کشتی قهرمانی آسیا شروع بد فرنگی کاران در اولان باتور / حذف زودهنگام قاسمی ‌ منجزی و نهایی شدن برنز محمدی


ساعت: 09:59
تاریخ انتشار: 1401/01/30
کد خبر: 1823078

روز اول کشتی فرنگی قهرمانی آسیا برای تیم منتخب ایران نتایج خوبی به همراه نداشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ مسابقات کشتی قهرمانی آسیا پس از برگزاری کشتی 5 وزن اول اوزان 55، 63، 77، 87 و 130 کیلوگرم و آغاز رقابت های نمایندگان تیم منتخب کشتی کشورمان در اولان باتور مغولستان برگزار شد.

وزن 55 کیلوگرم; علی نورباش در دور اول با نتیجه 10 بر 5 مغلوب آرژان هالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و با توجه به شکست این مبارز در دور بعد، نماینده ایران در رده سبک وزن نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

وزن 63 کیلوگرم; ایمان محمدی در دور اول 12 بر 4 مقابل بالگینیام دامجین از مغولستان به برتری رسید. وی در دور بعد کونسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن را با نتیجه دو بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله به مصاف میرامبک عیناگولف دارنده مدال های نقره و برنز جهان از قزاقستان می رود و با نتیجه 14 بر 3 شکست خورد تا راهی مرحله مقدماتی شود. وی در آن دیدار به دلیل غیبت احمد النکدالی از سوریه به مدال برنز این وزن دست یافت.

وزن 77 کیلوگرم; عارف حبیب اللهی در دور نخست مقابل آخول محمودوف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان با نتیجه 9 بر یک شکست خورد و حریفش به فینال راه یافت و در نهایت به مصاف کیم هیون قهرمان المپیک و جهان از گو برای کره جنوبی خواهد رفت.

وزن 87 کیلوگرم; ناصر علیزاده در دور اول ملیسا آیتکوف از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان رفت و با نتیجه 3 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

وزن 130 کیلوگرم؛ امیر قاسمی منجزی در دور نخست با نتیجه 5 بر صفر مقابل پریم پریم از هند پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر 8 مغلوب مومینجان عبدالله اف دارنده مدال طلای آسیا از ازبکستان شد و نماینده ایران نیز در دور بعد با شکست مقابل حریف کره ای خود از گردونه رقابت ها کنار رفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید