کشتی قهرمانی آسیا مشت محمدیان، پسرخاله و سوادکوهی در فینال / هت تریک طلایی دانش آموزان صادق در روز اول


ساعت: 17:18
تاریخ انتشار: 02/03/1401
کد خبر: 1833920

اولین روز مسابقات کشتی قهرمانی آسیا با کسب 3 مدال رنگ برای تیم منتخب کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ نخستین روز از رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا با مبارزه برای 5 وزن نخست در اولان باتور مغولستان پیگیری شد و با کسب چندین مدال برای تیم منتخب ایران به پایان رسید.

شاگردان پیمان در این مسابقات که در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در جام جهانی و بازی های آسیایی 2022 حضور خواهند داشت؛ آنها موفق به کسب 3 مدال رنگ از جمله 3 مدال طلا در روز اول شدند.


وزن 65 کیلوگرم; رحمان عموزاد خلیلی در دور اول با نتیجه 11 بر صفر مقابل عنعت الله پاکستان پیروز شد. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کایکی یاماگوچی قهرمان نوجوانان جهان از ژاپن را شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله تسوگبادراخ تسیویسورن از مغولستان را با نتیجه 6 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. پسرخاله در فینال باجرنگ پونیا دارنده مدال های برنز و نقره و برنز جهان از هند را شکست داد که با نتیجه 3 بر یک پیروز شد و مدال طلای این قاره را به دست آورد.


وزن 70 کیلوگرم; محمدمهدی یگانه جعفری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 2 مغلوب تایشی نارکانی از ژاپن شد و به دلیل حضور این مبارز در دیدار پایانی برای رده بندی به اختلاف افتاد. جگانه جعفری در این دیدار به مصاف سیرباز تالگات قهرمان آسیا از قزاقستان رفت که با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد و پنجم شد.


وزن 79 کیلوگرم; علی سوادکوهی پس از تساوی در وقت استراحت دور اول در دور دوم با نتیجه 8 بر 6 مقابل بیمبادورج انخبایار از مغولستان پیروز شد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی یودای تاکاهاشی از ژاپن را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت. سوادکوهی به مصاف بالیان گوراو دارنده مدال نقره آسیا از هند می رود که با نتیجه 8 بر 8 رقیب خود را شکست داد و مدال طلا را از آن خود کرد.


وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست ضیا محمد صفراف از ترکمنستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 10 بر صفر از سد ساتیوارت کادیان دارنده مدال نقره آسیا از هند گذشت و راهی دیدار فینال شد. محمدیان در دیدار پایانی به مصاف بتسول اولزیسایخان از مغولستان رفت که در دیداری زیبا با نتیجه ۱۱ بر صفر حریف خود را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید