استکبار ستیزی، مبارزه با ظلم و مبارزه با فساد از بزرگترین ویژگی های امام راحل بود.

ساعت: 09:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806638

حسینی کیا گفت: بزرگترین ویژگی امام راحل استکبار ستیزی و ظلم ستیزی و فساد ستیزی بود لذا در زمان طاغوت هیچ گاه زیر بار ظلم نمی رفتند و همیشه در مقابل طاغوت زمان می ایستادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز در تشریح ماهیت ائمه انقلاب گفت: در مقابل طاغوت های زمان. با اینکه تبعید شدند و فرزندشان را به شهادت رساندند اما از رسالت الهی خود دست برنداشتند.

وی با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب توجه ویژه ای به مستضعفان و کارفرمایان جامعه داشت، افزود: امام خمینی (ره) حامی مستضعفان بود و می فرمود به همه کاخ نشینان یک مو نمی دهم و همچنین می فرمودند. که این انقلاب متعلق به پابرهنه هاست و او مستضعفین است.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: امام خمینی (ره) به خدا توکل داشتند و به امور دنیوی اعتقاد نداشتند، در واقع خدا را عامل اصلی می دانستند، مثلاً وقتی هرمشهر آزاد شد با تمام رشادت های جانبازان و رزمندگان گفتند هرمشهر. خدا آزادش کرد .

وی گفت: توکل امام راحیل به خداوند متعال بی نظیر بود، پس وقتی عده ای در قم گفتند اگر مردم به خیابان بیایند ممکن است عده ای کشته شوند، پس چه کسی جواب می دهد؟ گفتند هر که جواب شهدای بدر و احد را بدهد جواب می دهد.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: ایمان امام راحل به مردم یکی دیگر از ویژگی های ایشان است و فرمودند هرجا مردم در بطن نظام و انقلاب حضور داشته باشند قطعا سخن خواهند گفت. آشکارا در مقابل مردم و در زمان جنگ که کمبود نیرو بود به ندای امام خمینی لشکرهای صد هزار نفری راهپیمایی کردند.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از استکبار نمی ترسید تا اینکه گفتند آمریکا مثل سگ است، اگر کسی از او بترسد دنبالش می دود، اما اگر در مقابلش محکم بایستد، می رود. فرار کن، پس به آمریکا گفتند عصبانی باش و از عصبانیت بمیر.

به فرموده امام خمینی (ره) خدمت به مردم مطابق بندگی خدا خواهد بود

وی با بیان اینکه امام راحیل بر خدمت به مردم تاکید دارند، افزود: به فرموده امام خمینی (ره) خدمت به مردم مطابق عبادت خواهد بود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: رهبر معظم انقلاب نیز در همین راستا گام برداشتند تا در خدمت مردم استکبارستیزی و بی اعتمادی به دشمن مورد توجه ویژه قرار گیرد که نمونه آن را در برجام شاهد بودیم. مقام معظم رهبری فرمودند که به مذاکرات خوشبین نیستم و سالها بعد دیدم که دشمن تیم مذاکره کننده ایران را فعال می کند و عملاً به جایی نرسیدیم.

نایب رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: ویژگی دیگری که هم امام راحل و هم مقام معظم رهبری دارند اعتماد به جوانان است.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) با اعتماد به جوانان در جنگ پیروز شد و امروز پس از 43 سال نظام باید دوباره به جوانان اعتماد کند چرا که جوانان انقلاب در علم، موشک و هسته ای به دستاوردهای بزرگی دست یافته اند. .

وی افزود: امروز در حوزه پزشکی، انرژی هسته ای، موشکی، نظامی، نانو و بسیاری از مسائل دیگر در دنیا حرفی برای گفتن داریم، همچنین بچه های این مرز و بوم مدال های بزرگی در المپیک کسب کرده اند. “

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: مقام معظم رهبری اعتماد به جوانان را سرلوحه کار خود قرار داده اند. وی همچنین استکبار ستیزی، بی اعتمادی به دشمن و خدمت به مردم را از اولویت های خود می داند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید