کشتی آزاد قهرمانی جهان زیر 23 سال ایران نایب قهرمان تیم آزاد امید با 4 مدال طلا و یک نقره


ساعت: 22:01
تاریخ انتشار: 08/01/1401
کد خبر: 1905407

تیم ایران با کسب 4 مدال طلا و یک مدال نقره نایب قهرمان مسابقات کشتی آزاد زیر 23 سال (عمید) اسپانیا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی زیر 23 سال جهان روزهای 9 اردیبهشت لغایت 1 آبان ماه در شهر پونته ودرای اسپانیا برگزار شد و در نهایت تیم ایران در وزن 74 کیلوگرم با هدایت محمدصادق فیروزپور هدایت شد. در وزن 92 کیلوگرم حسین فیروزپور، 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا مدال طلا، 125 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا مدال طلا و در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی به مدال نقره دست یافتند.

در جدول رده بندی تیمی گرجستان با 141 امتیاز قهرمان شد، ایران با 134 امتیاز دوم و آمریکا با 112 امتیاز سوم شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه 5 بر 4 از سد مانوئل خنزارتسیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد مقابل هورست لر قهرمان زیر 23 سال اروپا از آلمان با نتیجه 9 بر 4 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 61 کیلوگرم آرمین حبیب زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل اصیل آیتاکین از قزاقستان با نتیجه 8 بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله بعد، کنار رفت. از مسابقه

در وزن 65 کیلوگرم کیان محمودجانلو در مبارزه نخست با نتیجه 7 بر 8 مغلوب حمزه آلاجا از ترکیه شد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار پایانی راهی گروه بازنده ها شد. در این گروه در اولین دیدار محمود جانلود با نتیجه 10 بر صفر سید اسلام حسینی از فنلاند را شکست داد. وی در دور بعد ساموئل آلوارز از پورتوریکو را با نتیجه 9 بر 4 شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. در آن دیدار محمود جانلو با نتیجه 8 بر 11 مقابل اریک آروشانیان از اوکراین شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی پس از توقف در دور نخست، در دور دوم 15 بر 5 تلقات سیرباز قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 17 بر 7 از سد کوتا تاکاهاشی از ژاپن گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این دیدار با نتیجه 4 بر 2 یحیی توماس از آمریکا را شکست داد و راهی فینال شد. وی در آن مسابقه با نتیجه 8 بر 4 مغلوب گیورگی الباکیدزه قهرمان زیر 23 سال اروپا از گرجستان شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر آتامیرات چارلف از ترکمنستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 عصمت جیتافچی از ترکیه را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل وادیم کوریلنکو از اوکراین با نتیجه 4 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله به دلیل غیبت تیموری باراشویلی گرجستانی به دلیل مصدومیت، فیروزپور پیروز شد و راهی فینال شد. وی در آن دیدار با نتیجه 5 بر 2 مقابل حاجی مراد گاجیف از آذربایجان به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

در دسته منهای 79 کیلوگرم محمد نکودی به دلیل نرسیدن به وزن مجاز از دور مسابقات کنار رفت.

در وزن 86 کیلوگرم سجاد غلامی در دور نخست مقابل ترنت هیدلی از آمریکا با نتیجه 15 بر 6 مغلوب شد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار فینال راهی گروه بازنده ها شد. او به دلیل تخلفات پزشکی در محل برگزاری مسابقه توسط مسئولان مسابقه محروم شد و از مسابقه بازنشسته شد.

در وزن 92 کیلوگرم امیرهیسن فیروزپور در دور اول با نتیجه 11 بر 2 رضابک آیتموهان از قزاقستان را شکست داد و در دور دوم با نتیجه 11 بر 1 آدلان ویسخانوف از فرانسه را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. . وی در این مرحله با نتیجه 12 بر صفر تیویر بوآل از کانادا را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله فائز اله آکتورک قهرمان اروپا از ترکیه را با نتیجه 17 بر 6 شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر صفر ژاکوب کاردناس از آمریکا را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 12 بر 2 بر واسیل سووا از اوکراین پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله ریچارد واگ از مجارستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر از سد ارطغرول آغا از آلمان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 3 از سد تانر اسلون از آمریکا گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم امیررضا معصومی در دور نخست عادل مصرچی از ترکیه را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله میلان کورسوگ از مجارستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد و راهی فینال شد. معصومی در این دیدار مقابل سلیمان مناشویلی قهرمان زیر 23 سال اروپا از گرجستان با نتیجه 13 بر 2 به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- امان (هند) 2- احمد دومان (ترکیه) 3- کمیل کریم اف (اوکراین) و بکذات آلماز اولو (قرقیزستان) … 9- احمد محمدنژاد جوان (ایران)
61 کیلوگرم: 1- آرسن خاراتونیان (ارمنستان) 2- تیربک ژوماشبک اولو (قرقیزستان) 3- اصیل آیتاکین (قزاقستان) و امره اورمان اوغلو (ترکیه) … 16- آرمین حبیب زاده (ایران)
65 کیلوگرم: 1- وازگن توانیان (ارمنستان) 2- حمزه آلاکا (ترکیه) 3- ریوما اونراکو (ژاپن) و اریک آروشانیان (اوکراین) 5- کیان محمودجانلو (ایران)
70 کیلوگرم: 1- گیورگی الباکیدزه (گرجستان) 2- امیرمحمد یزدانی (ایران) 3- کوتا تاکاهاشی (ژاپن) و کنان هیباتف (آذربایجان)
74 کیلوگرم: 1- محمدصادق فیروزپور (ایران) 2- حاجی مراد گجیف (آذربایجان) 3- وادیم کوریلنکو (اوکراین) و واسیل دیاکون (مولداوی)
79 کیلوگرم: 1- ولادیمیر گامکارلیدزه (گرجستان) 2- دولت ارگاش (قزاقستان) 3- آرمان آوگیان (ارمنستان) و کارتر استاروکی (آمریکا)
86 کیلوگرم: 1- تاتسویا شیرای (ژاپن) 2- ترنت هیدلی (آمریکا) 3- ایوان ایچیزلی (مولداوی) و امره چیفتچی (ترکیه)
92 کیلوگرم: 1- امیرحسین فیروزپور (ایران)، 2- یاکوب کاردناس (آمریکا)، 3- میریانی مایسورادزه (گرجستان) و فیض اله آکتورک (ترکیه)
97 کیلوگرم: 1- امیرعلی آذرپیرا (ایران) 2- تانر اسلوان (آمریکا) 3- اسلام الیاس اف (آذربایجان) و واسیل سووا (اوکراین)
125 کیلوگرم: 1- امیررضا معصومی (ایران) 2- سلیمان مناشویلی (گرجستان) 3- علیشیر یرگالی (قزاقستان) و آنتونی کاسیوپی (آمریکا)

رده بندی تیمی: 1- گرجستان 141 امتیاز 2- ایران 134 امتیاز 3- آمریکا 112 امتیاز 4- اوکراین 104 امتیاز 5- ترکیه 95 امتیاز 6- قزاقستان 92 امتیاز 7- ارمنستان 85 امتیاز 8- ژاپن 72 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید