه ای خود عمل می کرد. از گذشته تا امروز شرایط به همین منوال بوده و ما همیشه این موضوع را علنی کرده ایم.

رئیس دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: در مورد دانشجویانی که انتقاد و اعتراض می کنند اینگونه است. ما در دانشگاه تهران از نقد علمی استقبال می کنیم و هیچ دانشجویی مورد توجه قرار نمی گیرد مگر اینکه بخواهد رسالت دانشگاه را زیر پا بگذارد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر قوانین دانشگاه را رعایت نکنیم، اشتباه کرده ایم، من از هر اقدامی که در دانشگاه انجام می شود، دفاع می کنم. چون سعی می کنیم طبق قانون عمل کنیم. اگر اساتید و دانشجویان به وظایف تخصصی، علمی و دانشجویی خود عمل کنند، حتی اگر منتقد، منتقد سیاست کشور و معترض ما باشند، هرگز فقط برای اعتراض در نظر گرفته نشده اند. فضایی که ما در دانشگاه تهران داشتیم، فضای باز، آزاد و علمی است. در صورت وجود مطالعه موردی، پرونده خود را بیاورید تا وضعیت تحصیلی آنها را در گروه مربوطه بررسی کنیم.

وی با بیان اینکه برخی در مورد اخراج اساتید و به اصطلاح نشت نفت توییت می کردند، خاطرنشان کرد: برخی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران بودند اما کیفیت لازم را نداشتند و از آنها عذرخواهی شد. در فضای ایجاد شده به دنبال اعتبار هستند، اما چیزی که به دست می آورند اعتباری ندارد و به اعتباری که دارند آسیب می زنند. برخی از افرادی که اخراج آنها از دانشگاه رفع شده است جزو کادر آموزشی دانشگاه تهران نیستند و از اعضای هیات علمی بوده اند که دیگر مورد نیاز گروه آموزشی نبوده اما مدعی هستند دانشگاه تهران همکاری خود را با آنها قطع کرده است. . این رفتار غیراخلاقی است.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: چنین فضاهایی برای ما مهم نیست، بلکه مستندسازی و کسانی که می توانند از نظر علمی از کار خود دفاع کنند مهم است. رویکرد ما در دانشگاه تهران رویکرد حذفی نیست. اگر موردی باشد تذکر می دهیم و مشکل خاص را اصلاح کنند. تعهد حرفه ای یک استاد مهم است. استاد متعهد می شود که به موقع در کلاس حاضر شود، کیفیت لازم را داشته باشد، دانشجویان از ارائه خود راضی باشند، کتاب ها و مقالات علمی داشته باشند و تحقیقات خود را به موقع انجام دهند. او برای انجام وظایف خود پول دریافت می کند.

وی با بیان اینکه پرداخت ها به اعضای هیات علمی در حال انجام است، در پایان گفت: پرداخت ها در حال انجام است و گزارش کار به صورت ماهانه ارائه می شود. وقتی معلمی اعلام عدم حضور کرد و در کلاس حاضر نشد، قانوناً نمی توانیم برای آن ماه مبلغی را پرداخت کنیم. مواردی وجود دارد که یک ماه حقوق معلم پرداخت نشده است، اما پرداخت حقوق از سر گرفته شده است. استادی هم هست که حقوقش همچنان پرداخت نشده است. این موارد به دلیل برخورد سیاسی نیست، بلکه به دلیل عدم حضور استاد در سالن و انجام وظایف حرفه ای است. یک نفر اعلام می کند و بیان می کند که کلاس نمی روند و ما بهانه ای برای آن پیدا می کنیم. عده ای رفتار سیاسی کرده اند اما ما با هم برخورد سیاسی نکرده ایم و بر اساس روش تخصصی خودمان با آنها برخورد نکرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید