جذب مربی خارجی در مسیر رشد والیبال بانوان است/ تیم های بانوان ما باید راهی بازی های آسیایی شوند.


ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813703

بین 7 تا 8 رشته تحت بررسی و ارزیابی فنی هستند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون والیبال برنامه ریزی خوبی انجام داده و مربی خوبی بین المللی تعیین کرده است که این یکی از وظایف در توسعه و پیشرفت والیبال بانوان است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم کاظمی پور در حاشیه اردوی تیم والیبال بانوان گفت: به لطف خدا تمرینات تیم های والیبال جوانان و بزرگسالان بانوان در شرایط استاندارد و خوبی برگزار می شود. ورزش بانوان در کشور چهار رویداد بزرگ دارد که باید سال آینده آن ها را تجربه کنیم و باید برای این رویدادها برنامه ریزی های خود را داشته باشیم. این اتفاق مدتی است که در فدراسیون والیبال و با هدایت داور و تیم باتجربه او و همچنین فریبا محمدیان که نایب رئیس فدراسیون والیبال است و برنامه ریزی خوبی انجام داده و مربی خوبی بین المللی است در حال انجام است. والیبال رو به جلو است.

وی ادامه داد: سال آینده رویدادهای مهمی در پیش داریم. رویدادهایی مانند بازی های کشورهای اسلامی و آسیایی که به اعتقاد ما مکان خوبی برای نشان دادن سطح ورزش بانوان در رشته های تیمی و توپی است. بسیاری از رشته ها به بلوغ رسیده اند و تیم ما و رشته های توپ گام های خوبی برداشته اند. در والیبال خدای ناکرده این اتفاق افتاده و نتیجه آن را در بازی های کشورهای اسلامی خواهیم دید که می تواند در ارزیابی و تصمیم گیری نهایی برای کیفیت حضور تیم والیبال بانوان در بازی های آسیایی موثر باشد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: از اینکه توپ ها و تیم های ما برای رسیدن به شایستگی و استعدادی که دارند نیاز به حمایت دارند، کاملا حمایت خواهیم کرد. این اتفاق می افتد و قلب ورزش دوستان در ایران از نوری که توسط زنان روشن می شود لذت خواهد برد.

کاظمی پور در پاسخ به این سوال که حضور تیم والیبال بانوان در بازی های آسیایی قطعی شده است؟ وی گفت: ضربه نهایی او برای بازی های آسیایی هنوز انجام نشده و تیم ها از او قدردانی می کنند. مهم است که بدانیم با آن چه کنیم. فدراسیون والیبال حدود 5 ماه پیش برنامه 1401 را راه اندازی کرد که یکی از آن ها استخدام مربی بین المللی بود. بحث کشورهای اسلامی در حالی مطرح می شود که طبق گزارشی که به دست ما رسیده، حضور بانوان ما در این بازی ها ممکن است در تصمیم گیری برای حضور در بازی های آسیایی تاثیرگذار باشد. پرونده حضور رشته های تیمی و توپی در بازی های آسیایی همچنان مفتوح است و ما تصمیم به ارائه رشته های تیمی و توپی را واگذار کردیم و تصمیم نهایی تا آخرین روز ثبت نام در بازی های آسیایی باقی خواهد ماند. و هیچ تصمیم منفی را اعلام نخواهیم کرد و از همه فرصت ها در خصوص حضور بانوان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تصور خوبی از والیبال بانوان دارد، گفت: من نظر مثبتی نسبت به تمام رشته هایی که این حرکت در آنها انجام می شود، دارم. من والیبالیست هستم و در این رشته جوانان فعالیت داشته ام و به عنوان مربی نیز فعالیت داشته ام. والیبال جایی است که در آن زحمات زیادی کشیده شده است و تجربه نزدیک به 40 سال مدیریت موفق در این زمینه راه را برای بانوان و آقایان هموار می کند و در بانوان والیبال سریعتر پیشرفت خواهیم کرد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در خصوص نقل قول قبلی مبنی بر حضور 4 رشته بانوان در بازی های آسیایی که یکی از آن ها والیبال است، تصریح کرد: شاید این تفسیر رای داده شده است، اما من سوال کردم. این جلسات بله هیچ چیز مثبت یا منفی تصمیم گیری نمی شود تا ما تا آخرین روز جا و فرصت داشته باشیم. این به نمایندگی فدراسیون ها و برنامه ریزی آنها در بازی های کشورهای اسلامی برمی گردد و می توانم خوش بینانه بگویم که فکر می کنم این اتفاق بیفتد و دعوا تمام شود که تیم های بانوان ما به بازی های آسیایی بروند.

کاظمی پور در پاسخ به این سوال که مشخص شده است که قطعا چند رشته در بازی های آسیایی حضور خواهند داشت؟ وی گفت: در حوزه زنان و مردان نیز حوزه های مشخصی شناسایی شده و بین 7 تا 8 حوزه در دست بررسی و ارزیابی فنی است. در مورد حضور بانوان هم بحث مدال و سکو زیاد نیست، بحث ارتقاء و توسعه قهرمانی نسبت به شرایط قبلی است. موضوع حضور فرهنگی بانوان نیز از اولویت های اصلی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است و حضور بانوان به عنوان شاخص بانوان مسلمان در جهان می تواند بحث و جریان فرهنگی خاصی ایجاد کند. ما به عنوان اولویت اول به این موضوع خواهیم پرداخت، اما قطعا بحث کیفی و بحث فنی رشته ها را در نظر خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید