ناو آزادکاران جهان با 4 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز نایب قهرمان شد.

ساعت: 21:12
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786496

سی و پنجمین دوره مسابقات جهانی کشتی نظامی (سیسم) با حضور 14 تیم در روزهای 29 آبان و 10 آذر ماه 1400 در سالن 12000 نفری آزادی تهران برگزار شد. در پایان نمایندگان کشورمان با کسب 4 مدال طلا، 4 نقره و 2 مدال و نایب قهرمانان به مدال برنز دست یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان این مسابقات تیم ایران مدال طلای مرتضی گیاسی را در رشته گربه به دست آورد. 65 کیلوگرم، باخمن تیموری در گربه. 79 کیلوگرم، محمدحسین محمدیان در گربه. 97 کیلوگرم و یداله محبی در وزن 125 کیلوگرم، احمد محمدنژاد جواد در 57 کیلوگرم، محمد باکر یخکشی (61 کیلوگرم)، فریبرز بابای (74 کیلوگرم)، محمدحسین میرباقبان (92 کیلوگرم) نقره و محمدجعفر مهدی (77 کیلوگرم) به مدال نقره دست یافتند. و هادی وفایی پور در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در پایان این رقابت ها تیم روسیه با 215 امتیاز عنوان قهرمانی را به دست آورد، تیم ملی کشورمان با 210 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم ارمنستان با 140 امتیاز در رده سوم باقی ماند.

نتایج رزمندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 5 کشتی گیر برگزار شد، احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه 4 بر 3 مغلوب آزات توسکایف کشتی گیر مطرح روسیه شد. او در دور بعد با نتیجه 4 بر 3 مقابل مانوئل هاندزارجان از ارمنستان به پیروزی رسید. وی در دور سوم محمد امیر از پاکستان را 10 بر صفر شکست داد. محمدنژاد جوان در دور پایانی نیز با نتیجه 11 بر صفر مقابل آمجی کاتورانگا از سریلانکا به برتری رسید و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 61 کیلوگرم محمد باکر یخکشی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل رفیق الاسلام از بنگلادش با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد هاروتون مانوکیان ارمنستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی مقابل ناچین منگوش از روسیه با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در دسته تا 65 کیلوگرم که به صورت دوره ای با حضور 5 کشتی گیر برگزار شد، مرتضی گیاسی به دلیل غیبت مجلس نامدار گینه در دور اول قهرمان شد. وی در دور دوم 9 بر 5 آرتور بادتف از روسیه را شکست داد و در دور سوم فرناندو سی دی از سریلانکا را 10 بر صفر شکست داد. مرتضی گیاسی در دور پایانی با نتیجه ۱۱ بر صفر احمد درکی از سوریه را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 70 کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری در دور نخست آکاش احمد از پاکستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر 3 مغلوب آرمان اندرسیان از ارمنستان شد و راهی دیدار رده بندی شد. جگان جعفری در این دیدار با نتیجه 13 بر 2 مقابل کریستوس کریستوفوریدیس از یونان به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم فریبرز بابایی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر جلال المردینه از سوریه را شکست داد. وی در دور بعد کامیل ریبسکی از لهستان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر از سد چارالدین بن تیلی در تونس گذشت و راهی دیدار فینال شد. بابایی در دیدار فینال مقابل ماگومد قربان علی اف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه 4 بر یک شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در دسته تا 79 کیلوگرم که 6 نفر شرکت می کنند مسابقات به صورت دوره ای در دو گروه سه تیمی و باچمن تیموری در A در دور اول با نتیجه 10 بر صفر حرایرعلی هانیان از ارمنستان و در دور دوم با نتیجه 13: صفر انس الخالدی از سوریه را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت و در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر دولاش شوقی از الجزایر را شکست داد و راهی فینال شد. باخمن تیموری در این دیدار باز هم هرایرعلی هانیان از ارمنستان را با نتیجه 11 بر صفر شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم هادی وفایی پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل آرتور نایفونف دارنده مدال برنز المپیک و جهان از روسیه با نتیجه 3 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال به میدان رفت. به بازنده ها وی در این گروه 9 بر 5 سادوویک کریستوف از لهستان را شکست داد و راهی مرحله مقدماتی شد. وفای پور با نتیجه 10 بر صفر نصیره از تونس را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در دسته منهای 92 کیلوگرم که 7 نفر شرکت می کنند، مسابقات به صورت دوره ای در دو گروه سه و چهار تیمی برگزار می شود و محمدحسین میرباقبان در گروه B در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر محمد عادل ارشاد از پاکستان را شکست داد. دور دوم آندریس اوزولس از لتونی با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. میرباقبان در این مرحله هوهانس مخیتاریان از ارمنستان را شکست داد و راهی فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر 2 مغلوب ولادیسلاو والیف کشتی گیر مطرح روسیه شد و به مدال نقره دست یافت.

در دسته تا 97 کیلوگرم که 7 نفر شرکت می کنند مسابقات به صورت دوره ای در گروه های سه و چهار نفره برگزار می شود. محمدحسین محمدیان در دور اول گروه B مقابل سلیا توماس از گینه با نتیجه 12 بر صفر به برتری رسید. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر اریک ژیف از روسیه را شکست داد و به عنوان نفر اول گروه راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله محمد فراژ از الجزایر نفر دوم گروه A را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی دیدار فینال شد. محمدیان در دیدار پایانی با نتیجه 10 بر صفر اریک ژیف از روسیه را شکست داد که توانست در گروه B به مقام اول دست یابد و به فینال راه یابد و مدال طلا را از آن خود کند.

در وزن 125 کیلوگرم یداله محبی در دور نخست با نتیجه 10 بر 8 از سد لیو و گوورگیان ارمنستان گذشت و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله کامارا محمد سالیو از گینه را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال دیدرو شد. محبی در دیدار مقابل روبرت باران از لهستان با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد و مدال طلا را از آن خود کرد.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

57 کیلوگرم: 1- عظمت توسکایف (روسیه) 2- احمد محمدنژاد جوان (ایران) 3- مانوئل هاندزرجان (ارمنستان)

61 کیلوگرم: 1- ناچین مونگوش (روسیه) 2- محمد بیکر یخکشی (ایران) 3- هاروتون مانوکیان (ارمنستان) و عبدالحک حرباجی (الجزایر)

65 کیلوگرم: 1- مرتضی گیاسی (ایران) 2- آرتور بادتف (روسیه) 3- احمد دارکی (سوریه)

70 کیلوگرم: 1- آرمان اندرسیان (ارمنستان) 2- ناچین کولار (روسیه) 3- محمدمهدی یگانه جعفری (ایران) و هیتم دهلوی (تونس)

74 کیلوگرم: 1- ماگومد قربان علی اف (روسیه) 2- فریبرز بابای (ایران) 3- منو یاریبکیان (ارمنستان) و کمیل ریبیسکی (لهستان)

79 کیلوگرم: 1- باخمن تیموری (ایران) 2- هرایر علیخانیان (ارمنستان) 3- دیوید بیتانوف (روسیه)

86 کیلوگرم: 1- آرتور نایفونوف (روسیه) 2- مهر مارکوسیان (ارمنستان) 3- هادی وفایی پور (ایران) و محفل الدین آلوستا (سوریه)

92 کیلوگرم: 1- ولادیسلاو ولیف (روسیه) 2- محمدحسین میرباقبان (ایران) 3- هوهانس مخیتاریان (ارمنستان)

97 کیلوگرم: 1- محمدحسین محمدیان (ایران) 2- اریک ژیوف (روسیه) 3- رادوسلاو باران (لهستان)

125 کیلوگرم: 1- یداله محبی (ایران) 2- رابرت باران (لهستان) 3- آلن هوگایف (روسیه و لیووا جورجیا (ارمنستان)

جدول رده بندی تیمی: 1- روسیه 215 امتیاز 2- ایران 210 امتیاز 3- ارمنستان 140 امتیاز 4- سریلانکا 94 امتیاز 5- سوریه 69 امتیاز 6- لهستان 59 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید