مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان؛ نقره و برنز آزادکاران ایرانی در 5 وزن برتر


ساعت: 23:11
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886697

کشتی گیران کشورمان در پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد نوجوانان جهان موفق به کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان روزهای 7 و 8 مردادماه در شهر رم ایتالیا برگزار شد که در نهایت تیم ایران در وزن 80 کیلوگرم توسط رضا سلیمیان به مقام قهرمانی دست یافت. و عرشیا حدادی در وزن 48 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. محمدرضا لطفی نیز در دسته ۱۱۰ کیلوگرم پنجم شد.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 48 کیلوگرم عرشیا حدادی در دور نخست با نتیجه 8 بر صفر عظیم عبدیکالیکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل کریستیان کاستیو از آمریکا با نتیجه 8 بر 6 شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار پایانی به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه باید مقابل اوزگور جاگلیان از ترکیه با نتیجه 13 بر یک پیروز می شد و راهی دیدار رده بندی شد. حدادی در این دیدار رسول گالبورایف از فرانسه را با نتیجه ۱۱ بر صفر شکست داد و به مدال برنز دست یافت.


در وزن 55 کیلوگرم امیرمهدی نجاتی زاده پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر مقابل هوسان بای عثمان اف از ازبکستان مغلوب شد و با توجه به شکست این مبارز در یک چهارم در مرحله نهایی از رقابت ها انصراف داد.

در وزن 65 کیلوگرم محمدمهدی میمیوند در دور نخست مقابل الیاس ایسایف از آذربایجان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار فینال راهی گروه بازنده شد. وی در این گروه با نتیجه 12 بر 2 آلپ بگانف از ترکمنستان را شکست داد اما در دور بعد مقابل آیکین بولاتولی از قزاقستان با نتیجه 9 بر 8 شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در رده 80 رضا سلیمیان در دور نخست زاخاری دی رایدر از آمریکا را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد اسلاوی استامنوف از بلغارستان را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد. سلیمانیان در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اصحاب حاجیف از قزاقستان با نتیجه 6 بر 3 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل محمدامین عبدالعیف از تاجیکستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. سلیمانیان در دیدار پایانی مقابل مور ساچین از هند با نتیجه 6 بر 3 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

در وزن 110 کیلوگرم پس از توقف در دور اول، محمدرضا لطفی در دور دوم علیخان کوساینوف از قزاقستان با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی رالفس لوکینز از لتونی را با نتیجه 10 بر 2 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. لطفی در این مرحله مقابل لوان لاگیلاوا از فرانسه با نتیجه 9 بر 11 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. حریف وی در این دیدار مقابل سینگ جاسپوران از هند با نتیجه 4 بر صفر مغلوب شد و پنجم شد.

فردا شب در مسابقات مقدماتی و فینال پنج وزن دوم این دوره از مسابقات، محمدرضا اسدی در 51 کیلوگرم و ابراهیم الهی در 60 کیلوگرم مدال طلا، امیرمحمد نوازی در 45 کیلوگرم و عرفان علیزاده در 92 کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند. به میدان می روند.

دیدگاهتان را بنویسید