کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان 1 طلا و 2 نقره دیگر برای فرنگی کاران


ساعت: 22:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891314

در پایان مسابقات پنج وزن نخست مسابقات قهرمانی جوانان جهان که در صوفیه بلغارستان برگزار شد، ایمان محمدی در وزن 63 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و ابوالزال چوبانی در وزن 87 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند. مدال نقره

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، نتایج کشتی گیران کشورمان در پنج رده نخست به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم سید آرش موهای پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل دنیس میهای از رومانی با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و با توجه به حضور حریف خود در دیدار فینال، او را شکست داد. به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه مقابل تامازی گلونتی از گرجستان با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر از سد عزت سریار از ترکیه گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی رومئو بریدزه از گرجستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد چیزو ماریویامای ژاپن گذشت و راهی فینال شد. وی در این دیدار بایامان کریم اف از قرقیزستان را با نتیجه 6 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول مسعود کاووسی در دور دوم تورنیکه میکلادزه از گرجستان را با نتیجه 4 بر یک شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل الکساندرین گوتو از مولداوی با نتیجه 5 بر صفر و یک TKO مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، کاوشی حذف شد.

در وزن 87 کیلوگرم ابوالفضل چوبانی در دور نخست ماریو ووکویچ از صربستان را با نتیجه 7 بر 3 شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر اوندر تویکا از جمهوری چک را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر دونگ هیون یون از کره جنوبی را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. چوبانی در این مرحله با نتیجه 8 بر یک لاچین ولیف آذربایجان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل ویگن نظریان از ارمنستان با نتیجه یک بر یک شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر جوخار اوزاروف از قزاقستان را شکست داد و در دور بعد با نتیجه 7 بر 2 آلبرت واردانیان از ارمنستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. . فینال وی در این دیدار تیموربک نسیم اف از ازبکستان را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. هدایتی در آن دیدار با نتیجه 6 بر 4 مغلوب میخایلو ویشینوتسکی از اوکراین شد و به مدال نقره دست یافت.

رده بندی پنج وزن اول به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: 1- نیهاد گولی زاده (آذربایجان) 2- دنیس میهای (رومانی) 3- نورستان سویرکلوف و تایگا اونیشی (ژاپن) … 9- سید آرش ماندهای (ایران)
63 کیلوگرم: 1- ایمان محمدی (ایران) 2- بایمان کریم اف (قرقیزستان) 3- چیزو مارویاما (ژاپن) و اوله خلیلوف (اوکراین)
77 کیلوگرم: 1- دنی ناکایف (آلمان) 2- یوکسل ساریچیچ (ترکیه) 3- سالاماندر بابانازاروف (ازبکستان) و الکساندرین گوتو (مولداوی) … 12- مسعود کاووسی (ایران)
87 کیلوگرم: 1- ویگن نظریان (ارمنستان) 2- ابوالفضل چوبانی (ایران) 3- ماکسات سایلاو (قزاقستان) و لاچین ولیف (آذربایجان)
130 کیلوگرم: 1- میخایلو ویشینوتسکی (اوکراین) 2- فردین هدایتی (ایران) 3- تموربک نسیموف (ازبکستان) و آدن آتائو (ایالات متحده آمریکا)

در پایان این رقابت ها از بین پنج وزن برتر، تیم ایران با 69 امتیاز صدرنشین است و تیم های اوکراین، ارمنستان و آذربایجان به ترتیب با 56، 55 و 54 امتیاز دوم تا چهارم هستند.

دیدگاهتان را بنویسید