علم الهادی: اگر جلوی تلقین معلمان بی کفایت و غیر متخصص گرفته نشود، جریان شیطانی قوی علیه نظام ایجاد می شود.

علم الهادی: اگر جلوی تلقین معلمان بی کفایت و غیر متخصص گرفته نشود، جریان شیطانی قوی علیه نظام ایجاد می شود.

علم الهادی: این اتفاقات هشداری برای ما بود که اگر در رهبری فرهنگی دانشگاه ها نقصی ایجاد شود و از تلقین اساتید نالایق و عالم جلوگیری نشود، حرکات بعدی دشمن به راحتی خنثی نمی شود و قوی ها. جریان شیطانی علیه اسلام و نظام ایجاد خواهد شد.

نماینده فقیه در خراسان رضوی گفت: باید تلاش کنیم با تفکرات ضد دینی در فضای دانشگاه به گونه ای برخورد شود که منجر به تغییر تفکر جامعه دانشگاهی شود.

حجت الاسلام سید احمد علم الهادی امروز 28 تیرماه در هفتاد و چهارمین گردهمایی مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور که در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، بر اهمیت نقش مدیران فرهنگی دانشگاه ها را برشمرد و تصریح کرد: ناآرامی ها و تحرکات اخیر رفتارهای ضد انقلابی و ضد اسلامی که صورت گرفت، ظاهر تلخی داشت اما هشداری بود که با بسیج کامل تری وارد عرصه شویم. و آن را شفا بده، قبل از انحرافات مردم در میدان دشمن شوند. اگر از این به بعد فکری نکنیم این نوع حرکت ها به یک جریان متقاطع تبدیل می شود و ارتش عظیم و قوی علیه اسلام و انقلاب در جامعه ما شکل می گیرد.

وی افزود: بخش بزرگی از افرادی که اغتشاشات سال گذشته را رهبری کردند با توهم وارد این عرصه شدند و بخش کوچکی نیز فکر می کردند که از این طریق می توانند به جایگاه ویژه ای دست یابند، ریشه فکری و مذهبی وجود نداشت. این اتفاقات هشداری بود برای ما که اگر در رهبری فرهنگی دانشگاه ها نقصی ایجاد شود و از تلقین اساتید نالایق و عالم جلوگیری نشود، حرکت های بعدی دشمن به راحتی خنثی نمی شود و جریان شیطانی قوی علیه اسلام وجود دارد. و سیستم ظهور خواهد کرد، بیاید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای همه دنیا فرآیند یادگیری و تجربه آموزی است، گفت: اگر مردم تصمیم بگیرند با ایمان و اعتقاد خود حرکتی انجام دهند، هیچ چیزی نمی تواند مانع آنها شود. از 60 سال پیش استکبار با نهضت امام و انقلاب می جنگد، اما ما نه تنها به عقب برنگشتیم، بلکه به نیرویی در منطقه و جهان تبدیل شده ایم که قابل تحمل برای استکبار نیست.

علم الهادی ادامه داد: امروز هم اگر جریانات مخالف انقلاب با پشتوانه قوی عقیدتی و مذهبی وارد میدان شوند، می توانیم جلوی آنها را بگیریم. بنابراین از این پس باید تلاش کنیم تا با تفکرات ضد دینی در فضای دانشگاه به گونه ای برخورد کنیم که تغییری در ذهنیت جامعه دانشگاهی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه محل تربیت فرهنگی دانشجویان نیست، افزود: کسانی که به دنبال تربیت دانشجو بودند نیز شکست خورده اند چرا که افراد از سن مدرسه وارد دانشگاه می شوند. همچنین نمی توان با فعالیت سیاسی پایه های فرهنگی دانشجویان را احیا کرد.

علم الهادی با تاکید بر لزوم رسیدگی به اساتید گفت: اگر استادی در سر کلاس به مباحث غیر درسی می پردازد باید تحت نظر باشد. اگر چنین کاری توسط مدیران فرهنگی دانشگاه انجام شود، از خطر بیگانگی دانشجویان جلوگیری می شود. متاسفانه گاهی می بینیم که چنین نظارتی بر معلمان وجود ندارد. در این راستا می توان از ظرفیت دانش آموزان توانمندی که مبانی دینی قوی دارند برای گفتگو با این معلمان استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون جریان فرهنگ در دانشگاه ها توانسته پیشرفت زیادی داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان در حوزه های مختلف و نخبگان شرکت های دانش بنیان افراد متدین و انقلابی هستند. اگرچه شرکت های دانش بنیان از نظر اقتصادی دارای سرمایه و درآمد هنگفتی هستند و نیروی تولیدی قوی هستند، اما هیچ یک از متخصصان این شرکت ها علاقه ای به پول ندارند و دغدغه خدمت رسانی و توسعه دانش را ندارند. شاید حتی یک درصد از نخبگان شرکت های دانش بنیان معتقد به دین و انقلاب نباشند. آنها نشان دهنده موفقیت دانشگاه ها در عرصه فرهنگ هستند.

نماینده فقیه خراسان رضوی حجاب را یکی از موضوعاتی که امروزه در دانشگاه ها مطرح می شود، بیان کرد و اظهار داشت: اما اگر به دانشگاه فردوسی مشهد مراجعه کنید، می بینید که تعداد دانشجویان و اساتید چادری در زمان هایی است. تعداد زنان غیر چادری بنابراین ارزش‌های ما در حال تکامل است و باید به جایگاه‌های بسیار بالاتری برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید