خواهرم جزو کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی بانوان نیست. در بحث مربی بیشتر می خواهیم/ در بازی های آسیایی و کشورهای اسلامی فشار کاروان روی تکواندو است.


ساعت: 18:01
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815541

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: خواهرم جزو کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی بانوان نبود. در مربیگری تیم ملی چالش هایی داریم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ نشست خبری رویدادهای تکواندو تهران با حضور هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، کی سوک لی رئیس اتحادیه تکواندو آسیا، ماهر صباگ ناظر فدراسیون جهانی و مسعود لشگری برگزار شد. از فدراسیون

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در نشست خبری گفت: 4 اتفاق مهم داشتیم. اولی جام باشگاه های آسیا بود که برای اولین بار یازدهمین دوره آقایان و بانوان بود که تیم های خوبی در آن حضور داشتند. در سال های گذشته تعداد تیم ها کمتر بود. بعد هم جام فجر داشتیم که خیلی از کشورها قهرمان جهان و المپیک شدند که کیفیت بازی ها بالا رفت. سپس ریاست جام جهانی را داشتیم که به گفته ناظران با 17 تیم در سطح بسیار خوبی بود. از آنجایی که 20 امتیاز این رویداد با مسابقات متفاوت است و سهمیه قهرمانی آسیا در نظر گرفته شده بود، قهرمانان مهمی به تهران آمدند. بعد مسابقات چتربازی داریم که کیفیت خوبی داشت.

وی گفت: ما برنامه ای داریم که اگر تمام تلاش خود را بکنیم، این کمبودها را جبران کنیم. ما به جوانان تکیه می کنیم، اگرچه در همان رشته خانگی کم تجربه هستند، اما نیاز به تجربه دارند و مطمئناً چند سال دیگر با برنامه ریزی خوب مدال را پر خواهیم کرد. من امیدوار بودم که برخی از جوانان با تجربه بدرخشند. برای انجام اعزام ها نیازمند حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک هستیم. در المپیک توکیو سجاد مردانی برای 4 امتیاز انتخاب نشد، اگر در یک تورنمنت معمولی برنز می گرفت حتما المپیکی می شد. بخشی از آن مشکلات مالی فدراسیون در آن زمان بود. با برنامه درست در این سالهای باقی مانده می توان با کار فشرده جبران کرد. اتفاقات مهم زیادی در پیش داریم و در جاهایی باید دو تیم داشته باشیم. امروز جلسه کمیسیون فنی داشتیم. اولین وظیفه هیات انتخاب بانوان و آقایان است و باید برنامه کاندیداها را ببینیم.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره وضعیت مربیگری تیم های ملی تکواندو گفت: کامرانی یکی از گزینه های بانوان و عسکری برای آقایان است. ما مسابقات بسیار سختی داریم و باید چند گزینه و چند شوت داشته باشیم. بیشتر شاگردان با تیم ملی هستند و اورلب را در مسابقات داریم. ما می توانیم چند تیم ملی مختلف با حداقل 2 نفر کادرفنی داشته باشیم. خواهرم جزو کاندیداهای سرمربیگری تیم ملی بانوان نبود.

ساعی با بیان اینکه برنامه ای برای استفاده از رضا مهماندوست وجود داشت گفت: قبل از حضور مهماندوست هم گفته بودم از تمام پتانسیل تکواندو ایران استفاده می کنیم. او هم ظرفیت ماست و با تیم خوبش به تهران آمد. حتما استفاده می کنیم اما او گفت تا المپیک 2024 قرارداد دارد اما اگر اتفاقی بیفتد استفاده می کنیم و نیاز داریم. ما در مربیگری چالش هایی داریم و بیشتر می خواهیم.

وی در خصوص جزئیات و مصوبات کمیته فنی گفت: دو مصوبه مهم داشتیم. یکی اینکه دوستان برنامه ریزی کنند و از کادرفنی دفاع کنند و دیگر اینکه تیم امید را تشکیل بدهند که قبلا هم گفتیم در آن ضعیف هستیم. کودکان نوجوان رها شده و استفاده نشده بودند. ما این تیم را تشکیل می دهیم و کادر فنی آن توسط کمیته فنی برای حمایت از تیم های بزرگسالان تعیین می شود.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد: یکی از برنامه ها برگزاری جام فجر در سال آینده در رده ها حتی برای نونهالان است اما باید زمان را تغییر دهیم و در تابستان خواهد بود. ما باید با فدراسیون جهانی رایزنی کنیم و آنها هم قبول می کنند. اگر این اتفاق بیفتد، ما یک رویداد بزرگ خواهیم داشت. آقای ماهر گفت جایی در دنیا وجود ندارد که 10 روز مسابقه ای با این کیفیت برگزار کنیم و ما آزمون افتخار فدراسیون جهانی را پس دادیم. ایران کشور امنی است و وظیفه دیگران است که به کشورهای دیگر بگوید.

وی با اشاره به مصدومیت ها و مصدومیت های لیگ تاکید کرد: در این چند سال از لیگ خود به خوبی استفاده نکرده ایم. به استثنای دو سال گذشته، قهرمانی مثل گذشته به تیم ملی کمکی نکرد، چون تیم ملی حضور نداشت. لیگ بدون تیم ملی پویا نیست، من 21 سال در لیگ بازی کردم. آسیب شناسی شدیم، تعداد زیاد مسابقات باعث شد ملی پوشانی در مسابقات حضور نداشته باشند که نتوانستند در مسابقات قهرمانی حضور داشته باشند. باید برنامه ریزی کنیم که مسابقات قهرمانی در زمان خوبی با حضور تیم ملی برگزار شود.

ساعی با تاکید بر مشکلات مالی فدراسیون خاطرنشان کرد: سال تمام شد و همه فدراسیون ها شرایط مالی سختی دارند اما مسابقات بزرگی هم پیش رو داریم. با تمام فکر تصمیم گرفتیم که مسابقه را از کیش به تهران منتقل کنیم که هزینه ها را نیز کاهش داد. قرارداد هتل حدود 3.6 میلیارد بود که در تهران 1.6 میلیارد است. استدلال های دیگری وجود داشت که از هزینه های اضافی جلوگیری می کرد. اگر سالن ما بزرگتر بود بیشتر ضبط می کردیم اما اینجا 3 تشک داریم. ما انتظار داریم سالن بزرگتری داشته باشیم و از کشورهای بیشتری استقبال کنیم. بازی های آسیایی و اسلامی هزینه دارد و کمک می گیریم. ما به کمک وزارت و کمیسیون امیدواریم و وزارت و کمیسیون هم برای این مسابقات کمک مالی کردند که دست ما را برای همین کمک ها باز کرد. تکواندو شایسته حمایت است. فشار کاروان روی ما در بازی های بالا.

وی افزود: طبق اتفاقات صورت گرفته حداقل 80 میلیارد برای 6 ماه آینده در 6 ماهه اول می خواهیم. بودجه برای رفع نیازهای ما کافی نیست. تکواندو در سال گذشته کمترین سهم را در کمیته داشت. تلاش کردم اما روش توزیع مالی تغییر کرد و نتیجه حاصل شد. تکواندو رشد کرد چون در آن چند سال مدال زیادی نداشت اما سایر رشته ها حدود 600 درصد رشد کردند. ما بیشترین خسارت را زدیم اما با کمکی که قول دادند حدود 500 میلیون تا 1400 بدهند، درصد ما افزایش پیدا کرد.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به بحث بودجه المپیک گفت: در گذشته کسانی که در هیئت اجرایی کرسی داشتند سهم بیشتری از بودجه داشتند اما اشکالی ندارد. قانون بد بهتر از بی قانونی است و باید عواملی وجود داشته باشد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد و تکواندو همینطور شکست نخورد.

ساعی در پاسخ به این سوال که در این سال پرمشغله چه برنامه ای دارد، گفت: سعی می کنیم در همه مسابقات به بهترین شکل حضور داشته باشیم و اعتبار تکواندو کشور برایمان مهم است. ما با بهترین افراد به مسابقات می رویم، اما ممکن است مجبور شویم برخی از بازیکنان را جدا کنیم زیرا همه مسابقات برای ما مهم هستند.

وی افزود: از این به بعد نوید مدال های آسیایی نداریم اما امیدواریم تکواندو مثل همیشه به شرایط خوب تیم ملی افتخار کند. تلاش می کنیم در هانگژو هم بانوان مدال بگیرند. چند رشته مدال دار در بازی های آسیایی داریم از جمله تکواندو بانوان. هر بار که مدال بانوان می گرفتیم جایگاه کاروان عوض می شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید