قهرمانی کشتی جهان نایب قهرمان کشتی گیران ایران با 4 مدال طلا و 2 مدال برنز / رده بندی نهایی مسابقات مشخص شد

زمان: 21:31
منتشر شده در: 1400/07/18
کد خبر: 1775020

در پایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نروژ ، تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی 4 طلا و 2 برنز کسب کرد.

به گزارش راه دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی ، مسابقات جهانی کشتی از 6 تا 7 اکتبر در اسلو نروژ برگزار شد و سرانجام میثم دلخانی در وزن 63 کیلوگرم و محمدرضا گرایی در 67 کیلوگرم به سرانجام رسیدند. محمد هادی سراوی 97 کیلوگرم و علی اکبر یوسفی 130 کیلوگرم مدال طلا و محمد علیگرای 77 کیلوگرم و پیمان پشتام 82 کیلوگرم مدال برنز را کسب کردند.

تیم ایران نیز با 146 امتیاز نایب قهرمان جدول رده بندی تیمی شد. تیم های روسیه و آذربایجان به ترتیب با 152 و 107 امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

وزن 55 کیلوگرم: سجاد عباسپور در دور اول 10 بر یک مغلوب ماکس نوری از آمریکا شد و به دلیل شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی ، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در دسته تا 60 کیلوگرم مهرداد مردانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 11 بر 3 بر ریوان آرنات ، برنده مدال برنز اروپا از رومانی غلبه کرد. 7-0 به گئورگ گاریبیان قهرمان اروپا از ارمنستان ، و به دلیل شکست این مبارز در نیمه نهایی ، مردان از مسابقات کنار رفتند.

در دسته 63 کیلوگرم ، میثم دهلانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم ، دنیس مانیسه از آلمان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین را با نتیجه 3 بر 3 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله ، دهلانی برنده دارنده مدال نقره اروپایی آذربایجان با طالع ممدوف با نتیجه 9 بر صفر غلبه کرد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی از سد لری ابولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان با نتیجه 5 بر 4 گذشت و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن تا 67 کیلوگرم محمدرضا گرای ، پس از استراحت در دور اول در دور دوم ، در حالی که 6 نفر پشت سر یکی از قهرمانان آسیا ، تسوچیکا شیموآمادا ، با ضربه فنی از ژاپن عقب افتادند و با نتیجه 6 بر 5 مقابل این حریف پیروز شدند. ، و به مرحله اول رفت مرحله چهارم آخرین بود. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر جعفرف آذربایجانی را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله در مبارزه سخت و حساس با نتیجه 6 بر 6 مقابل راماز زویزه دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از گرجستان پیش افتاد و به دیدار پایانی راه یافت. گرای برنده عبدالایف دارنده مدال نقره اروپا از روسیه در یک کشتی حساب شده با نتیجه 5 بر 2 مغلوب مدال طلا شد.

در وزن 72 کیلوگرم ، محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر کریستوف برگر از اتریش را شکست داد و در دور بعد نیز جی یول لی از کره جنوبی را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد. وی در دور بعدی و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 9 بر صفر اولووو گانی زاده آذربایجانی را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. مختاری در این مرحله 10 بر 6 مغلوب مالحز آمویان دارنده مدال نقره اروپا از ارمنستان شد و راهی دیدار رده بندی شد. در این مسابقه او با نتیجه 10 بر 1 مغلوب کریستوپاس اسلیوا از لیتوانی شد و پنجم شد.

در وزن 77 کیلوگرم ، محمد علیگرای در دور اول ایک ماناتساکانیان دارنده مدال برنز جهان از بلک بلغارستان را 6 بر یک شکست داد. وی در دور بعدی با نتیجه 6 بر 1 گل بلاکوادزه قهرمان زیر 23 سال گرجستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این مرحله گرای مقابل رومن ولاسوف قهرمان جهان و المپیک از روسیه با نتیجه 10 بر یک شکست خورد و به دلیل حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی ، گرای به گروه بازندگان رفت. وی در گروه تامرلان شادوکایف از قزاقستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله مقدماتی شد. در این مسابقه در نبردی دیدنی با نتیجه 9 بر صفر تاماس لوی مجارستانی را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

وزن 82 کیلوگرم: پیمان پشتم در دور اول 4-3 سینگ هارپریت از هند را شکست داد و در دور بعد طارق عبدالسلام شبلی محمد از بلغارستان را با نتیجه 7-2 شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. در این مرحله پشتام با نتیجه 3 بر 1 از سد رادیک کولوف دارنده مدال نقره جهان از بلاروس گذشت و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله او 5 بر 2 مغلوب برهان آکبودک از ترکیه شد و راهی دیدار رده بندی شد. در این دیدار پشتام دارنده مدال برنز جهان لاسلو زابو از مجارستان را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن 87 کیلوگرم ، رامین طاهری در دور اول 3 بر 2 از سد میهایل برودو در مولداوی گذشت. طاهری از مسابقه کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم ، محمدهادی ساراوی پس از استراحت در دور اول ، آرتور سرکیسیان ، قهرمان زیر 23 سال اروپا از روسیه را در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 شکست داد. وی در دور بعدی و در مرحله یک چهارم نهایی ملیا ملیا از گرجستان را با نتیجه 9 بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل دارنده مدال نقره اروپا نیکولوز کهلاشویلی از ایتالیا با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد و راهی فینال شد. ساروی در دیدار پایانی الکس زوکه مجارستانی را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در دسته 130 کیلوگرم ، علی اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول ، داود اواشپیان از ارمنستان را در دور دوم با نتیجه 6 بر یک شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله اسکار مارویک از نروژ را 2 بر 1 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مسابقه از سد آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی با نتیجه 2 بر 1 گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. یوسفی در این دیدار زورابی قادوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.

رتبه افراد برتر به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- کن ماتسویی (ژاپن) 2- امین صفرشیف (روسیه) 3- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) و تازه واردان از تسورتسومیا (گرجستان) 11- سجاد آبابور (ایران)

60 کیلوگرم: 1- ویکتور سیوبانو (مولداوی) 2- ژولامان شارشن بیکوف (قرقیزستان) 3- استپان ماریانیان (روسیه) و مراد ممدوف (آذربایجان) 8- مهرداد مردانی (ایران)

63 کیلوگرم: 1- میثم دهلانی (ایرانی) 2- لوری ابولادزه (گرجستان) 3- کونسوکه شیمیزو (ژاپن) و لنور تمیروف (اوکراین)

67 کیلوگرم: 1- محمدرضا گرای (ایران) 2- نذیر عبدالله اف (روسیه) 3- رماز زویزه (گرجستان) و آلمت کابیسپایف (قزاقستان)

72 کیلوگرم: 1- ملخاز آموویان (ارمنستان) 2- سرگئی کوتوزوف (روسیه) 3- گئورگ ساهاکیان (ارمنستان) و کریستوپاس آسیوا (لیتوانی) 5- محمدرضا مختاری (ایران)

77 کیلوگرم: 1- رومن ولاسوف (روسیه) 2- سانان سلیمانوف (آذربایجان) 3- محمدعلی گرای (ایران) و رولاند شوارتز (آلمان)

82 کیلوگرم: 1- رفیق حسین اف (آذربایجان) 2- برهان اکبودک (ترکیه) 3- پیمان پشتام (ایران) و عدلان آکیف (روسیه)

87 کیلوگرم: 1- زورابی داتوناشویلی (صربستان) 2- کریل ماسکوویچ (بلاروس) 3- لاشا گوبادزه (گرجستان) و آرکادیوز کولینیچ (لهستان) … 13- رامین طاهری (ایران)

97 کیلوگرم: 1- محمد هادی سراوی (ایران) 2- الکس زوکه (مجارستان) 3- آرتور سرکیسیان (روسیه) و تریسی هنکوک (آمریکا)

130 کیلوگرم: 1- علی اکبر یوسفی (ایران) 2- زورابی قادوری (روسیه) 3- یاکوبی کاجایا (گرجستان) و اسکار مارویک (نروژ)

رده بندی تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

1- روسیه 152 امتیاز 2- ایران 146 امتیاز 3- آذربایجان 107 امتیاز 4- گرجستان 92 امتیاز 5- ترکیه 66 امتیاز 6- مجارستان 60 امتیاز 7- ژاپن 54 امتیاز 8- ارمنستان 49 امتیاز 9- لهستان 46 امتیاز 10- بلاروس 40 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید