بگذارید اعضای برجام به وظایف خود عمل کنند. ما به تعهدات خود برمی گردیم

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفتگو ضمن اشاره به اقدامات تروریستی داعش در افغانستان در روزهای اخیر ، نسبت به وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که تحرکات تروریستی و عبادت نمازگزاران در کنار اسکان مجدد مهاجرین افغان ، مسئولیت ایالات متحده و دبیرکل این کار را بیش از هر زمان دیگری انجام داده است.

دکتر امیرعبداللهیان خواستار اقدام جدی دبیرکل سازمان ملل متحد برای توقف و مبارزه با تروریسم در افغانستان شد.

گوتیرز گفت که سازمان ملل متحد در حالی که به ارسال کمک های بشردوستانه به افغانستان ادامه می دهد ، بر نیاز به یک دولت فراگیر که شامل همه اقوام و اقلیت های افغان باشد ، تاکید کرد.

در ادامه گفتگو ، دکتر امیر عبداللهیان به برگزاری کنفرانس منطقه ای افغانستان در تهران اشاره کرد و گفت که این کنفرانس با حضور وزرای خارجه همسایگان افغانستان برنامه ریزی شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در این تماس تلفنی به مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت که مذاکرات اخیر بین معاون وزیر خارجه و انریکه مورا مثبت بوده و هفته آینده در بروکسل ادامه خواهد یافت. وی از نتایج عملی ملموس حمایت می کند و اگر اعضای برجام به تعهدات خود کامل عمل کنند ، ایران به تعهدات خود باز می گردد.

دکتر امیر عبدالهیان در مورد تبادل اسرا افزود: ما موضوع زندانیان را انسانی می دانیم و نمی خواهیم این موضوع به مذاکرات هسته ای مرتبط شود.

وزیر خارجه همچنین از گوترش دعوت کرد تا به کشور ما سفر کند.

گوترش با ابراز امیدواری برای موفقیت مذاکرات هسته ای ، گفت که سازمان ملل متحد همیشه از شورای امنیت سازمان ملل حمایت کرده و پس از خروج ترامپ ، قبل از خروج آمریکا از برجام به دنبال راهی برای بازگشت به وضعیت بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید