مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان؛ قهرمان فرانگی با 1 طلا، 2 نقره و 4 برنز


ساعت: 23:21
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1886029

تیم کشتی فرنگی نوجوانان ایران سکوی قهرمانی مسابقات جهانی این رشته را از آن خود کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان جهان روزهای 3 تا 5 مردادماه در شهر رم ایتالیا برگزار شد و در پایان تیم ایران علی احمدی وفا در وزن 48 کیلوگرم محمد به مدال طلا دست یافت. غلامی در وزن 51 کیلوگرم، اهورا بویری در 65 کیلوگرم به مدال نقره، پیام احمدی در 45 کیلوگرم، سیدرضا آذرشب در 80 کیلوگرم، حمیدرضا کشتکار در 92 کیلوگرم و محمد جهانگیری در دسته 110 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند و قهرمان شدند. 135 امتیاز.

پس از تیم ایران، آذربایجان با 130 امتیاز و گرجستان با 121 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 45 کیلوگرم پیام احمدی در دور نخست با نتیجه 10 بر 2 نیراج پاتل از هند را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی عمر تانیتیماک اولو از قرقیزستان را با نتیجه 4 بر 3 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. احمدی در این مرحله مقابل یوهان پوکووا از اوکراین با نتیجه 9 بر 7 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار بکنور موکان از قزاقستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 48 کیلوگرم علی احمدی وفا در دور نخست با نتیجه 2 بر یک از سد تیگران گالستیان از ارمنستان گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی کورمانبک آلیمجانوف از قرقیزستان را با نتیجه 5 بر 4 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۳ از سد آرسن زمان از قزاقستان گذشت و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 3 بر 3 مقابل رونیت شارمن از هند به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 51 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، محمدرضا گلامی در دور دوم روان بکیموف از قزاقستان را با نتیجه 8 بر 7 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مانیش از هند را با نتیجه ۱۱ بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گلامی در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر از سد علی سومبل از ترکیه گذشت و راهی فینال شد. وی در آن دیدار مقابل آیتجان خلماخانف از ازبکستان با نتیجه 5 بر صفر و ضربات فنی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

در وزن 55 کیلوگرم محمد کمالی در دور اول مقابل ماکسیم چوبنکو از اوکراین با نتیجه 6 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این مبارز در دور بعد از دور رقابت ها حذف شد.

در وزن 60 کیلوگرم ابوالفضل میرشکار در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر هوبرت ویسوکزنسی از لهستان را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 8 بر صفر از سد آوتاندیل مامالادزه گرجستان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. میرشکار در این مرحله موکول چاهان از هند را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل گاسپار ترتاریان از ارمنستان با نتیجه 5 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رفت. وی در آن دیدار مقابل یوسف آشیروف از قزاقستان با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست خورد و با یک TKO به مقام پنجم رسید.

در وزن 65 کیلوگرم اهورا بویری در دور نخست با عبدیخادیر از قزاقستان با نتیجه 5 بر 2 سرگزی را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 بهروز بارانوف از ازبکستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله آندرانیک سدراکیان از ارمنستان را با نتیجه 10 بر 4 شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه یک بر یک از سد علی علیزاده از جمهوری آذربایجان گذشت و راهی فینال شد. نماینده کشورمان در دیدار پایانی مقابل جوئل آدامز از آمریکا با نتیجه 6 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 71 کیلوگرم محمد مرادی در دور نخست مقابل آرارات واردرسیان از ارمنستان با نتیجه 12 بر 3 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ارمنی در دیدار نیمه نهایی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 80 کیلوگرم سیدرضا آذر با نتیجه 3 بر صفر وتی کایانن از فنلاند را شکست داد. وی در دور بعد مارکوس اوتیاروف از استونی را 9 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله تایزو یوشیدا از ژاپن را با نتیجه 8 بر 2 و ضربات فنی شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. آذرشب در این مرحله مقابل اسماعیل رضایف از آذربایجان با نتیجه 9 بر صفر مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار برانکو دوکیچ از صربستان را شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن 92 کیلوگرم حمیدرضا کشتکار پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر لوکمان گل از ترکیه را شکست داد. وی در دور سوم و یک چهارم نهایی راماندیپ از هند را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. کشتکار در این مرحله مقابل گور آیوازیان از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار مقابل ریکاردو بوفیس از ایتالیا با نتیجه دو بر صفر و ضربات فنی به مدال برنز دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، محمد جهانگیری در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر ماکسیم پتروف از بلغارستان را شکست داد. وی در دور بعد مقابل دارابوس لازلو از مجارستان با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی راهی گروه بازنده ها شد. در براکت بازنده ها، جهانگیری با نتیجه 8 بر صفر عمر الخالنی از مصر را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار دمیترو استریژکوزین از اوکراین را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در پایان رقابت های پنج وزن نخست، تیم ایران با 75 کیلوگرم در رده دوم قرار دارد و تیم های آذربایجان با 80 و ترکیه با 60 امتیاز اول و سوم هستند.

فردا شب در فینال و رده بندی پنج وزن دوم، محمد گلامی در وزن 51 کیلوگرم برای کسب مدال طلا و پیام احمدی در 45 کیلوگرم، ابوالفضل میرشکار در 60 کیلوگرم و حمیدرضا کشتکار به مصاف هم می روند. در وزن 92 کیلوگرم برای مدال طلا، برنزها به مصاف حریفان خود می روند.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

45 کیلوگرم: 1- یوهان پوکوبا (اوکراین) 2- شهزاد روزیوخانف (ازبکستان) 3- پیام احمدی (ایران) و حسین سواداف (آذربایجان)

48 کیلوگرم: 1- علی احمدی وفا (ایران) 2- رونیت شارما (هند) 3- سعید خلیلوف (آذربایجان) و آرسن جومان (قزاقستان)

51 کیلوگرم: 1- آیتیان هالماخانوف (ازبکستان) 2- محمدرضا گلامی (ایران) 3- وادات قاسملی (آذربایجان) و مانیش (هند)

55 کیلوگرم: 1- سورج (هند) 2- فریم مصطفی یو (آذربایجان) 3- خورشید بیک نورمحمداف (ازبکستان) و صبا سورمانیدزه (گرجستان) … 11- محمد کمالی (ایران)

60 کیلوگرم: 1- گاسپر ترتاریان (ارمنستان) 2- لوکاس گراسو (فرانسه) 3- یوسف آشیروف (قزاقستان) و عمر محمد مراد (مصر) 5- ابوالفضل میرشکار (ایران)

65 کیلوگرم: 1- هال آدامز (آمریکا) 2- اهورا بویری (ایران) 3- الکساندر روزیتاچولی (گرجستان) و بهروز بارنایف (ازبکستان)

71 کیلوگرم: 1- آنری پوتکاریدزه (گرجستان) 2- داود مامدوف (آذربایجان) 3- ابراهیم اوزدمیر (ترکیه) و آرارات واردرسیان (ارمنستان) … 14- محمد مرادی (ایران)

80 کیلوگرم: 1- آلپرن بربر (ترکیه) 2- اسماعیل رضایف (آذربایجان) 3- سیدرضا آذرشب (ایران) و لوکا چلاشویلی (گرجستان)

92 کیلوگرم: 1- گور آیوزیان (گرجستان) 2- داریوش کیفر (آلمان) 3- حمیدرضا کشتکار (ایران) و کودی مریل (آمریکا)

110 کیلوگرم: 1- کمال بکیر (ترکیه) 2- لاسلو داراباس (نجارستان) 3- مزائم مردان اف (آذربایجان) و محمد جهانگیری (ایران)

رده بندی تیمی: 1- ایران 135 امتیاز 2- آذربایجان 130 امتیاز 3- گرجستان 121 امتیاز 4- ترکیه 89 امتیاز 5- هند 78 امتیاز 6- ازبکستان 75 امتیاز 7- ارمنستان 64 امتیاز 8- آمریکا 62 امتیاز 9- اوکراین 59 امتیاز 10 – قزاقستان 54 امتیاز

دیدگاهتان را بنویسید