مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان و 3 مدال برنز برای ایران در پنج وزن برتر


ساعت: 22:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890465

در مسابقات مقدماتی و فینال پنج وزن نخست مسابقات قهرمانی آزاد جوانان جهان یکی از نمایندگان کشورمان مدال طلا و سه نماینده دیگر مدال برنز را کسب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پنج وزن نخست مسابقات قهرمانی جوانان جهان روزهای 24 و 25 مردادماه در صوفیه بلغارستان برگزار شد که در نهایت سبحان یااری در دسته 79 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد مدال طلا، 70 کیلوگرم حسین محمد آقایی و 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست سایمون پریدو از ایتالیا را با نتیجه 5 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد مقابل جوری ولک از آمریکا با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به براکت بازنده رفت. در این گروه محمدنژاد جوان با نتیجه 11 بر صفر عزیزبک نعیم اف از ازبکستان را شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در آن دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر لوکا گوینگیلیا از گرجستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، محمدرضا شاکری در دور دوم با نتیجه 14 بر 3 محمد بختمیروف از اتریش را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل رابرت کورنلا از آمریکا با نتیجه 6 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در نیمه نهایی، نماینده کشورمان حذف شد.

در وزن 70 کیلوگرم حسین محمد آقایی در دور نخست با نتیجه 3 بر یک بیگیجان کولداشیو از ازبکستان را شکست داد. وی در دور دوم مارسل ناگی از مجارستان را 14 بر 4 شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل میشل مسنبرینک از آمریکا با نتیجه 9 بر 7 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، نماینده کشورمان به گروه بازنده ها رفت. در این گروه محمد آقایی مقابل کنات کریمبکوف از قرقیزستان با نتیجه 12 بر 2 به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر 2 هایک پاپیکیان از ارمنستان را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 79 کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، سبحان یااری در دور دوم با نتیجه 6 بر یک از سد بریدیو تامپسون از آمریکا گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی وی بکایر از ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله اوتاری آدیشویلی از گرجستان را با نتیجه 9 بر 6 از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. یاری در این دیدار با نتیجه 5 بر صفر موشه ماکراچیان از ارمنستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر تویوکی هامادا از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی زلیم خان موساخانوف از قزاقستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله مقابل رفعت گیداک از ترکیه با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 5 بر یک سد داوید مچدلیدزه از اوکراین را شکست و به مدال برنز دست یافت.

57 کیلوگرم: 1- جوری وولک (آمریکا) 2- مری بازاربایف (قزاقستان) 3- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و آبیشیک داکا (هند)

65 کیلوگرم: 1- اومیجان جلالوف (ازبکستان) 2- زیرادین بایراموف (آذربایجان) 3- آئویاگی یوشینوسوکه (ژاپن) و سوجیت (هند) … 9- محمدرضا شاکری (ایران)

70 کیلوگرم: 1- کنان هیبت (آذربایجان) 2- میشل مسینبرینک (آمریکا) 3- حسین محمد آقایی (ایران) و مولیم یداو (هند)

79 کیلوگرم: 1- سبحان یاری (ایران)، 2- موشه ماکراچیان (ارمنستان)، 3- اوتاری آدیشویلی (گرجستان) و محمد عبدالله اف (قرقیزستان).

97 کیلوگرم: 1- بنجامین کوتر (آمریکا) 2- رفعت گیداک (ترکیه) 3- امیرعلی آزرپیرا (ایران) و نیرج (هند)

در پایان روز نخست، تیم آمریکا با 84 امتیاز در جایگاه اول، ایران با 74 امتیاز در رده دوم و تیم های هند، آذربایجان، گرجستان و ترکیه به ترتیب با 60، 55، 45 و 42 در رده های سوم تا ششم قرار گرفتند. نکته ها

دیدگاهتان را بنویسید