علم الهادی: این سکولار است، دختر روسری برمی دارد/ خواهرم هر چه حجابت را بیشتر نشان بدهی، پایه این نظام محکمتر می شود.

علم الهادی: این سکولار است، دختر روسری برمی دارد/ خواهرم هر چه حجابت را بیشتر نشان بدهی، پایه این نظام محکمتر می شود.

حجت الاسلام علم الهادی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه اول جمعه 1402 که در حرم امام رضا علیه السلام برگزار شد، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری انقلاب روز اول فروردین در حرم مطهر رضوی اعلام کرد: در آن ایام دستور مقام معظم رهبری در اولین روز سال رهنمودهای حکیمانه و راهکارهای اساسی حرکت مسئولان برای مديريت كشور و پشتيباني و عمليات مردم مايه مباهات فراوان بود.

دو تشکر و یک عذرخواهی از مردم

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه دو تشکر و یک عذرخواهی از زائران و اطرافیان دارم، ادامه داد: از زائران، مردم نزدیک و مردم انقلابی مشهد که از سخنان مقام معظم رهبری در این رواق استقبال کردند تشکر می کنم. در صحن‌های مطهر و خیابان‌های اطراف گفتند این ازدحام در سال‌های آخر قبل از کرونا بی‌سابقه بوده است، این استقبال عظیم دلیلی برای قدردانی است که مردم انقلابی ما در مقام رهبری هستند و می‌دانند ارزش رهبری

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دومین تشکر از دستگاه های اجرایی و خدماتی است که این وضعیت را به بهترین نحو مدیریت کردند و اجازه ندادند اهداف شوم و شوم دشمنان ایجاد شود و خواستار ایجاد اغتشاش امنیتی در شهر بودند. تحقق یابد. مدیران، مسئولان و عزیزان ایثارگر ما در نهادهای مختلف امنیتی و خدماتی نهایت تلاش خود را کردند که من نیز از این بابت سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه از زائران عزیز عذرخواهی می کنم، تصریح کرد: از زائران عزیز پوزش می طلبم که در این شرایط با شرایط، احتیاط ها و مراقبت هایی که در این چند روز باید انجام می شد، در صورت ناراحتی در خصوص به برخی معیارها و کاستی ها، باید ببخشید. این وضعیتی را که برای شما عزیزان پیش آمده به گردن میهمان نوازی امام رضا (ع) نیندازید، بلکه آن را به خاطر بی احتیاطی و عدم میهمان نوازی ما بدانید که شاید نتوانسته ایم به خوبی از عهده آن برآییم. به همین دلیل هم از طرف خودم و هم از طرف نهاد مسئول تولیت آستان قدس و خدای بزرگم از زائران عذرخواهی می کنم.

علم الهادی به سخنان رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: محتوایی که در بیانات رهبری قابل توجه است در سرلوحه بیانات ایشان با موضوع «تحول» قرار دارد. امسال این امتیاز را داریم که در ماه رمضان دعایی را که در وقت تحویل سال می خوانیم در دعای یومیه ماه مبارک رمضان «اللهم غیر سوء هلنا بیحسن حلک» تکرار کنیم.

ابعاد تحول در کلام رهبر انقلاب

وی افزود: در این ماه در ماه پر برکت و در حال روزه «هل حالانا الی احسن حله» را تکرار می کنیم، اما معنایی که در کلام حکیمانه رهبری بود این بود که اگر واقعاً بخواهیم تحول پیدا کنیم. ، ما باید به سمت تحول برویم، خودمان هم باید به بهترین وضعیت برویم، بنابراین تحول را تقسیم کردند.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان اینکه رهبر انقلاب یک جنبه از تحول را تحولی می دانند که دشمن برای ما می خواهد و آن تحول نظام است، خاطرنشان کرد: دشمن می خواهد این نظام وجود نداشته باشد. ولایت نداشتن ولی حاکمیت دین در این مملکت نبود، اگر حاکمیت دین نبود طبیعتاً مردم به خاطر منافع استکبار و کشاندن ثروت به سوی دشمن، با امیال خودخواهانه اداره می شدند.

وی ابراز کرد: اگر به مردم کشور اجازه داده شود که به خواسته ها و خودخواهی های خود عمل کنند، یعنی دینی که می خواهد خواسته های مردم را با مشکلی به نام تقوا کنترل کند حکومت نمی کند و مردم در خواسته های خود آزادی دارند. و خودسری، این افراد تبدیل به همان سوژه دشمن می شوند که او آن را به دست می گیرد و از همه امکانات آن برای خود استفاده می کند تا دشمن بخواهد در کشور حاکمیت دینی و حکومت دینی نداشته باشد و همه چیز را از مردم بگیرد.

استحکام نظام به دلیل دینداری مردم است

علم الهادی به صلابت و ایستادگی غیرتمندانه مردم در 43 سال گذشته در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: این مقاومت و ایستادگی مردمی مردم از کجا می آید؟ ریشه آن را در بیانات حکیمانه رهبری در تحلیل نبویشان یافتیم، فرمودند ریشه آن «تقویت بنیان این نظام» است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی یک نظام استخوان و پایه است، سالم است زیرا ریشه این نظام در دین مردم است، این مردم به خدا ایمان دارند، پیامبر و فرزندان پیامبر را بسیار دوست دارند زیرا خدا را قبول دارند، به خدا ایمان دارند و به یهود ستیزی معتقدند و دل به پیامبر و نزدیکانش داده اند، ریشه قدرت نظام شده و دشمن قدرت مقابله با این نظام را پیدا نکرده است. با هر گونه قیام یا شیطنت در این دوران.

عضو شورای خبرگان رهبری به نقش مردم در تقویت اقتدار نظام اشاره و تصریح کرد: برادران و خواهران این بخش به ما مربوط می شود که پایه های مستحکم نظام را حفظ کنیم و جلوه های خود را نشان دهیم. جهت گیری دینی و دینداری به دشمن بیشتر; هر چه اسلام و دین در جامعه ما جلوه های قوی داشته باشد، حلال و حرام خداوند در زندگی ما حاکم می شود و تو ای خواهر مسلمان خالق انسان، حجابت را بیشتر به دشمن نشان می دهی و دلبستگی خود را به آن نشان می دهی. دین با حجاب هر چه پایه و اساس این نظام قوی تر شود. و او سالم تر خواهد شد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند حمله دشمن به دین مردم است، دشمن به اموال شما حمله می کند، به اقتصاد شما حمله می کند، می تواند به آب و خاک شما حمله کند و با سرکشی و توطئه و ایجاد اغتشاش به امنیت شما حمله می کند. اما اکنون بیش از همه هدف دشمن حمله به دین شماست.

ظهور بی دینی در جامعه

علم الهادی طرح اغتشاش در کشور را توطئه هجمه به دین مردم عنوان کرد و افزود: وقتی می بینید دشمن با توطئه شیطانی ناآرامی های داخلی را طراحی می کند و عده ای ناآگاه نیز تحت تأثیر توطئه دشمن و دشمن قرار می گیرند. رسانه ها و چنین حرکتی می کنند، می گویند آنچه در حرکت اول نمایان می شود، بی دینی دختری است که روسری را از سرش برمی دارد.

وی به مظاهر ظاهری توطئه و ناآرامی دشمن اشاره کرد و ابراز داشت: فسق و فسق برخی از جوانانی که مجبورند در دانشگاه سلف سرویس با هم بنشینند و غذا بخورند، دختر و پسر این بی دین ها ظاهر و ظاهر می شوند، بنابراین بدیهی است که حمله دشمن به دین شما بیش از هر چیز دیگری است، زیرا او دین و ایمان شما را اساس این نظام می داند. اگر دین شما جریحه دار شد و ضربه خورد، به قدرت و ساختار نظام ضربه می خورد و راه برای دشمن باز می شود.

قرار گرفتن در معرض فساد دشمن را تقویت می کند

نماینده و فقیه در خراسان رضوی گفت: این ماه رمضان است، این ماه میهمانی خداست، این ماهی است که شما را به سفره دعوت کردند و تمام گذشته هایتان آمرزیده شد، با خدا آشتی کردید. عزیزان از همین جا تصمیم بگیرید که مرتکب گناه نشوید و لااقل از جنایت برگردید و گناه نکنید، روی آوردن به فسق و فساد به دشمن قدرت می دهد که پایه ها و پایه های محکم نظام را سست کند.

دیدگاهتان را بنویسید