زنی که روسری خود را برمی دارد می گوید می خواهم با ظلم مبارزه کنم

زنی که روسری خود را برمی دارد می گوید می خواهم با ظلم مبارزه کنم

یک کارشناس مذهبی گفت: زنی که روسری خود را برمی دارد می گوید می خواهم با ظلم مبارزه کنم. ما باید به سؤالات نسل جوان پاسخ دهیم و پاسخی نداریم.

مراسم چهل و دومین سالگرد شهادت آیت الله بهشتی عصر امروز (جمعه 18 تیر) با حضور خانواده معظم شهدای 16 تیر و جمعی از شخصیت های سیاسی و علمی در مرکز توحید برگزار شد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام والمسلمین ناصر نقویان طی سخنانی در این مراسم گفت: ما در دورانی زندگی می کنیم که بسیاری از جوانان اطراف ما تلاش می کنند انقلابیون را از انقلاب پشیمان کنند و یکی از معیارهایی است که آن ها ما را رعایت می کنند. افکار قوی شهید بهشتی دارند.

این کارشناس مسائل دینی تاکید می کند: تمام آرمان هایی که امروز عده ای برای آن در زندان هستند را می توانید در سخنان و رهنمودهای شهید بهشتی ببینید. من نمی دانم یک نفر تمام فریادهایش را با صدای بلند فریاد بزند، اما نمی توانیم مقاله ای درباره شهید بهشتی به او نشان دهیم. همه فریادهایی که شما فریاد می زنید را شهید بهشتی 50 سال پیش زده است.

وی افزود: شهید بهشتی فقیه، آشنا به شرایط روزگار و بصیر بود که صدها سال پیش روی خود می دید و سخن می گفت، می غرید و سکوت می کرد در حالی که باید سکوت می کرد.

ناکویان با اشاره به نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی گفت: اکنون تفاوت فقیه قانون مدار و فقیه قانون گریز را می فهمیم و اگر گریه های شهید بهشتی نبود قوانین دیگری داشتیم.

وی یادآور شد: مرحوم شهید بهشتی برای زهد و عبادت از هر گونه تظاهر و خودنمایی فراری بود و حتی انگشتری به دست نداشت و تسبیحی در دست و جیب نداشت. امروزه عده ای حاضر نیستند نامه ای را که بدون عنوان و عنوان نوشته شده است بخوانند. او فراری بود و چه شهید گفت! ما امروز به شما نیاز داریم

این کارشناس مسائل دینی بیان کرد: با توجه به موضوع حجاب که مدتی است گریبان جامعه را گرفته است، نقل قول هایی از شهید بهشتی بر در و دیوار گذاشته شد و بزرگواران ایشان واکنش نشان دادند که این همه آن چیزی نبود که شهید بهشتی فکر می کرد؛ اما این همه فکر و ذکر است. این یک انتخاب انتخابی است و ما هم راضی نیستیم.

وی افزود: شهید بهشتی از نادران عصر بود که خوب حرف می زد و خوب می گفت. من خیلی ها را می شناسم که فقط باید از دور کنارشان نشست و برخاست و وقتی به آنها نزدیک می شوی از آنها متنفر می شوی. شهید بهشتی از شما می خواهند که سعی کنید بازار تبلیغات شفاهی و مکتوب رونق کمتری داشته باشد و توصیه می کنم روی تبلیغات کاربردی تمرکز کنیم.

ناکویان تاکید کرد: شهید بهشتی با نقل های فراوان از قرآن و بحث های شیرین ثابت می کند که اساساً این جامعه اسلامی است که همه را به خیر دعوت می کند و می گوید اگر مردم را دوست داشته باشد می توان به خیر دعوت کرد. اگر می بینید که در شهر مسابقه ارسال است، بدانید که به دروغ می گویند ما مردم را دوست داریم. اگر احساس کنم یکی بهتر از من حرف می زند و روی این مبل می نشیند، خیانت کرده ام.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی در سال 54 از مشکلات امروز ما صحبت می کرد، تصریح کرد: می گوید «خوب» یعنی هر چیزی که خوشایند و زیبا باشد و برای جامعه خوب باشد. شهید بهشتی به جرأت می گوید باید بتوانی به سمت فساد بروی و اگر نشد هنر است. نه اینکه همه جاها را ببندند و در هر کوچه ای گشت ارشاد بگذارند و بعد بگویند الحمدلله جامعه به سمت فساد نرفت. جامعه ای که در آن این مقدار اختلاف طبقاتی وجود دارد، کافی نیست. حتی اگر قرآن را همه جا حمل کنید.

این کارشناس مذهبی افزود: تربیتی که اسلام می خواهد باید حول محور انسانیت بچرخد. نه اینکه فلان عنوان وجود داشته باشد. شهید بهشتی می گوید هر چیزی که دارای قوت و دامنه امر و بازدارندگی باشد در زیر مجموعه امر و نهی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: اگر معروف و منکر را با زمینه ها برای مردم روشن کنید، هیچکس دنبال منکر نمی شود. بیشتر از آمار جنگ، تلفات جاده ای ماست و از طرفی اصرار دارید که بچه دار شدن این و آن است. آیا جامعه ای پر از تضاد ایجاد کرده اید و سپس می خواهید همه مشهور شوند؟

گفت: زنی که روسری خود را برمی دارد می گوید می خواهم با ظلم مبارزه کنم. ما باید به سؤالات نسل جوان پاسخ دهیم و پاسخی نداریم. باید مطمئن شویم که کار با گرفتن و بستن آن ادامه پیدا نمی کند. نهی از منکر در اسلام به رسمیت شناخته شده است که سازنده است.

ناکویان گفت: شهید بهشتی در جای دیگر می گوید هر حکومتی در خطر دور شدن از حق است و لذا بزرگان جامعه و توده مردم وظیفه دارند به آنها امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی در پایان تاکید کرد: امروز ما مانند اکسیژن به شهید بهشتی و شهید مطهری نیاز داریم و جامعه ما از دست دادن آنها آسیب جدی دیده است.

دیدگاهتان را بنویسید