استکبار ستیزی و توجه به اصل استقلال از مهم ترین ویژگی های مشترک ائمه انقلاب است.


ساعت: 15:48
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۲
کد خبر: 1807886

حسن زاده گفت: استکبار ستیزی و توجه به اصل استقلال یکی از مهمترین ویژگی های مشترک ائمه انقلاب است و سیاست های مشترک نظام هر دو از ابتدای پیروزی تا کنون نشان دهنده این مشکل است. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام داریوش حسن زاده، کارشناس مسائل سیاسی در هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز گفت: انقلاب اسلامی یکی از متنوع ترین انقلاب های تاریخ بشریت است که در بدو پیدایش بسیاری از متفکران غربی را شگفت زده کرد. نابودی رژیم طاغوتی 2500 ساله که کاملاً به کشورهای خارجی و مسلط وابسته بود غیرقابل تصور بود. اما امام خمینی (ره) به همراه یاران باوفایش برگ زرینی از تاریخ اسلام و ایران برگزیدند.

وی افزود: انقلاب اسلامی باعث عزت و سربلندی مردم شده است. رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) همواره عزت عمومی و ایستادگی در برابر ستمگران جهان را از برکات انقلاب اسلامی دانسته اند. مقایسه وضعیت کنونی کشور با دوران دیکتاتوری نشان می دهد که ایران در گذشته هم از نظر سیاسی و هم از نظر اقتصادی شدیداً به کشورهای غربی وابسته بوده و در صورت تمایل، اولین مرد کشور تبعید می شود. نحوه برخورد با رضا شاه. اکثر انتصابات مهم در کشور باید با تایید انگلیس و آمریکا صورت می گرفت و خلاصه بر حاکمیت ایران تسلط کامل داشتند.

کارشناس سیاسی هرمزگان ادامه داد: یکی از مهمترین برکات نظام جمهوری اسلامی این است که سرنوشت مردم را خود مردم انتخاب می کنند و بیگانگان در این موضوع نقشی ندارند. جمهوری اسلامی توانسته است استقلال ایران را در همه ابعاد نظامی، سیاسی و اجتماعی حفظ کند. بنابراین می توان گفت که جمهوری اسلامی برای ملت ایران عزت و سربلندی بخشیده است.

حسن زاده گفت: توجه به مسائل دینی و انسانی در حکومت از دیگر برکات نظام جمهوری اسلامی است. در گذشته نیز مردم در انجام مراسم مذهبی معمول خود با مشکل مواجه بوده اند و با رژیم های استبدادی دولت تاگوت مواجه بوده اند. آنان گسترش اسلام در جامعه را به زیان قدرت تهی خود می‌دانند، زیرا گسترش معارف اسلامی مبتنی بر ارزش‌های والای الهی و انسانی، مردم را به نفی ظلم و ستم سوق می‌دهد و سرنوشت خود را خدا و پیامبر پاکش می‌سازد. دستور داد تا اقدام کنند.

وی گفت: ایران قبل از انقلاب در بسیاری از بخش ها وضعیت اسفباری داشت. هم از نظر فرهنگی و هم از نظر اقتصادی. می توان گفت پس از پیروزی انقلاب اسلامی موتور کشور روشن شد و موج عظیم خدمات رسانی در کشور آغاز شد.

کارشناس سیاسی هرمزگان افزود: گفتمان انقلاب اسلامی بر خلاف دولت تاگوت کمک به مستضعفان و دوری از اشرافیت است و این نگاه با تار و پود نظام اسلامی عجین شده است. این را نشان می دهند.

حسن زاده افزود: ساخت و بهره برداری از پروژه های عظیمی که کشورهای خارجی حتی فکر نمی کردند جوانان ایرانی بتوانند آن ها را بسازند، از شاخصه های انقلاب اسلامی است. جمهوری اسلامی در طول تاریخ خود هر گاه با بی توجهی و تهدید دشمنان و بیگانگان مواجه شده، گام هایی در جهت خودکفایی و درماندگی برداشته است و میتوات گفته است که اغلب موفق بوده است.

وی ادامه داد: انرژی هسته‌ای، ساخت سد، نانو، ساخت موشک، ماهواره‌سازی، بزرگراه‌ها، ساخت پالایشگاه‌ها و کارخانه‌های بزرگ صنعتی، ساخت واکسن تاج و… تنها بخشی از قابلیت‌ها و خدمات این شرکت است. جمهوری اسلامی، هر یک، قطعاً وجود رژیم پهلوی غیرممکن بود، چون کشورهای خارجی، پیشرفت ایران را مغایر با منافع خود می‌دیدند، از وقوع آن جلوگیری می‌کردند و به عبارت دیگر، استقلال زمینه توسعه و شکوفایی نظام را فراهم می‌کرد. ایران.

پاییز کارشناس سیاسی هرمزگانی گفت: بخش نظامی یکی دیگر از نیروهای جمهوری اسلامی نه تنها در خاورمیانه بلکه در جهان است. به یک معنا، اگرچه در منطقه ای با ژئوپلیتیک بسیار حساس قرار داریم، اما در راس امنیت و قدرت قرار داریم. امروز هیچ کشوری نمی تواند ایران را سرکوب کند و عملیات هلی برن علیه نفتکش های انگلیسی و آمریکایی، دو ابرقدرت جهان و حمله موشکی به پایگاه عین الاسد نشان از این دارد.

وی گفت: ساخت موشک، پهپاد، ماهواره فضایی و نیروگاه اتمی در شرایط تحریم بسیار باورنکردنی بود که با دستان توانمند جوانان ایرانی محقق شد. هیچ کشوری در دنیا حتی تصورش را هم نمی کرد که جمهوری اسلامی بتواند در این مدت کوتاه به چنان قدرت بازدارندگی و نظامی دست یابد که حتی ابرقدرت های شما در مقابلش زانو بزنند و نتوانند در مقابل آن بایستند، حمله کنند. ایران بارها این کار را کردند.

حسن زاده همچنین گفت: عمق استراتژیک ایران در خاورمیانه یکی از مهمترین اقدامات جمهوری اسلامی است که دقیقاً نقطه مقابل انفعال و ظلم دوران شاه است. کشورهای اروپایی و ایالات متحده، علیرغم صرف منابع گسترده در منطقه، نتوانسته اند با ایرانیانی که با سخت ترین تحریم های سرکوبگرانه و محدودیت های مالی مواجه هستند، رقابت کنند. جمهوری اسلامی با بهره گیری از این عمق راهبردی، در کنار سایر مؤلفه های قدرت و توان نظامی، توانسته است با ظلم کشورهای غربی و شرقی مقابله کند و حوادثی را درک کند که انسان های آزاده و بی طرف را به حیرت وا می دارد.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی در طول عمر پر برکت خود خدمات شایسته بسیاری انجام داده است که هر کدام در تاریخ ثبت خواهد شد و باید با استفاده از جهاد تبیین تلاش کنیم تا آنها را از جریان تحریف مصون بداریم. چون دشمن همه چیز را وارونه نشان می دهد. جمهوری اسلامی در طول این 43 سال همواره مولفه های قدرت خود را برای ایستادگی در برابر ظالمان جهان و افزایش عملکرد مردم تقویت کرده است اما دشمنان تحمل این را ندارند و با تبلیغات نرم و تحریف سعی در جلوگیری از آن دارند. تاکنون شکست خورده اند. با توجه به اینکه همراهی ملت با دولت یکی از مهمترین مولفه های قدرت در مقابله با تحریفات است، جهاد تبیین نقش بسیار مهمی در پیروزی جمهوری اسلامی در برابر دشمنان دارد.

کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: اگر بخواهیم پیشرفت جمهوری اسلامی را با کشورهای همسایه و خاورمیانه مقایسه کنیم، می بینیم که در بسیاری از زمینه ها دست بالا را داریم، اما در برخی زمینه ها هنوز جای کار وجود دارد. اما موضوعی که باید مورد توجه قرار گیرد پایداری توسعه و دستاوردها است، کشورهای خلیج فارس که در حال حاضر با همکاری بی قید و شرط با آمریکا و اسرائیل از امنیت اقتصادی و سرمایه گذاری برخوردارند، باید هر لحظه منتظر فروپاشی این دستاوردها باشند. چون دنبال توسعه در خارج از کشور هستند نه در داخل!

وی گفت: وابستگی کشورهای در حال توسعه مانند برخی از کشورهای خاورمیانه و خلیج فارس به ابرقدرت ها برای توسعه و پیشرفت هر چند ممکن است اما دائمی نیست و با اراده همان ابرقدرت ها این توسعه خواهد بود. نابود شود. همچنین برای تامین نیازهای مردم در بخش‌های مختلف، باید امتیازات جبران‌ناپذیری به ابرقدرت‌هایی داده شود که ذات و اعتماد به نفس مردم را در کشور زیر پا می‌گذارند.

حسن زاده گفت: رهبری یکی از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی است و حکومت شاه با نظارت و تدبیر امام بزرگوار به پیروزی رسیده و پیروزی انقلاب را در سراسر جهان طنین انداز کرده است. آیت الله امام خمینی (ره) شخصیتی الهی داشتند و به هیچ وجه نمی خواستند قدرت بر مردم و سیطره اطرافیانش در کشور حاکم شود. بلکه تنها هدف آنها حاکمیت اسلام و شریعت اسلامی در جامعه با اراده مردم بود. حاکمیت اسلام و مردم جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب مردم سالاری دینی تعریف شد و بدیل آن حکومت های کمونیستی، سرمایه داری، لیبرال و غیره بود.

وی افزود: این امام بزرگوار در طول زندگی خود تلاش کرده تا جامعه را برای پذیرش احکام اسلامی آماده کند و افرادی را تربیت کند که جان خود را به خطر می اندازند تا مفاهیم اسلامی را گسترش دهند. پس از آغاز مبارزات سیاسی امام خمینی (ره) و اعلام مشکل آشکار علیه شاه، امام و یارانش دست به اقدامات گسترده فرهنگی و پرسنلی زدند و همین اقدامات و برنامه ریزی ها بود که به یکی از بزرگ ترین حاکمان مقتدر اجازه داد. از کشور فرار کنند

حسن زاده افزود: استکبار ستیزی و توجه به اصل استقلال یکی از مهمترین ویژگی های مشترک ائمه انقلاب است و سیاست های مشترک نظام چه از ابتدای پیروزی و چه تا کنون نشان دهنده این امر است. این سیاست که در گذشته در قالب شعارهای نه شرقی و نه غربی در جامعه رایج بود، نه به معنای ستیزه جویی و مبارزه با جهان، بلکه تعامل با همه کشورها و اتخاذ راهکارهایی برای حفظ اسلام و منافع ملی در برخورد با مردم بود. دولت های سرکوبگر . در حال حاضر جمهوری اسلامی با رهبری حکیمانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به اهداف خود می رسد و دشمنان هر سال از نابودی ایران ناامیدتر می شوند. خدای نکرده پرچم ولایت به دست امام زمان (عج) سید علی خامنه ای (مدظله العالی) خواهد رسید و شاهد برپایی حکومت عدل و امام در جهان باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید