نقش دانشجویان در گفتمان گام دوم انقلاب/دانشجویان جهاد علمی را سرلوحه افکار و عمل خود قرار دهند.

زمان: 09:23
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790161

دانشجویان نقش مهمی در گفتمان سازی گام دوم انقلاب دارند، این جوانان با جهاد علمی و برنامه های فرهنگی می توانند نقش مهمی در تمدن نوین اسلامی ایفا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیر، در سال 1332 در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا و از سرگیری روابط ایران با انگلیس، دانشجویان به میدان آمدند و نشان دادند که در خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند. رژیم پهلوی دست از تلاش برنداشت و در جریان مبارزات به دست نیروهای طاغوتی به شهادت رسید.

16 آذر 1332 نشان داد که دانش آموزان در جامعه علاوه بر وظیفه علم و دانش، نقش مهمی در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، دانش آموزان در پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس ایفا می کنند. و مرحله اول انقلاب در عرصه های مختلف خوب بازی کرده است و امروز که در گام دوم انقلاب هستیم، رسالت بزرگی بر عهده دانش آموزان گذاشته شده است.

دانش‌آموزان همچنین می‌توانند آنقدر در مطالبه‌گری، گفتمان‌سازی و رشد جامعه تأثیرگذار باشند که ساختن تمدن جدید را تسریع کنند. آگاهی بخشی از مهمترین وظایف دانش آموزان در این برهه و پاسداری از دستاوردها و ارزش های انقلاب است. این یکی از رسالت های اصلی دانش آموزان است.

طلاب علم و دانش پرچمداران علم و اندیشه هستند که بسیاری از آنها زمینه ساز توسعه و پیشرفت کشور است. در این سال ها نخبگان بسیاری از دانشگاه ها ظهور کردند، نه تنها در کشور. ، حرف اول را در دنیا می زنند.

در همین راستا به مناسبت روز دانشجو، میزگردی با حضور تعدادی از فعالان دانشجویی استان لرستان برگزار شد که مشروح آن را در ادامه می خوانید:

اردلان کاشف دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان گفت: جنبش دانشجویی پس از انقلاب در دفاع از انقلاب نوپای اسلامی جایگاهی پیدا کرد و حیات سیاسی خود را در دفاع از انقلاب و مخالفت با جریانات آغاز کرد. نقطه عطف مهم و مؤثر در فعالیت راهبردی دانشجویان در این راستا این بود که تعدادی از دانشجویان آتش نشان دست به چنین اقدام مهمی زدند که بلافاصله مورد تأیید امام خمینی (ره) قرار گرفت که نشانگر قوی این امر بود. جنبش های دانشجویی

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان گفت: اگر دانش آموزان تحرکات علمی جدی داشته باشند، کارشان سخت می شود. نیازی به گسترش در کشور نیست، امروزه یکی از وظایف خطیر دانش آموزان برای رسیدن به سطح بالاتر رشد و پیشرفت علمی است.

لزوم حمایت از نخبگان

وی توجه به نخبگان کشور را یکی از خواسته های رهبری دانست و افزود: باید از نخبگان حمایت کنند و اجازه ندهند نخبگان به دلیل بی مهری و حمایت از کشور خارج شوند و از دانش خود در جای دیگری استفاده کنند. ظرفیت نخبگان و یکی از عوامل ایجاد تمدن اسلامی، تولید علم است و کسب علم توسط این نخبگان انجام می شود و نشان می دهد که نخبگان در کشور نفوذ زیادی دارند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان مطالبات صحیح و اصولی را یکی از ویژگی های دانش آموزان خواند و گفت: باید اذعان داشت که بی عدالتی هایی وجود دارد که جنبش دانشجویی با آن مبارزه می کند و با هدایت بسیج دانشجویی، دانشجویان هدایت می شود. آنها باید نقدها و مطالبات منصفانه و مبتنی بر علم و منطق داشته باشند.

572b32c0 f590 410f 9fb3 b5ea7f33d8f3 خبر خاکستری

کاشف بیان کرد: نگاه عدالت خواهی و عدالت خواهی در گام دوم انقلاب مطرح شد که عدالت فقط وحی نیست، دانشجو باید بیدار باشد و در چارچوب خاصی مطالبه گر باشد، دانشجو باید جامعه را بیدار کند و این است. وظیفه ما این است که چشم مردم و نظام باشیم که این مسائل را تبیین کرده و اصل واقعیت را بیان کرده است.

وی گفت: وقتی دانش آموزان نمی توانند مشکلات را از هر جای کشور منتقل کنند، می توانند از دانش آموزان هم بخواهند که حرف های کشور را به زبان بومی ترجمه کنند. تاکید بر ارزش های جامعه موضوعی است که در سرنوشت یک کشور بسیار تاثیرگذار است و یکی از وظایف دانش آموزان این است که فضایل معنوی را در جامعه ارزشمند جلوه دهند، ابتدا دانش آموزان فضایل را رعایت کنند و سپس این موارد را به جامعه ارائه دهند. .

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی لرستان خاطرنشان کرد: دانش آموزان نقش بسیار مهمی در معرفی و ترویج سبک زندگی اسلامی، ترویج حجاب و عفاف دارند.

استقلال و عزت بیشتر در گرو جهاد علمی است

محمدمهدی شطفی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان گفت: در 16 آذر که تصمیم بر بازگرداندن روابط با انگلیس گرفته شد، تعدادی از دانشجویان شروع به اصرار کردند و سه نفر در این زمینه جان خود را فدا کردند و این حادثه اول.» دانشجو نگاه انقلابی داشت، سپس تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان و تغییراتی که رخ داد باعث پیشرفت کشور شد.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب افزود: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب پیشنهاد جهاد علمی برای استقلال و عزت کشور را مطرح کردند و این رسالت اصلی دانشجوست. مردم و می تواند تغییری در کشور ایجاد کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های لرستان با بیان اینکه در این راهنما از دانشجویان به عنوان تمدن سازان یاد شده است، افزود: اصلی ترین راهی که برای ما نقشه راه را ترسیم کرد بیان گام دوم انقلاب است که در عرصه فرهنگی و فرهنگی روشن است. اهمیت نگاه فرهنگی «به همین دلیل است که باید در دانشگاه کار فرهنگی ایجاد کنیم، دانشجویان به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنند و فردی که باید کار فرهنگی و علمی انجام دهد دانشجوی تمدن ساز است.

شطفی گفت: تمدن اسلامی در همه عرصه ها نیاز به برنامه دارد و برای تشکیل حکومت جهانی باید در همه عرصه ها برنامه داشت و دانشجویان به عنوان نخبگان یک کشور نیازمند تدوین آن برنامه ها هستند.

وی گفت: در عرصه علم، فرهنگ و … در حوزه تولید علمی در گام دوم انقلاب رهبری فرمودند که باید جهاد علمی صورت گیرد. البته رشد علمی ایران 16 برابر میانگین جهانی است، اما ما همچنان این رشد کم را داریم و نیازمند جهاد علمی هستیم تا بتوانیم در دوره پهلوی به دلیل وابستگی های موجود به نقطه مطلوب در این زمینه علمی برسیم. در رشد علمی ما باقی مانده اند و امروز باید با جهاد علمی جبران کنیم که برای دستیابی به فناوری های مختلف باید توسط دانشجویان انجام شود.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان گفت: اگر کشوری می خواهد اقتدار و عزت داشته باشد باید دانشی تولید کند که مورد حمایت و توجه جوانان باشد تا بتواند مشکلات و نیازهای کشور را بسنجد و برای رفع آنها اقدام کند. به نفع کشور است، این می تواند کشور را شایسته کند، حتی اقتصاد ما می تواند مبتنی بر علم باشد.

شطفیه خاطرنشان کرد: جست و جو یکی از ویژگی های دانش آموزان است اما دارای آداب، اصول و اهداف است و باید راه حل های علمی را پیدا و دسته بندی کرد و سپس اقدام و مراحل بعدی را در دستور کار قرار داد.

62f91be2 4dab 4896 835b 5ac8e95ec9fc خبر خاکستری

نقش دانش‌آموزان در پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌ها

زهره خزایی از فعالان دانشجویی و دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: در دوران پیروزی انقلاب و در هشت سال جنگ تحمیلی، دانشجویان تحرکات جهادی داشتند و رشادت های زیادی از خود نشان دادند که منجر به شهادت تعداد زیادی از دانشجویان شد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس علاوه بر آموزش در مدرسه علم و دانش، دانش آموزان با حضور در جبهه ها نشان دادند که در کنار علم و دانش، درس ایثار بسیار مهم است.

این فعال دانشجویی گفت: در گام دوم انقلاب نقش دانشجو بسیار مهم است. در گام دوم نقش دانشجو دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌ها است و باید آگاهانه بر مسائل جامعه تسلط داشته باشیم، گفتمان انقلاب را ایجاد کنیم و اطرافیان خود را جذب کنیم.

خزاعی دانش آموزان را موتور محرکه جامعه دانست و گفت: در چهار دهه اول انقلاب هر چه نقش مهمی داشته باشند این نقش و وظیفه در گام دوم خطیرتر است و باید زمینه ساز رشد منجی بشریت شود. “

وی بیان کرد: جوانان در تلاش هستند تا در چرخه علم و فناوری به قله های موفقیت علمی دست یابند و باید زمینه را برای مشارکت جوانان در امر حکمرانی در جامعه فراهم کنیم تا شاهد پیشرفت کشور باشیم. امروز جوانان باید در هر عرصه ای وارد شوند، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هدف خود جهادی عمل کنیم، رسالت ما آگاهی و بصیرت دانش آموزان است و این گفتمان انقلابی باید در بین عموم مردم شکل بگیرد تا اقدام خوب در جامعه شکل بگیرد. .

این دانشجوی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم انقلاب، محور اصلی جوانان این است که باید از تجربیات و موفقیت های این سال ها به خوبی استفاده کنیم تا راه را به خوبی طی کنیم. راه پیش رو خالی از مشکل و چالش نیست، بلکه باید بتوانیم با آگاهی و توکل به خدا و بدون وابستگی به دنیای بیرون و اخلاق و عقلانیت گام های استوار برداریم.

وی بیان کرد: اما دانش آموزانی که از بدنه آموزش و پرورش هستند باید گام هایی بردارند که بتواند در آموزش و پرورش تحول ایجاد کند و در بطن یک جامعه عدالت محور و سربلند باشد چرا که عرصه در این حوزه نخبگانی هستند که می توانند حرکت کنند. با حرکت.«و گامهای جهادی برای رسیدن به تمدن.

خزاعی گفت: باید علاوه بر آموزش به انسان به عنوان معلم، به انسان های متمدن آموزش دهیم که پس از تشکیل دولت اسلامی و جامعه اسلامی به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید