ایجاد ثروت دانش بنیان جهش اقتصادی را برای ایران به همراه خواهد داشت/ دستگاه های اجرایی شعار سال را سرلوحه کار خود قرار دهند.


ساعت: 08:26
تاریخ انتشار: 1401/01/07
کد خبر: 1817838

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دانش می تواند مسیر مستقیم ما برای پیشرفت در اقتصاد جهانی باشد، گفت: اگر بتوانیم بر اساس دانش ثروت تولید کنیم، جهشی در اقتصاد ایران ایجاد می کند. می تواند ایران را به کشوری پیشرو در عرصه اقتصاد و همچنین مبتنی بر دانش تبدیل کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محسن شجاعی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی بیان کرد: شعار انتخابی رهبر معظم انقلاب 1401 همانند سال های گذشته در حوزه اقتصاد و به ویژه تولید است.

وی با بیان اینکه توجه رهبر معظم انقلاب به تولید حکیمانه بوده است، گفت: با مطالعه شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران و نیز شرایط بیرونی و بین المللی هر انسان عادل و متخصصی، تولید چیز دیگری نمی تواند باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان تاکید کرد: تولید در قلب پیشرفت جمهوری اسلامی است.

وی گفت: متأسفانه در سال های گذشته دولت ها تسهیلاتی برای تولید نداشتند. متأسفانه برخی از دستگاه ها گاهی به دلیل بی اخلاقی اداری، گاهی به دلیل بروکراسی و ساختارهای پیچیده و فرسایشی که در ادارات وجود دارد و گاهی به دلیل قوانین متورم ساخته می شوند.

شجاعی با بیان اینکه به این دلایل تمایل به تولید کاهش می یابد، بیان کرد: به همین دلایل سرمایه گذاران انگیزه و تمایلی برای روی آوردن به تولید نداشته اند.

وی گفت: به عبارت دیگر بوروکراسی های ما تولیدکننده را مجازات کردند. او نتوانست زمینه تولید را پیدا کند.

نماینده مردم ابهر، هورمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی گفت: به همین دلایل سرمایه گذاران سرمایه را به سمت بازارهای واسطه ای و غیرمولد سوق داده اند.

وی دلیل تمرکز رهبر معظم انقلاب بر تولید را همین موضوع دانست و گفت: موضوع فعالیت دانش بنیان از فعالیت های مختلف صنعتی و کشاورزی و … موضوع بسیار مهمی است.

شجاعی گفت: دانش می تواند مسیر مستقیم ما به سمت اقتصاد جهانی باشد. در حوزه اقتصاد مبتنی بر دانش است.

وی با بیان اینکه توجه به این حوزه بسیار مهم است، تاکید کرد: اشتغال مشکل اصلی بسیاری از جوانان ما در کشور است.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از بیکاری است که امروز گریبان جوانان و خانواده های ما را گرفته است، گفت: امیدواریم با اشتغال دولت انقلابی وضعیت اشتغال بهبود پیدا کند. که بسیاری از آنها کاهش خواهد یافت..

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم کارکنان دولت انقلاب چه در کشور و چه در استان زنجان تلاش و تدابیر کافی برای تحقق شعار سال داشته باشند چرا که در پایان سال مطالبه خواهیم کرد. اجرای دستگاه اجرایی شعار سال.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید