اساتید و دانشجویان دانشکده داروسازی باید محصولات دانش بنیان تولید کنند


ساعت: 20:38
تاریخ انتشار: 1301/08/22
کد خبر: 1910695

کوباد محمدی گفت: در ده سال گذشته کرمانشاه زیرساخت های خوبی از نظر توسعه فناوری فراهم شده است و اساتید و دانشجویان داروسازی می توانند روی محصولات دانش بنیان کار کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، کباد محمدی اسرر امروز در مراسم تودیع و معارفه دانشکده داروسازی اظهار کرد: بیش از 20 سال از دانشکده داروسازی کرمانشاه می گذرد و هم اکنون یکی از بهترین دانشکده های کشور از نظر تدریس در رشته داروسازی است. دانشجویان، تحقیقات و فناوری مسیر رشد را به خوبی دنبال می کند.

وی افزود: هیئت مدیره دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اعضای هیات علمی دانشکده داروسازی انتظار دارد علاوه بر مسائل آموزشی و تربیت دانشجو در زمینه فناوری و توسعه شرکت های دانش بنیان فعالیت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همانطور که اساتید می توانند فناور باشند و در شرکت های دانش بنیان محصول تولید کنند، دانشجویان نیز می توانند دست اندرکاران اساتید در توسعه این شرکت ها باشند.


زیرساخت های توسعه فناوری در کرمانشاه تامین شد/ اختصاص 200 میلیارد تومان برای تکمیل پروژه دانشکده پزشکی

محمدی با تاکید بر اینکه دانشکده داروسازی می تواند در زمینه تولید دانش بنیان بسیار موفق باشد، گفت: در ده سال اخیر زیرساخت های خوبی در زمینه توسعه فناوری در کرمانشاه فراهم شده است و اساتید و دانشجویان داروسازی می توانند در این زمینه فعالیت کنند. تولید مبتنی بر دانش

وی امروز تولید محصولات دانش بنیان را از ضروریات کشور عنوان کرد و افزود: اکنون کشور در شرایطی قرار دارد که نیازمند توسعه محصولات دانش بنیان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر خرید تجهیزات پزشکی خاص مشکل است در حالی که شرکت های دانش بنیان به راحتی می توانند این گونه مشکلات را برطرف کنند.

محمدی خواستار ارتباط با دانشکده های داروسازی پیشرفته دنیا شد و گفت: اگرچه می توان جلساتی را از طریق وبینار و الکترونیکی برگزار کرد، اما باید فرصت های یادگیری تسهیل شود و فناوری باید وارد شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود فضاهای آموزشی در دانشکده های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم.

دکتر محمدی خاطرنشان کرد: اگرچه در 15 سال گذشته نتوانسته ایم فضای فیزیکی دانشکده ها را توسعه دهیم، اما در توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی از میانگین کشوری بالاتر هستیم.


افتتاح دانشکده دندانپزشکی کرمانشاه در سال تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وجود یک گره در ساخت دانشکده دندانپزشکی تصریح کرد: در نظر داریم در سال تحصیلی جدید این دانشکده را افتتاح کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در قانون بودجه امسال اعتبارات اندکی برای فارغ التحصیلی دانشکده دندانپزشکی در نظر گرفته شد و اعتبارات تکمیلی در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه تخصیص یافت.

وی در خصوص تکمیل ابرپروژه دانشکده پزشکی کرمانشاه افزود: به دلیل مشکلات مالی سال گذشته پیمانکار این پروژه خواستار پایان همکاری بود که با پرداخت 25 میلیارد تومان کار را از سر گرفت.

به گفته محمدی، یکی از شروط اعطای وام، پیشرفت فیزیکی حداقل 50 درصدی است که با رایزنی های انجام شده پس از سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، توانستیم 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه دریافت کنیم. پروژه دانشکده پزشکی به 70 درصد می رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با تخصیص 200 میلیارد تومان پروژه دانشکده پزشکی کرمانشاه تکمیل نمی شود اما تلاش می کنیم تا سه تا چهار سال آینده افتتاح شود.

محمدی همچنین به تلاش برای رفع کمبود فضای فیزیکی در دانشکده داروسازی اشاره کرد و اظهار داشت: برای جبران کمبود فضای فیزیکی، فضای بانک مورد نظر به عنوان یکی از فضاهای موجود در اختیار دانشکده داروسازی قرار می گیرد. دانشکده.

در مراسم تودیع و معارفه روسای دانشکده های داروسازی کرمانشاه از زحمات دکتر علیرضا علی آبادی تقدیر و دکتر فخری به عنوان رئیس جدید دانشکده داروسازی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید