فینالیست های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا با 4 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز به مقام قهرمانی رسیدند.


ساعت: 22:37
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880346

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان امروز (20 تیرماه) در شهر منامه بحرین برگزار شد و در پایان تیم ایران با کسب 4 مدال طلا، 3 مدال نقره و 3 مدال برنز به مقام قهرمانی دست یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات تیم ایران از حسن میرآقایی در 44 کیلوگرم، امیرمهدی ساعدی در 57 کیلوگرم، علیرضا محمد حسینی در 62 کیلوگرم، محمدحسین رحیم آبادی به مدال طلا دست یافت. در 38 کیلوگرم عرفان بخت آور در 41 کیلوگرم سید ایمان حسینی در 48 کیلوگرم مدال نقره، امیرعلی حیدری در 52 کیلوگرم، عمادرضا محسن نژاد در 68 کیلوگرم و علی میکائیلی مدال برنز وزن 75 کیلوگرم را کسب کردند.
ایران با 205 امتیاز در رده اول قرار دارد و قزاقستان و هند با 192 و 172 امتیاز دوم و سوم هستند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در دسته 38 کیلوگرم که با حضور 5 کشتی گیر و به صورت دوره ای برگزار شد، محمدحسین رحیم آبادی در دور اول با نتیجه 10 بر 8 مقابل رمضان حسن اف از قرقیزستان به برتری رسید و در دور دوم با نتیجه یک 11:8 بر وارون سونکار توی از هند گذشت. وی در دور سوم با نتیجه 11 بر 4 مقابل عبدالفاضل ماتروک از عراق به برتری رسید. رحیم آبادی در دیدار پایانی مقابل دیاز جاکسیل بیک از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر ۳ شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 41 کیلوگرم که با حضور 6 کشتی گیر در دو گروه 3 تایی برگزار شد، عرفان بختاور در دور نخست 9 بر صفر پرانجی کانگرا از هند را شکست داد. وی در دور دوم مقابل فواد الراوی از عراق با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و به عنوان نفر دوم گروه راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله 5 بر 3 مقابل بلال خوری لایف قرقیزستان به برتری رسید و به فینال راه یافت. بختاور در دیدار پایانی مقابل دیاس ماراتوف از قزاقستان با نتیجه 5 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن سنگین 44 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 5 نفر برگزار می شود، حسن میر آقایی در نخستین مبارزه با نتیجه 11 بر 2 مقابل کوتمان کلبایف از قرقیزستان به برتری دست یافت. وی در رقابت دوم با نتیجه 8 بر صفر ناصر ختن از عربستان را شکست داد و در سومین رقابت با نتیجه 8 بر 7 مغلوب آتل مالک از هند شد. نماینده کشورمان در آخرین دیدار مقابل یراسیل موسان از قزاقستان با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 48 کیلوگرم که با حضور 5 کشتی گیر و به صورت متناوب برگزار شد، سید ایمان حسینی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر مقابل حسینعلی از عراق به برتری رسید. وی در دور دوم مقابل آلپامیس بولاتولی از قزاقستان با نتیجه 12 بر 3 شکست خورد و در دور سوم آدیتیا گاراو از هند را با نتیجه 5 بر یک شکست داد. نماینده کشورمان در آخرین مسابقه چولپونبک توربکوف از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 52 کیلوگرم که با حضور 7 نفر در دو گروه 4 و 3 نفره برگزار شد، امیرعلی حیدری در دور نخست مقابل پرانای چودری از هند با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد. وی در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 مقابل عظیم چلپونبایف از قرقیزستان پیروز شد. وی در دور سوم امان ایوب زودا از تاجیکستان را با نتیجه 10 بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. حیدری در این مرحله مقابل امیرمحمد کابل اف از قزاقستان شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار مصطفی شمسی از عراق را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 57 کیلوگرم که با حضور 5 کشتی گیر و به صورت متناوب برگزار شد، امیر مهدی سعیدی در نخستین مبارزه با نتیجه 3 بر 2 از سد توشار پاتیل از هند گذشت. وی در دور بعد مقابل مناف الرشیدی از عربستان با نتیجه 10 بر یک پیروز شد و در مبارزه سوم با نتیجه 4 بر 1 ترلان سیتوف از قزاقستان را شکست داد. سعیدی در آخرین مبارزه خود مقابل آیگیس خانیبکوف از قرقیزستان با نتیجه 10 بر 5 شکست خورد. سعیدی پس از بررسی امتیازات شرکت کنندگان در این وزن به مدال طلا دست یافت.

در وزن 62 کیلوگرم که با حضور 6 کشتی گیر در دو گروه 3 تایی برگزار شد، علیرضا محمد حسینی در مبارزه نخست با نتیجه 4 بر یک مقابل نورسلام اسکنبایف از قرقیزستان به برتری رسید. وی در دیدار بعدی با نتیجه 8 بر 5 مغلوب وارون از هند شد و به عنوان دومین بازیکن گروه خود به نیمه نهایی راه یافت. محمد حسینی در این مرحله محمد عبدالحکیم زودا از تاجیکستان را با نتیجه 10 بر یک شکست داد و راهی فینال شد. حسینی در این دیدار برای دومین بار به مصاف وارون از هند رفت و با نتیجه 9 بر صفر به مدال طلا دست یافت.

در وزن 68 کیلوگرم سنگین وزن که با حضور 5 نفر برگزار شد، عمادرضا محسن نژاد در دور نخست مقابل ایسوجان نوراحمدوف از تاجیکستان با نتیجه 9 بر صفر شکست خورد. وی در مبارزه بعدی آرجان آکیلبیک اولوو ​​از قرقیزستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد. در رقابت بعدی محسن نژاد با نتیجه 6 بر صفر از سد یرکبولان آناپیا قزاقستان گذشت. وی در دیدار پایانی مقابل کومار ساچین از هند با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن 75 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 6 کشتی گیر در دو گروه 3 تایی برگزار می شود، علی میکائیلی در دور نخست با نتیجه 13 بر 6 دورکام القادیری از عراق را شکست داد. وی در دور دوم مقابل ابهای از هند با نتیجه 4 بر 4 مغلوب شد و به عنوان دومین رقیب گروه خود راهی نیمه نهایی شد. میکائیلی در این مرحله مقابل دولت تورسومبک از قزاقستان با نتیجه 8 بر 7 شکست خورد و راهی دیدار رفت. وی در این دیدار ژومارت آشیموف از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 85 کیلوگرم که با حضور 6 کشتی گیر در دو گروه 3 تایی برگزار شد، محمدمهدی درخشان در نخستین دیدار با نتیجه 13 بر 5 از حصار نوردان بالتابایف از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر عبدالکریم المولد از عربستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. درخشان در این مرحله مقابل علیخان ژادایف از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در آن دیدار نوردان بالتابایف از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر و ضربات فنی شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

دیدگاهتان را بنویسید