پر از مسابقات کشتی قهرمانی آسیا برمی گردیم / هر چه بیشتر روی پایه کار کنیم، در بزرگسالان نتایج قوی تر می شود


ساعت: 11:12
تاریخ انتشار: 1401/03/30
کد خبر: 1877224

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان در آستانه آغاز رقابت های قهرمانی آسیا در قرقیزستان گفت: با توجه به تمرینات و اردوهایی که داشتیم می خواهیم با تمام توان به ایران برگردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، مجید ترکان سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: در مجموع پنج مرحله اردو را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا پشت سر گذاشتیم. تیم را تا جایی که می توانید آماده کنید و بچه ها نسبتا آماده هستند و امیدواریم پر از مسابقات برگردیم.

ترکان افزود: نتیجه یک تیم از نظر سطح مبارزه بچه ها مهم است. بچه های تیم نوجوانان با توجه به شرایطی که بچه ها در هیچ تورنمنت خارجی محک نخوردند و فقط در مسابقات داخلی جام عبدالله موحد حضور داشتند راهی مسابقات قهرمانی آسیا می شوند. با این حال امیدوارم بچه ها با تلاششان پر از مسابقه برگردند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: بعد از بازی های آسیایی بچه ها بعد از استراحت دوباره به اردو می آیند و در آستانه مسابقات جهانی ایتالیا که مردادماه برگزار می شود، 2 اردوی دیگر داریم. “

ترکان با تاکید بر هدف فدراسیون مبنی بر اینکه رده جوانان به دنبال مدال نیست و بحث حمایت در اولویت است، خاطرنشان کرد: هر چقدر هم که پایه و اساس محکم باشد، قطعا در رده خواهیم بود.هر چه قدمان بلندتر به نظر می رسد، قوی تر می شویم. به همین منظور فدراسیون به ما کمک کرد تا روی تکنیک و تاکتیک کودکان در رده سنی نوجوانان و نوجوانان کار کنیم تا در آینده به نتیجه مطلوب که ویترین مسابقات بزرگسالان است برسیم.

وی با اشاره به اهمیت بحث تربیت اخلاقی در رده جوانان گفت: یکی دیگر از عوامل مهمی که فدراسیون در رده اصلی به آن اهمیت داده است بحث اخلاق است و ما در تمرینات و اردوها بر این موضوع تاکید ویژه داریم. ما در حال انجام آن هستیم.

ترکان با اشاره به اینکه فدراسیون نه تنها در کلام بلکه در عمل به اقشار پایه توجه ویژه ای دارد خاطرنشان کرد: از نگاه ویژه فدراسیون به مردم عادی تشکر می کنم. این توجه فقط مختص نوجوانان و جوانان نیست، بلکه اکنون بچه های تیم نهال در مهد کشور که وطن کشتی است اردو زده اند تا بدانند قهرمانان المپیک و جهان در چه شرایطی تمرین می کنند. به نوعی فدراسیون با این تصمیم نگاه حرفه ای را در سطح دسته جمعی ترویج می کند و این بسیار مهم است.

سرمربی تیم کشتی فرنگی با اشاره به ظرفیت بالای استعدادهای کشتی ایران گفت: کشتی ایران فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است اما پتانسیل بسیار خوبی در کشتی داریم. در کشتی جهانی، ایران به فنون زیبایش معروف است نه بدنسازی، بنابراین هر چه بیشتر روی فنون در رده اصلی کار کنیم، می توانیم دستاوردهای بهتری برای کشورمان داشته باشیم.

وی در پایان گفت: از همه کسانی که در رده های اصلی برای کسب نتیجه در رده های بالاتر تلاش می کنند تشکر می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید