دانش آموزان کشتی قهرمانی آسیا با 7 مدال ساخت و ساز را در اولان باتور به پایان رساندند / طوفان طلایی محتاری، گرمسیری و بالی در قاره کهن


ساعت: 17:42
تاریخ انتشار: 1401/01/31
کد خبر: 1823484

محسن نژاد بدشانس بود و بداقی مدال نگرفت.

رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با کسب 7 مدال رنگ برای تیم ملی ایران به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ دومین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با 5 دیدار دوم وزنه برداری پیگیری شد و با کسب چندین مدال برای تیم منتخب ایران به پایان رسید.

شاگردان محمد بنا که روز گذشته موفق به کسب 3 مدال طلا و برنز از 5 وزن اول شدند، امروز در اولان باتور به 4 مدال رنگی دیگر دست یافتند.

وزن 60 کیلوگرم؛ مهدی محسن نژاد در دور اول 9 بر صفر جیانیدار از هند را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 4 آیتا سوزوکی از ژاپن را شکست داد و راهی فینال شد. محسن نژاد در بازی 4-0 پشت سر ژولمان شارشن بکوف دارنده مدال نقره جهان پشت سر قرقیزستان ماند. وی به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده به مبارزه با نظر پزشکان ادامه نداد و به مدال نقره دست یافت.

وزن 67 کیلوگرم; شاهین بداگی به دلیل غیبت محمد فواز از سوریه در دور اول پیروز شد. وی در دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی 8 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این مبارز در دیدار پایانی راهی جدول رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن با نتیجه 7 بر یک شکست خورد و به مدال نرسید.

وزن 72 کیلوگرم؛ محمدرضا مختاری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر ادیلوهان نورلانبکوف از قرقیزستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله میرزابک رحماتوف از ازبکستان را با نتیجه 9 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. مختاری در سد آبیلخان امزیف قزاقستان را با نتیجه 4 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

وزن 82 کیلوگرم; رسول گرمسیری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم خان جعفرخان قطر را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر صفر سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را شکست داد و راهی فینال شد. گرمسیری در دیدار پایانی با نتیجه 4 بر 3 از سد دیاز کالان قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

وزن 97 کیلوگرم; مهدی بالی در دور نخست با نتیجه 4 بر 4 پارک جیو یو از کره جنوبی و پویک را شکست داد. وی در دور دوم و نیمه نهایی اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را با نتیجه 4 بر 1 شکست داد و راهی فینال شد. بالی در این دیدار با نتیجه 5 بر یک رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید