بزرگترین چالش من المپیکی شدن ووشو است/مدال طلای بازی های آسیایی هانگژو را می خواهم.


ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 05/08/1401
کد خبر: 1886500

من همیشه تکنیک های ساندا را تمرین و تکرار می کنم.

قهرمان 5 دوره ووشو جهان گفت: همیشه تمرینات و تکنیک های ساده ساندا را زیاد تکرار می کنم. به همین دلیل هر سال نسبت به سال قبل بهتر می شوم و در تمام مسابقاتم مدال طلا گرفته ام.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ محسن محمد سیفی، قهرمان 5 دوره ساندا جهان که اخیراً از سوی فدراسیون جهانی ووشو به عنوان بهترین ووشوکار ماه جولای انتخاب شد، در مصاحبه ای در سایت IWUF گفت: در فینال سال 2009 شکست خوردم. قهرمانی جهان در تورنتو و قهرمان شدم. یک مدال نقره این یکی از خاطرات تلخ زندگی من است که هرگز فراموش نمی شود. 5 مدال طلا پیاپی گرفتم، سخت ترین فینال برای من در آنکارا در سال 2011 بود و مسابقات جهانی شانگهای 2019 مورد علاقه من بود که بسیار زیبا بود.

وی درباره ووشو و ساندا در ایران گفت: اولین مسابقه من مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان ایران بود که مقام سوم را کسب کردم و بسیار خوشحال شدم. بعد از آن سخت تر و بهتر از قبل تمرین کردم. ساندا مبارزه و حضورش در دنیای ورزش و مسابقات آسیایی به ویژه بازی های آسیایی باعث شد جذب این رشته شوم. قبل از ووشو ورزش های رزمی دیگری را انجام می دادم و تمرینات اولیه ام سخت نبود و پس از مدتی توانستم مهارت های ساندا را به راحتی یاد بگیرم.

محمد سیفی درباره بهبود تکنیک های ساندا گفت: من همیشه تکنیک های بسیار ساده ساندا را تمرین و تکرار می کنم. به همین دلیل هر سال نسبت به سال قبل بهتر می شوم و در تمام مسابقاتم مدال طلا گرفته ام. البته سعی می کنم آمادگی جسمانی ام را در سطح بالایی نگه دارم.

قهرمان 5 دوره جام جهانی سوندا تصریح کرد: هر روز صبح و بعدازظهر تمرین می کنیم; قبل از هر اتفاق مهمی در مسابقات انتخابی تیم ملی با حضور بهترین بازیکنان در اردوهای آماده سازی شرکت می کنیم و بعد از مسابقات درون اردویی بازیکنان فیکس برای حضور در مسابقات مشخص می شوند. تمرینات تیم ملی بین 5 تا 7 ماه است و در کمپ ملی ووشو انجام می شود.

وی مهمترین چالش خود را یادآور شد: حضور این منطقه در المپیک بزرگترین چالش من در سوندا است. همه ما یک دل و یک صدا داریم و تمام تلاش خود را می کنیم تا عزت کشور عزیزمان را کسب کنیم. ما همه دوستان صمیمی هستیم و در کمپ ها با هم زندگی می کنیم. در طول سفر برای شروع مسابقات لحظه شماری می کنم و کسب مدال طلای مسابقات برایم خیلی خوب است. دوستان زیادی هم از کشورهای دیگر دارم.

قهرمان سه دوره ووشو بازی های آسیایی در ادامه تاکید کرد: رامین محدنیا مربی شخصی من است و ساندا را از او یاد گرفتم. ساندا را نیز زیر نظر وی یانگدونگ، مربی تیم ملی ایران، حسین اوجاقی، منصور نوروزی و محمدرضا جعفری در تیم ملی یاد گرفتم که همگی برای من بسیار خاص هستند. من همیشه قدردان زحمات همه معلمان هستم. آنها به من شجاعت، شجاعت، تکنیک و واقعاً نحوه مبارزه را یاد دادند. موفقیت تیم را مدیون رهبری عالی در فدراسیون ووشو، مربیان سطح بالای خوب، رقبای پرتلاش و داشتن پایگاه لازم برای تمامی سطوح می دانم.

محمد سیفی در پایان در خصوص خواسته شخصی خود گفت: هدف ورزشی من کسب مدال طلا در بازی های آسیایی بعدی است و هدف زندگی شخصی ام بزرگ کردن دخترم و بودن در کنار او و خانواده ام است که برایم عزیز هستند. پس از قهرمانی در مسابقات جهانی بسیار علاقه مند به توسعه ووشو در کشورم هستم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید