کشتی فرنگی زیر 23 سال قهرمانی جهان در 5 وزن برتر، 2 طلا و یک برنز کسب کرد.


ساعت: 23:36
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904300

نمایندگان کشورمان در پنج رده نخست مسابقات کشتی زیر 23 سال قهرمانی جهان با 2 مدال طلا و 1 مدال برنز دست یافتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، پنج دیدار نخست مسابقات قهرمانی زیر 23 سال جهان روزهای 25 و 26 مهرماه در شهر پونته ودرا اسپانیا برگزار شد که در نهایت تیم ایران در وزن 55 کیلوگرم مقابل پویا دامروز، ایمان محمدی وزن 63 کیلوگرم مدال طلا و علی اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن دینامیکی 55 کیلوگرم. به نیمه نهایی رفت. نهایی شد. دودمرک در این مرحله با نتیجه 9 بر 4 از سد دنیس میهای از رومانی گذشت و راهی فینال شد. وی در این دیدار نیهاد کولی زاده قهرمان نوجوانان جهان از آذربایجان را با نتیجه 5 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 63 کیلوگرم ایمان محمدی پس از توقف در دور نخست، در دور دوم احمد باگدودا از مصر را با نتیجه 6 بر یک شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ریوتو ایکیدا از ژاپن با نتیجه 7 بر یک پیروز شد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله موفق شد ضیا باباشوف از آذربایجان را با نتیجه 5 بر یک شکست دهد و راهی فینال شود. وی در دیدار پایانی با نتیجه 8 بر صفر گئورگی شوتادزه از گرجستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه یک بر یک مغلوب مالخاز عمویان دارنده مدال طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار فینال، مختاری. به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 11 بر صفر امانوئل بنیتز از مکزیک را شکست داد و در دور بعد آکیلبیک تالانت بیکوف از قرقیزستان را 8 بر صفر شکست داد و به دیدار رده بندی راه یافت. او در آن مسابقه به نائو کوساکا از ژاپن با نتیجه 3 بر 1 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 130 کیلوگرم علی اکبر یوسفی در دور نخست با نتیجه 6 بر صفر پل مورالس از مکزیک را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل میخائیلو ویشنینسکی قهرمان جوانان جهان از اوکراین با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، یوسفی به براکت بازنده ها رفت. وی در این گروه مارین نیشیمورا از ژاپن را با نتیجه 4 بر صفر و ضربات فنی شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. یوسفی در آن دیدار با نتیجه 10 بر یک مقابل سرخان ممدوف از آذربایجان به برتری رسید و به مدال برنز دست یافت.

رده بندی انفرادی پنج وزن برتر به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- پویا دادمرز (ایران) 2- نیهاد کولی زاده (آذربایجان) 3- احمد تاشکین اوغلو (ترکیه) و گئورگی توهازه (گرجستان)

63 کیلوگرم: 1- ایمان محمدی (ایران) 2- گئورگی شوتادزه (گرجستان) 3- ریوتو ایکیدا (ژاپن) و هرچیا پوگوسیان (ارمنستان)

77 کیلوگرم: 1- مالخاز آمویان (ارمنستان) 2- الکساندرین گوتو (مولداوی) 3- ساجان (هند) و نائو کوساکا (ژاپن) 5- محمدرضا مختاری (ایران)

87 کیلوگرم: 1- ایستوان تاکاس (مجارستان) 2- گئورگ تادیووسیان (ارمنستان) 3- سیمون سیمونوویچ (لهستان) و مارسل استرکنبورگ (هلند) … 7- ابوالفضل چوبانی (ایران)

130 کیلوگرم: 1- فاتح بوزکورت (ترکیه) 2- میخایلو ویشنوسکی (اوکراین) 3- علی اکبر یوسفی (ایران) و داریوش ویتک (مجارستان)

در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست، ایران با 83 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم‌های ارمنستان و ترکیه با 60 و 52 امتیاز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید