کشتی جام تورلیخانف 3 طلا، 3 نقره و 1 برنز برای کشتی گیران ایران / دادمرز، نجاتی و طاهری طلا گرفتند


زمان: 19:57
تاریخ انتشار: 1389/03/14
کد خبر: 1843405

رقابت های کشتی فرنگی جام کشتی گیران ایران در پایان 7 وزن اول بولات تورلیخانف با 3 مدال طلا، 3 نقره و 1 برنز دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، 7 وزن اول، جام کشتی بولات تورلیخانوف و رنکینگ جهانی اتحادیه امروز در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان با کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز موفق به کسب 3 مدال طلا، 3 نقره و یک برنز شدند. .

در اولین روز این مسابقات پویا دادمرز، علیرضا نجاتی و رامین طاهری در اوزان 55، 60 و 87 کیلوگرم، پویا ناصرپور در 60 کیلوگرم، مهدی فلاح در 97 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم مدال طلا کسب کردند و نقره گرفتند. و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم پویا دادمرز در دور دوم پس از استراحت در دور نخست با نتیجه 7 بر 2 اسلامیان عزیزوف از تاجیکستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر ارودجان هالاکورکی از هند را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. دودمرتز با نتیجه 4 بر 2 از سد مارلان موکاشف قزاقستان گذشت و به مدال طلا رسید.

در وزن 60 کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم الهام بهرام اف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی همچنین با نتیجه 9 بر صفر محمد کودیر یوسپوف از ازبکستان را شکست داد و راهی فینال شد. در همین رده، پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر فیروز میرزا رجبوف از تاجیکستان را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. ناصرپور در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد یرنور فیدخمتوف قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. دیدار فینال بین دو نماینده کشورمان برگزار شد و نجاتی با نتیجه 9 بر صفر از سد ناصرپور گذشت و به مدال طلا دست یافت. ناصرپور هم مدال نقره گرفت.

در وزن 67 کیلوگرم میثم دلهانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر کالی سلیمان اف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به دلیل مصدومیت مقابل ابرار اتابکوف از ازبکستان با نتیجه 3 بر 3 شکست خورد.

در وزن 87 کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 3 بر یک از سد آزات بیکوف قرقیزستان گذشت تا راهی مرحله نیمه نهایی شود. وی در این مرحله عظمت کاستوبایف از قزاقستان را 3 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. طاهری با نتیجه دو بر یک ایونگو ریکادزه از گرجستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت. در این وزن علی شریفی دیگر نماینده کشورمان در دور نخست با نتیجه 5 بر 3 از سد ملیس آیتباکوف قرقیزستان گذشت. در دور بعد مقابل جالگاسبی بردی ماراتوف از ازبکستان با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد. و با توجه به شکست این مبارز در دیدار نیمه نهایی، شریفی از دور مسابقه کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم، مهدی فلا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 4 بر یک از سد اومالت دادوف قزاقستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله رستم آسوکولوف از ازبکستان را 3 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار مقابل متان بشار از ترکیه با نتیجه دو بر یک و ضربه فنی شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر یعکوبی کاجایا از گرجستان را شکست داد. امین میرزازاده دیگر نماینده کشورمان در این وزن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم ستیش از هند را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. دیدار نیمه نهایی بین میرزازاده و یوسفی برگزار شد و در پایان امین میرزازاده با نتیجه 2 بر 2 به برتری رسید و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل عثمان ایلدیریم از ترکیه با نتیجه 3 بر 2 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت. یوسفی نیز با برتری 8 بر صفر مقابل ستایش از هند و کسب مدال برنز به این دیدار راه یافت.

رده بندی نفرات برتر روز اول این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- پویا دادمرز (ایران) 2- مارلان موکاشف (قزاقستان) 3- یاسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و اسلامجان عزیزاف (تاجیکستان)

60 کیلوگرم: 1- علیرضا نجاتی (ایران) 2- پویا ناصرپور (ایران) 3- محمدوکودیر یوسپوف (ازبکستان) و یرنور فیدخمتوف (قزاقستان)

63 کیلوگرم: 1- خامه کامل (ترکیه) 2- باگیلان جاکانشا (قزاقستان) 3- ژولمان شارشن بیکوف (قرقیزستان) و نیراج (هند)

67 کیلوگرم: 1- ابور آتابایف (ازبکستان) 2- جانی هاتسوریانی (گرجستان) 3- سلطان آسیتولی (قزاقستان) و مادیار مالتاکبایف (قزاقستان)

87 کیلوگرم: 1- رامین طاهری (ایران) 2- آیونگو ریکادزه (گرجستان) 3- اتابک عزیزبکوف (قرقیزستان) و جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) … 7- علی شریفی (ایران)

97 کیلوگرم: 1- ماتان بشار (ترکیه) 2- مهدی فالا (ایران) 3- اوجان سیرلیبای (قزاقستان) و رستم آساکولوف (ازبکستان)

130 کیلوگرم: 1- عثمان ایلدیریم (ترکیه) 2- امین میرزازاده (ایران) 3- علی اکبر یوسفی (ایران) و آنتون ساونکو (قزاقستان)

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید