کشتی آزاد قهرمانی آسیا بلیزارد کشتی گیران در وزن 5 ثانیه با 3 طلا و 1 نقره / قهرمانی کشتی قدرتمند در اولان باتور


ساعت: 18:12
تاریخ انتشار: 1401/02/04
کد خبر: 1834167

تیم ملی کشتی فرنگی ایران با کسب 6 مدال طلا، یک نقره، یک مدال برنز و 201 امتیاز قهرمان مسابقات کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا در مغولستان شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، سی و پنجمین دوره مسابقات کشتی قهرمانی بزرگسالان آسیا روزهای 3 و 4 اردیبهشت ماه در شهر اولان باتور مغولستان برگزار شد که محمد حسین محمد در وزن 97 کیلوگرم و یداله محبی در وزن 125 کیلوگرم، داریوش حضرت گلی زاده یک تا 61 کیلوگرم مدال نقره کسب کردند. و محسن مصطفوی مدال برنز وزن 86 کیلوگرم و 201 امتیاز قهرمان شد.
پس از ایران، هند و قزاقستان به ترتیب با 152 و 151 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

تیم ایران سال گذشته با 3 طلا، 3 نقره و 2 برنز و 179 امتیاز قهرمان قزاقستان شد و تیم های هند و قزاقستان با 151 و 149 امتیاز دوم و سوم شدند.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم رضا مومنی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل زناباذر زنده‌نبود دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان با نتیجه 10 بر 6 شکست خورد و با شکست این مبارز مقابل حریف هندی خود مومنی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

وزن 61 کیلوگرم داریوش حضرت گلی زاده در دور اول با نتیجه 9 بر 6 مقابل سانگ چوی از کره جنوبی به برتری رسید. وی در دور دوم قهرمان آسیا بحرین علی بیگ علی بگوف (کشتی گیر روس) را 14 بر 11 شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 5 از سد اکبر کوربانوف قزاقستان گذشت و راهی فینال شد. حضرت گلی زاده مقابل ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک از ژاپن با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل عنایت الله از پاکستان پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کایکی یاماگوچی قهرمان نوجوانان جهان از ژاپن را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله 6 بر صفر زوگبادره سیویسورن از مغولستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. پسرخاله در دیدار فینال در هند در دیداری حساب شده باجرانگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و برنز و برنز جهان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 70 کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری پس از استراحت در دور اول با نتیجه 6 بر 2 مغلوب تایشی ناریکانی از ژاپن شد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار فینال، جواز حضور در این دیدار را نیز به دست آورد. جگان جعفری در این دیدار مقابل سیرباز تالگات قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم دایچی تاکاتانی دارنده مدال نقره بازی های آسیایی ژاپن را با نتیجه 7 بر 5 شکست داد. وی در دور بعد و نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر بیامبادورج از اردن اردن را شکست داد و به فینال راه یافت. امامی مقابل نورکیا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا قزاقستان را با نتیجه 5 بر 2 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر 6 مقابل بیمبادورج انخبایار از مغولستان پیروز شد. وی در دور بعد و نیمه نهایی یودای تاکاهاشی از ژاپن را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. سوادکوهی در این دیدار با نتیجه 9 بر 9 بر بالیان گوراف دارنده مدال نقره آسیا از هند پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

وزن 86 کیلوگرم محسن مصطفوی در دور نخست در ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر دولت مراد اورازگیلیف را شکست داد و به این رقابت ها راه یافت. مصطفوی در این دیدار در کره جنوبی با نتیجه 4 بر صفر از سد گوان اوک کیم گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست آدیلت داولبایف دارنده مدال های نقره و برنز آسیایی بازی های آسیایی قزاقستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر برنده مدال نقره آسیا تاکوما اوتسو از ژاپن را شکست داد و راهی فینال شد. فیروزپور در دیدار فینال با نتیجه ۱۱ بر صفر مقابل ارگیلوه داگوادورج از مغولستان به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

با وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست ضیا محمد صفرف از ترکمنستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و راهی دیدار فینال شد. محمدیان در دیدار پایانی در دیداری زیبا 11 بر صفر بتسول اولزیسایخان از مغولستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

با وزن 125 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، یداله محبی در دور دوم با نتیجه 11 بر 2 سرداربک خلماتوف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 باتمانها انگتسوشین از مغولستان را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. محبی در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر یک علیشیر ارگالی از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- کومار راوی (هند) 2- راحت کالژان (قزاقستان) 3- آلماز سمانکوف (قرقیزستان) و رایکوتو آرای (ژاپن) … 8- رضا مومنی (ایران)

61 کیلوگرم: 1- ری هیگوچی (ژاپن) 2- داریوش حضرت گلی زاده (ایران) 3- اولوبک ژولدوشبکوف (قرقیزستان) و اکبر کوربانوف (قزاقستان)

65 کیلوگرم: 1- رحمان عموزاد خلیلی (ایران) 2- باجرانگ پونی (هند) 3- عباس رحمانوف (ازبکستان) و کایکی یاماگوچی (ژاپن)

70 کیلوگرم: 1- تایشی ناریکانی (ژاپن) 2- آرنازار اکمت علی اف (قرقیزستان) 3- نوین نوین (هند) و سیرباز تالگات (قزاقستان) 5- محمدمهدی یگانه جعفری (ایران)

74 کیلوگرم: 1- یونس امامی (ایران) 2- نورکجا کایپانوف (قزاقستان) 3- دایچی تاکاتانی (ژاپن) و اسلامبک اوروزبکوف (قرقیزستان)

79 کیلوگرم: 1- علی سوادکوهی (ایران) 2- بالیان گوراو (هند) 3- ارسلان بوداژاپف (قرقیزستان) و یودای تاکاهاشی (ژاپن)

86 کیلوگرم: 1- عظمت دولتبکوف (قزاقستان) 2- دیپاک پونی (هند) 3- محسن مصطفوی (ایران) و بوبور اسلاموف (ازبکستان)

92 کیلوگرم: ۱- امیرحسین فیروزپور (ایران) 2- Orgiluh Daguador (مغولستان) 3- Adilet Davolbayev (قزاقستان) و WikiWiki (هند)

97 کیلوگرم: 1- محمد حسین محمدیان (ایران) 2- بازول اولسی سایهان (مغولستان) 3- ممد ابراگیموف (قزاقستان) و ساتیوارت کادیان (هند)

125 کیلوگرم: 1- یداله محبی (ایران) 2- علیشیر یرگالی (قزاقستان) 3- یی هیون جونگ (کره جنوبی) و باتمانگای آنختسوشین (مغولستان)

جدول رده بندی تیمی: 1- ایران 201 امتیاز 2- هند 152 امتیاز 3- قزاقستان 151 امتیاز 4- ژاپن 140 امتیاز 5- مغولستان 115 امتیاز 6- قرقیزستان 104 امتیاز
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید