مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان؛ پایان دوی آزادکاران با 1 طلا، 2 نقره و 2 برنز


ساعت: 23:10
تاریخ انتشار: 05/09/1401
کد خبر: 1886948

تیم ایران در مسابقات جهانی کشتی آزاد نوجوانان ایتالیا با یک مدال، ۲ نقره و ۲ برنز به کار خود پایان داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان از 7 تا 9 مردادماه در شهر رم ایتالیا برگزار شد که در نهایت ابراهیم الهی در وزن 60 کیلوگرم تیم ایران و محمدرضا اسدی در وزن 60 کیلوگرم قهرمان شدند. 51 کیلوگرم رضا سلیمیان در 80 کیلوگرم مدال نقره، عرشیا حدادی در وزن 48 کیلوگرم مدال برنز و عرفان علیزاده در 92 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کردند.

در رده بندی تیمی آمریکا با 190 امتیاز در رده اول، هند و آذربایجان با 126 و 122 امتیاز دوم و سوم هستند و تیم ایران با 117 امتیاز چهارم است.

در وزن 45 کیلوگرم امیرمحمد نوازی در دور اول با نتیجه 6 بر صفر ریکاردو بونانو از ایتالیا را در تیراندازی فنی شکست داد و در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی عظیم آشیرگولف از ترکمنستان با نتیجه به برتری رسید. 12-1 و به نیمه نهایی رفت. نوازی در دیدار نیمه نهایی مقابل دومینیک مونارتو از آمریکا با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار مقابل آرمان هاروتووینان از ارمنستان با نتیجه 2 بر صفر و ضربات فنی شکست خورد و در رده پنجم ایستاد.

در وزن 48 کیلوگرم عرشیا حدادی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کریستیان کاستیو از آمریکا با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد و با توجه به حضور حریف خود در دیدار پایانی راهی گروه بازنده شد. وی در این گروه باید مقابل اوزگور جاگلیان از ترکیه با نتیجه 13 بر یک پیروز می شد و راهی دیدار رده بندی شد. حدادی در این دیدار رسول گالبورایف از فرانسه را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 51 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، محمدرضا اسدی در دور دوم دانیل کارتیف از مولداوی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی بایامان کریمکوف از قرقیزستان را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. اسدی در این مرحله با نتیجه 12 بر 2 از سد المان آقایف آذربایجان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر یک مغلوب لوک لیلدال از آمریکا شد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 55 کیلوگرم امیرمهدی نجاتی زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر مغلوب حسین بای عثمان اف از ازبکستان شد و با توجه به شکست این مبارز در یک چهارم در مرحله نهایی از رقابت ها انصراف داد.

در وزن 60 کیلوگرم ابراهیم الهی در دور نخست کایگه براون از نیوزلند را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد مقابل عبدالله توپراک از ترکیه 7 بر 2 به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر صفر آقا قاسیم اف از آذربایجان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. او در آن مرحله نیکیل پیلاناگویلا از هند را ۵ بر ۴ شکست داد و به فینال رسید. الهی در دیدار پایانی با نتیجه 5 بر 4 از سد بلال شریپ اولو از قرقیزستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم محمدمهدی میمیوند در دور نخست مقابل الیاس عیسایف از آذربایجان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار فینال راهی گروه بازنده ها شد. وی در این گروه با نتیجه 12 بر 2 آلپ بگانف از ترکمنستان را شکست داد اما در دور بعد مقابل آیکین بولاتولی از قزاقستان با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 71 کیلوگرم یونس شفیعی از ایران در دور نخست با نتیجه 4 بر 4 از سد بارتولومئو نواکوفسکی از لهستان گذشت. وی در دور بعد مقابل ناریندر از هند با نتیجه 8 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد حذف شد.

در رده 80 رضا سلیمیان در دور نخست زاخاری دی رایدر از آمریکا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد اسلاوی استامنوف از بلغارستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد. سلیمانیان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اصحاب خاجیف از قزاقستان با نتیجه 6 بر 3 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل محمدامین عبدالعیف از تاجیکستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. سلیمانیان در دیدار پایانی مقابل مور ساچین از هند با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم عرفان علیزاده در دور نخست کانازاوا از ژاپن را با نتیجه 8 بر یک شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 6 بر 2 از سد روان موسایف از آذربایجان گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل موسی آرسونکایف از مجارستان با نتیجه 7 بر 4 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. علیزاده در دیدار رده بندی مقابل واروژان خوانسیان از ارمنستان با نتیجه 9 بر صفر و ضربات فنی پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم پس از توقف در دور اول، محمدرضا لطفی در دور دوم علیخان کوساینوف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی رالفس لوکینز از لتونی را با نتیجه 10 بر 2 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. لطفی در این مرحله مقابل لوان لاگیلاوا از فرانسه با نتیجه 9 بر 11 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار مقابل سینگ جاسپوران از هند با نتیجه 4 بر صفر مغلوب شد و پنجم شد.

رتبه بندی انفرادی:

45 کیلوگرم: 1- دومنیک مونارتو (آمریکا) 2- بشیر وردیف (آذربایجان) 3- نیکولوز بوچوریسویلی (گرجستان) و آرمان هاروتونیان (ارمنستان) 5- امیرمحمد نوازی (ایران)

48 کیلوگرم: 1- واصیف باخیروف (آذربایجان) 2- کریستین کاستیو (آمریکا) 3- عرشیا حدادی (ایران) و کومار لالیت (هند)

51 کیلوگرم: 1- لوک لیلیدال (آمریکا) 2- محمدرضا اسدی (ایران) 3- المان آقاف (آذربایجان) و بن تاریک (مراکش)

55 کیلوگرم: 1- دارین عسکربک (قزاقستان) 2- جکسون فارست (آمریکا) 3- وایبهاو پاتیل (هند) و حسینبای عثمانوف (ازبکستان) … 16- امیرمهدی نجاتی.

60 کیلوگرم: 1- ابراهیم الهی (ایران) 2- بلال شریپ اولو (قرقیزستان) 3- تایگا اوگینو (ژاپن) و نیکیل پینالاژیولا (هند)

65 کیلوگرم: 1- الیاس ایسایف (آذربایجان) 2- تیلور کاساک (آمریکا) 3- آنکیت (هند) و گوگا اوتیناشویلی (گرجستان) … 10- محمدمهدی میمیوند (ایران)

71 کیلوگرم: 1- جوزف سیالی (آمریکا) 2- رائول کاسو (ایتالیا) 3- آقا نظر نوروزاف (آذربایجان) و رازمیک یپرمیان (ارمنستان) … 13- یونس شفیعی (ایران)

80 کیلوگرم: 1- مور ساچین (هند) 2- رضا سلیمیان (ایران) 3- الکساندر بروس (مولداوی) و زاخاری ریدر (آمریکا)

92 کیلوگرم: 1- کمیل کوراگیلیف (قزاقستان) 2- موسی آرسونکایف (مجارستان) 3- عرفان علیزاده (ایران) و ماکسول مک نالی (ایالات متحده آمریکا)

110 کیلوگرم: 1- کوی هاپکه (آمریکا) 2- لوان لاگیلاوا (فرانسه) 3- سینگ جاسپوران (هند) و حکمتولو کوربانوف (ازبکستان) 5- محمدرضا لطفی (ایران)

رده بندی تیمی: 1- آمریکا 190 امتیاز 2- هند 126 امتیاز 3- آذربایجان 122 امتیاز 4- ایران 117 امتیاز 5- قزاقستان 110 امتیاز 6- گرجستان 62 امتیاز 7- ارمنستان 58 امتیاز 8- قرقیزستان 44 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید