واکنش ضرغامی به ایجاد محدودیت در مشهد/ علم الهادی مشکل من نیست!

واکنش ضرغامی به ایجاد محدودیت در مشهد/ علم الهادی مشکل من نیست!

روز جدید: وزیر میراث فرهنگی در گفت وگویی درباره محدودیت های مشهد گفت: اگر می خواهید درباره آقای علم الهادی صحبت کنید، فعلا چنین برنامه ای ندارم و فعلا مشکل من نیست.

بخش هایی از مصاحبه را بخوانید:

*بعد از سلسله اتفاقات انتخاباتی و رفتار نادرست شورای نگهبان در مورد برخی از کاندیداهایی که واقعاً واجد شرایط بودند، واقعاً نمی خواستم به امور اجرایی بپردازم.

* من سال ها با آقای رایضی ارتباط همکاری و مشاوره داشتم و وقتی ایشان از من خواستند که همکاری داشته باشم، گفتم که فقط به مشاوره علاقه دارم اما ایشان چندین بار درخواست همکاری اجرایی کردند. در پایان پذیرفتم و گفتم اگر این همکاری برای شما ضروری است، حاضرم هر کجا که بخواهید همکاری کنم و به همین دلیل برایم مهم نبود که چه بخشی به من سپرده شده است و آن را به آنها واگذار کردم.

* نگاه من به مدیریت، نگاه حل مسئله است و تجربه خوبی در این زمینه دارم. من در صدا و سیما همین رویکرد را داشتم و می توانم مثال های زیادی از این اقدامات بزنم. مثلاً وقتی دیدم نمی‌توانیم خیلی از فیلم‌هایی مثل تایتانیک و کینگ‌کنگ را نمایش دهیم، با آوردن «روتوسکوپی» مشکل را حل کردم و راه‌های خلاقانه‌ای برای نمایش فیلم‌هایی پیدا کردیم که در هیچ کجای دنیا نمونه ندارند.

آباژور یکی از تکنیک های ساده بود و روتوسکوپی ابزاری حرفه ای است که برای بازیگران پوشش ایجاد می کند. یک دوره کل فیلم را کنار گذاشتند و پخش نشد و بهانه های خود را داشتند و مثلاً 45 دقیقه اسپارتاکوس داشتیم که قابل قبول نبود. من با کمک طراحی و قابلیت های تکنولوژی از این سیستم استفاده کردم و ویدیوها را ویرایش کردم و اکنون آنقدر حرفه ای کار می کند که دیگر کسی متوجه نمی شود.

*کسی به این وزارتخانه فکر نمی کند و عموماً مأموریت های ما به رسمیت شناخته نمی شود. در ادبیات بزرگان کشور همه مسائل مطرح می شود اما گردشگری به عنوان یکی از موضوعات اصلی که بتواند اقتصاد را نجات دهد مطرح نشده است و اصلاً بی تفاوتی وجود دارد.

* تعداد کل مراکز اقامتی ما 6000، تعداد کل هتل ها 1300 و تعداد کل اتاق های اقامتی زیر 60000 اتاق است، این در حالی است که همین چند روز پیش 35 هتل پنج ستاره در امارات افتتاح شد. در یک روز . باید بپذیریم که سرمایه گذاری های رقبا و همسایگان ما نجومی است و قابل مقایسه با ما نیست.

*در این شرایط نمی توان منتظر ماند تا دولت یک شبه یک کلمه بخواند و تعداد زیادی هتل بسازد، اما دولت می تواند موانع را برطرف کند و تسهیلاتی ارائه دهد.

* وقتی کانال خمیازه را منتشر کردم، عده ای گفتند شایسته شما نیست! گفتم کانال رسمی هست، کانال طنز هم دارم و حرف های اکانتم را با طنز می گویم! الان هم در صفحات شخصی ام مواضعم را در قالب هواداران و غیررسمی یا طنز منتشر می کنم و همه اینها روحیه من است.

* ما دو ماموریت اصلی داریم که باید دنبال کنیم. اول از همه از این جمعیت توریستی که وارد می شوند برای معرفی ایران به آنها برای رسیدگی به موضوع ایران هراسی استفاده می کنیم. برای این منظور تلاش شده تا غرفه ای مناسب داشته باشیم و در حال حاضر ستادی در حال کار به رصد مسائل می پردازد و وظیفه دیگر در این مدت تشویق مخاطبان از سراسر دنیا با کمک مشاوران فرهنگی و اطلاع رسانی است. از فرصت همسایه استفاده کنید و به ایران سفر کنید! این یعنی تبدیل مخاطب به توریست برای ایران و مقصد فقط کیش و قشم نیست بلکه برای کل ایران تبلیغ می شود. در این شرایط ممکن است 100 جاسوس وارد کشور شوند، اما ما آنقدر سخت گیری نخواهیم کرد که از ترس ورود جاسوسان، هیچکس نتواند وارد کشور شود!

* اگر نماینده ای سوال بپرسد و استیضاح کند کوتاه نمی گویم. چون همه اینها تکلیف قانونی مجلس است. من به هیچ کس باج نمی دهم و اگر زیاد با نمایندگان ارتباط داشته باشم و بدون محافظ و راننده با آنها به صورت صمیمی رفت و آمد داشته باشم، ربطی به تصمیم من در مورد این استان ندارد. اگر به نتیجه برسم کاری می کنم و کاری ندارم که نماینده این شهر جزو سوال کننده ها بوده یا نه! اگر تصمیمی در خمینی شهر و برخی مناطق دیگر که تصمیم گیری را تفویض کرده ام گرفته شود، ربطی به موضوع نماینده آن شهر ندارد. شایعات و حرف های سطحی گفته می شود اما پاسخ من این است که سوالات نمایندگان با جلسات مشترک و شفاف سازی حل شده است.

* من همیشه بخشی از دولت و در قلب آن بوده ام. من نه دولت را تضعیف می کنم و نه به دنبال تضعیف آن هستم، بنابراین اگر مشکلی را مطرح می کنم و تشخیص می دهم از روی دلسوزی است. و امروز می گویم کار در کشور متوقف شده و باید انرژی زیادی صرف کنیم.

* دوگانگی ایران باستان و ایران پس از اسلام در بین علما و برخی افراد مسئول بسیار جدی بود اما امروز این مشکل را حل کردم. یکی از جاهایی که زیر میز بحث کردم همین سوال بود و امروز که از کوروش و داریوش و کتیبه های تاریخی صحبت می کنم، هیچکس نمی گوید ضرغامی سکولار و مستبد شد! متأسفانه بعد از انقلاب با افرادی مواجه می شویم که حتی با معماری مشکل شادی و زیبایی دارند و می گویند این کارها ظالمانه است.

*(در پاسخ به این سوال که در چند سال اخیر در برخی شهرها مانند مشهد با یکسری اظهارات، تدابیر و محدودیت ها مواجه بوده ایم، آیا تاثیرگذاری این محدودیت ها را قبول دارید و می توانید در راستای اصلاحات تاثیرگذار باشید؟ ) اگر منظورتان این است، من می خواهم در مورد آقای علم الهادی صحبت کنم، فعلاً چنین برنامه ای ندارم و فعلاً مشکل من نیست. اما خط قرمزی برای سیاست‌های وزارتخانه در حوزه گردشگری در نظر نمی‌گیریم و با توجه به اینکه گردشگری، شادی و تفریح ​​حق همه مردم است، این سیاست‌ها را در همه کشورها اجرا می‌کنیم و در جایی که مانعی وجود دارد، می‌خواهیم. آن را حذف خواهند کرد تا مردم بتوانند از حقوق خود استفاده کنند. بلند شوید

مشهد در کنار بخش زیارتی یکی از بزرگترین مراکز تفریحی کشور است و به طور متوسط ​​افرادی که برای زیارت به مشهد می آیند حدود دو ساعت را سپری می کنند و بقیه اوقات را در تفرجگاه های دیگر می گذرانند. البته من روی معنویات مشهد حساس هستم و فکر می کنم این فضا باید حفظ شود.

* هر گردشگری مزایای خود را دارد! اروپایی ها می آیند، ما مشکل جاسوسی داریم. مثلاً در فلان منطقه عکس می گیرند، دستگیر می شوند و ما باید ماجرا را دنبال کنیم. گردشگران قطری مورد آزار و اذیت و دستگیری قرار گرفته اند و داستان های خود را دارند و عراقی ها نیز داستان های خاص خود را دارند. به هر حال هدف ما حل مشکلات گردشگری است و این مشکلات برای گردشگران طبیعی است. اما هنوز این موضوع اخلاقی را مشکلی نمی دانم که بر عملکرد گردشگری مشهد سایه افکنده باشد. نمی توانم بگویم که نیست، اما می گویم آنقدر در نظر نمی گیرم که گردشگری مشهد را تهدید کند.

دیدگاهتان را بنویسید