به دنبال جذب مربی خارجی برای بازی های آسیایی هستیم. دو بازیکن بلندپایه خارجی به ایران می آیند/ امکان مدال آوری در هانگژو وجود دارد


ساعت: 17:27
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821327

رئیس فدراسیون اسکیت گفت: به دنبال جذب مربی خارجی برای بازی های آسیایی هستیم و دو بازیکن بلندپایه خارجی به ایران می آیند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکیت، مجید هنرجو رئیس فدراسیون اسکیت در بازدید کارکنان کمیته ملی المپیک از فدراسیون اسکیت گفت: 4 رشته ما در بازی های آسیایی حضور خواهند داشت. دو رشته ما قطعا مدال می گیرند اما رنگ را نمی گویم چون کشورهای دیگر بیکار نیستند و کار می کنند. هر روز بررسی می کنیم که ورزشکارانمان چه رکوردهایی دارند اما نظرمان این است که می شود مدال گرفت.

وی در خصوص مشکلات اسکیت بازان گفت: مشکل ورزشکاران ما تجهیزات است و صحبت هایی که با آنها می شود این را می گویند و هزینه آنها روی چرخ بسیار بالاست.در قسمت سرعت می خواهیم از دو بازیکن درجه یک دنیا استفاده کنیم. که با بازیکنان ما هستند تا رقابت ایجاد کنیم. کارهای اداری را انجام می دهیم و از کمیته ملی المپیک کمک می گیریم. با سرمربی کلمبیایی هم صحبت هایی داشتیم که دو سه هفته دیگر به ایران بیاید و اعلام کردیم که مربیان ایرانی را آموزش می دهد. زمینی که داریم رنگی ندارد و باید رنگی باشد تا با زمین هایی که بازی می کنیم مطابقت داشته باشد.

رئیس فدراسیون اسکیت ادامه داد: در حال حاضر تمرکزمان روی دو رشته شرکت کننده در بازی های آسیایی هانگژو است و همه تلاش می کنیم تا هر دو رشته در این بازی ها مدال رنگی کسب کنند. سبک آزاد نیز در اصفهان آماده می شود.

وی افزود: در نظر داریم دو اکسپدیشن خارج از کشور یکی آزاد و دیگری سرعت داشته باشیم. همچنین 4 مرحله اردویی 10 روزه را نیز برگزار خواهیم کرد که می تواند در هفته قبل از بازی های آسیایی برگزار شود.

وی گفت: ما همه ورزشکاران خود را به خوبی می شناسیم. همچنین قصد داریم از مربیان خارجی برای همکاری با مربیان داخلی استفاده کنیم.»

این دانش آموز گفت: 26 هزار اسکیت باز سازماندهی شده داریم، این رشته هم المپیکی شده و تنها رشته المپیک ماست اما زیرساختی برای آن وجود ندارد.

همچنین نصیری نایب رئیس فدراسیون گفت: اسکیت در کشور ما یک فرصت است و فضا را در ابعاد عمومی و قهرمانی باز کرده و نیازمند توجه ویژه کمیته المپیک و وزارت ورزش است.

مریم وفاکا، نایب رئیس اسکیت بانوان نیز گفت: اسکیت عرصه ای است که بانوان زیادی در آن فعالیت می کنند. دختران برای بازی های آسیایی نیاز به اردوها و مسابقات خارج از کشور دارند که در صورت برآورده شدن این نیازها شانس آنها برای مدال آوری بیشتر می شود. آنها همچنین به یک مربی خارجی نیاز دارند. امیدوارم توجه ویژه ای به این حوزه شود.

حمیدرضا بخارایی دبیرکل فدراسیون اسکیت نیز گفت: با توجه به جامعه آماری بالا در این رشته، کسب مدال در هانگژو می توانیم به جایگاه اصلی این رشته ورزشی دست پیدا کنیم و این مدال تحولی در اسکیت کشور به جا می گذارد. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید