ویژگی مجلس انقلاب این است که بر اساس گفتمان ائمه انقلاب عمل کند.


زمان: 09:31
تاریخ انتشار: 1401/03/08
کد خبر: 1842241

کمالی در تشریح ویژگی های مجلس انقلاب، عمل به گفتمان ائمه انقلاب را یکی از این ویژگی ها خواند و گفت: ناکارآمدی مجلس در گذشته بر مشکلات کشور می افزاید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید کمالی کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار هرمز با اشاره به جایگاه فعلی مجلس گفت: امام خمینی (ره) مجلس را سرلوحه همه چیز می دانند و می فرمایند: اگر انتخاب شدند، باید انتخاب شوند. منتخب ملت، تمام امور کشور توسط مجلس اصلاح خواهد شد.»
وی افزود: یکی دیگر از وظایف مجلس انقلاب بررسی و نظارت بر همه دستگاه ها و مسئولان است و در مواردی اقدامات، دستورات و سیاست های ابلاغی رهبری از سوی دستگاه ها و نهادهای مسئول نادیده گرفته می شود و ناکام می ماند و اینجاست. جایی که سطح انقلابی مجلس باید موارد را پیگیری کند.
این کارشناس سیاسی در هرمزگان ادامه داد: نظارت عملی بر کار سایر قوا و دستگاه های دولتی می تواند گامی اساسی در جهت پیشرفت در جهت اهداف نظام باشد که از مهمترین وظایف مجلس انقلاب است.
کمالی افزود: مجلس در سطح انقلاب، مجلسی است که عصاره ملت و انقلاب باشد و دارای ویژگی های اسلامی، ولایی و مردمی انقلاب باشد، نه اینکه در بیت المال قدمی رو به جلو باشد و به دنبال منافع و جاه طلبی های سکولار خود باشد. “
وی افزود: مجلس انقلاب مجلسی است که دولت دوازدهم غربی را به گونه ای در بحث برجام قرار می دهد که دیگر نمی تواند به آمریکا و غرب اعتماد کند و آن را در چارچوبی قرار می دهد که نمی تواند از حقوق برجام خارج شود. مردم ایران.به نفع غرب.«و استکبار.نه مجلسی که با آن برجام تمام حذفیات بزرگ را در عرض 20 دقیقه تصویب می کند.
این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان گفت: مجلس در تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که حامل و دربرگیرنده گفتمان ائمه انقلاب است، نه مانند مجلس ششم که به دنبال تحدید و حذف قدرت مطلقه وکیل است. و اهداف دشمن را دنبال کنید.
کمالی تاکید کرد: مجلس در تراز انقلاب اسلامی مجلسی است که استکبار ستیز است، مجلسی نیست که مانند FATF به دنبال تحریم های خودخواسته باشد، مجلس در سطح انقلاب مجلسی زیرک و دشمن است. ، نه مجلسی که با زن دیگری سلفی می گیرد از زیر دوش خارج شوید.
وی گفت: مجلس یازدهم تقریباً متشکل از اصولگرایان است، از 290 نماینده مجلس قبل، مجلس دهم، 248 نفر در انتخابات مجلس یازدهم نامزد شدند که اکثر آنها یا رد صلاحیت شدند یا نشدند، رای دادند و فقط 56 نفر از دوره قبلی تا دوره جدید. ” در مجموع 238 نماینده اصلی راه خود را پیدا کردند.
این کارشناس مسائل سیاسی هرمزگان در پایان گفت: رهبر معظم انقلاب یازدهمین دوره مجلس را مجلسی انقلابی خواندند و معظم له تاکید کردند که انقلابی ماندن بسیار مهمتر و دشوارتر از انقلابی بودن است و نیاز به نیروی زیادی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید