آزادکاران قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان با 3 مدال طلا، یک نقره و 4 برنز قهرمانی را تکرار کردند.


ساعت: 21:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890735

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان از 24 تا 26 مردادماه در صوفیه بلغارستان برگزار شد و تیم ایران با کسب 3 مدال طلا، 1 مدال نقره و 4 مدال برنز قهرمانی سال گذشته خود را تکرار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، برای تیم کشتی آزاد کشورمان، سبحان یاری در وزن 79 کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 92 کیلوگرم و امیرز معصومی در وزن 125 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند. آرمین حبیب زاده در وزن 61 کیلوگرم مدال نقره و احمد محمدنژاد جوان در 57 کیلوگرم، حسین محمد آقایی در 70 کیلوگرم، عارف رنجبری در وزن 86 کیلوگرم و امیرعلی آزرپیرا در 97 کیلوگرم مدال برنز کسب کردند. .

در جدول رده بندی تیمی ایران با 159 امتیاز قهرمان شد، آمریکا با 132 امتیاز دوم شد و هند با 112 امتیاز سوم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان و رده بندی انفرادی و تیمی این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست سایمون پریدو از ایتالیا را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد مقابل جوری ولک از آمریکا با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد و با توجه به حضور حریف خود در دیدار پایانی به براکت بازنده ها رفت. در این گروه محمدنژاد جوان با نتیجه 11 بر صفر عزیزبک نعیم اف از ازبکستان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر لوکا گوینگیلیا از گرجستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 61 کیلوگرم آرمین حبیب زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم میکیتا آبراموف از اوکراین را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله در دیداری نزدیک با نتیجه 13 بر 11 نیکلاس بوزاکیس از آمریکا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. حبیب زاده در این مرحله 3 بر صفر خمزات آرسامرزویف از فرانسه را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 3 مغلوب یوتو نیشیچی از ژاپن شد و مدال نقره را از آن خود کرد.

در وزن 65 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، محمدرضا شاکری در دور دوم با نتیجه 14 بر 3 محمد بختمیروف از اتریش را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رابرت کورنلا از آمریکا با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی، نماینده کشورمان حذف شد.

در وزن 70 کیلوگرم حسین محمد آقایی در دور نخست با نتیجه 3 بر یک بیگیجان کولداشیو از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم مارسل ناگی از مجارستان را 14 بر 4 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل میشل مسنبرینک از آمریکا با نتیجه 9 بر 7 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت. در این گروه محمد آقایی مقابل کنات کریمبکوف از قرقیزستان با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 2 هایک پاپیکیان از ارمنستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم عرفان الهی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 الکساندر فاکوندو از آمریکا را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ساگار جاگلان از هند با نتیجه 10 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف هندی مقابل حریف ژاپنی در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، سبحان یااری در دور دوم با نتیجه 6 بر یک از سد بریدیو تامپسون از آمریکا گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی وی بکایر از ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله اوتاری آدیشویلی از گرجستان را با نتیجه 9 بر 6 از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. یاری در این دیدار با نتیجه 5 بر صفر موشه ماکراچیان از ارمنستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم عارف رنجبری در دور نخست با تساوی روبرو شد. وی در دور دوم با نتیجه 11 بر صفر جولین ایوانف از بلغارستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله مقابل رحیم ماگمادوف نایب قهرمان سال گذشته از فرانسه با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد. حریف برای بازی فینال به براکت بازنده ها رفت. رنگبری در این گروه با نتیجه 3 بر صفر آنجلوس کوکلاریس از یونان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار صبوحی امیراصلان اف از آذربایجان را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر ساتوشی میورا از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی کریستین آنجیال از مجارستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. فیروزپور در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مقابل آدلان ویسخانوف از فرانسه به برتری رسید و راهی فینال شد. نماینده کشورمان با نتیجه ۱۱ بر صفر اندرو مارگیشویلی از گرجستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر تویوکی هامادا از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله مقابل رفعت گیداک از ترکیه با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر یک سد داوید مچدلیدزه از اوکراین را شکست و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، امیررضا معصومی در دور بعد با نتیجه 14 بر 4 بر مراب سلیماناشویلی از گرجستان غلبه کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. معصومی در این مرحله نیکلاس فلدمن از آمریکا را با نتیجه ۱۱ بر یک شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار ماهندرا گایکواد از هند را با نتیجه 13 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

57 کیلوگرم: 1- جوری وولک (آمریکا) 2- مری بازاربایف (قزاقستان) 3- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و آبیشیک داکا (هند)
61 کیلوگرم: 1- یوتو میشیوشی (ژاپن) 2- آرمین حبیب زاده (ایران) 3- کومار موهیت (هند) و خمزات آرسامرزویف (فرانسه)
65 کیلوگرم: 1- اومیجان جلالوف (ازبکستان) 2- زیرادین بایراموف (آذربایجان) 3- آئویاگی یوشینوسوکه (ژاپن) و سوجیت (هند) … 9- محمدرضا شاکری (ایران)
70 کیلوگرم: 1- کنان هیبت (آذربایجان) 2- میشل مسینبرینک (آمریکا) 3- حسین محمد آقایی (ایران) و مولیم یداو (هند)
74 کیلوگرم: 1- جبرئیل گجیف (آذربایجان) 2- ریونوسکه کامیا (ژاپن) 3- ساگار جاگلان (هند) و جعفر چولیبویف (ازبکستان) … 11- عرفان الهی (ایران)
79 کیلوگرم: 1- سبحان یاری (ایران)، 2- موشه ماکراچیان (ارمنستان)، 3- اوتاری آدیشویلی (گرجستان) و محمد عبدالله اف (قرقیزستان).
86 کیلوگرم: 1- رحیم مقاماف (فرانسه)، 2- بینت برگ (آمریکا)، 3-عارف رنجبری (ایران) و اسماعیل کویوکسولاک (ترکیه)
92 کیلوگرم: 1- امیرحسین فیروزپور (ایران) 2- اندرو مارگیشویلی (گرجستان) 3- سرگئی سرکیسیان (ارمنستان) و آدلان ویسخانوف (فرانسه)
97 کیلوگرم: 1- بنجامین کوتر (آمریکا) 2- رفعت گیداک (ترکیه) 3- امیرعلی آزرپیرا (ایران) و نیرج (هند)
125 کیلوگرم: 1- امیررضا معصومی (ایران) 2- ماهندرا گایکواد (هند) 3- مراب سلیمانیشویلی (گرجستان) و عادل مصریجی (ترکیه)

رده بندی تیمی: 1- ایران 159 امتیاز 2- آمریکا 132 امتیاز 3- هند 112 امتیاز 4- آذربایجان 100 امتیاز 5- گرجستان 98 امتیاز 6- ترکیه 78 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید