ارتش همواره حفاظت از ملت را سرلوحه کار خود قرار داده است/ حماسه های قهرمانان ارتش باید به نسل های آینده منتقل شود


ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822924

اعلام 29 فروردین به عنوان روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) است. او در شرایطی قرار داشت که ارتش جمهوری اسلامی با خرابکاری های مختلف داخلی و خارجی مواجه بود. امروز ارتش به یک نیروی مؤثر و اساسی در دفاع از انقلاب اسلامی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ؛ این روز برای اولین بار حدود 2 ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط امام خمینی (ره) به عنوان پاسخی مناسب به انقلاب اسلامی ایران نامگذاری شد. وفاداری ارتش به آرمان ها اما چه اتفاقی افتاد که او در 19 آوریل در ارتش غسل تعمید گرفت؟

از 22 بهمن 57 و دیدار نیروی هوایی با امام خمینی (ره)، ارتش ها سریعتر به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی از روز اول کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی آغاز کردند. درگیری ها و ناآرامی ها در ترکمن صحرا در نزدیکی ترکمن صحرا مرز شوروی (سابق) توسط گروه های چپ و مزدوران استکبار برای خودمختاری منطقه آغاز شد که با استقرار یک ستاد ارتش داوطلب سرکوب شد.


42288014 b32f 4afc 8d64 4a36dc324e1e خبر خاکستری

ارتش تلاش کرده است تا ناآرامی در مناطق دیگر مانند کردستان و آذربایجان غربی را مهار کند. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج به راه افتاده است که هدف آن نشان دادن ارتش به عنوان نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم است که همچنان به سرکوب مردم ادامه می دهد و باید منحل شود و مردم جایگزین آن شوند. ارتش یا طبقه توحیدی تغییر می کند.

این جاسوسی ها باعث شد که شهید سرلشکر ولیولا کارنی اولین رئیس ستاد مشترک ارتش در اولین روزهای فروردین 1358 استعفای خود را به امام خمینی تقدیم کند و شهید کارنی در استعفای خود از اقدامات ضدانقلابی گلایه کرد دشمنان خارجی و دخالت های بی جا ارتش و نوشت: متأسفانه بدون مشورت با من هر روز دستور می دهد که ارتش باید شاهد آسیب بیشتر به روحیه افسران و پرسنل خود باشد و مقداری سلاح و مهمات و اموال به داخل ارتش بیفتد. دست خارجی های بی کفایت و وابسته

امام خمینی (ره) در بخش‌های دیگری از پیام خود به سایر موضوعات پیش روی ارتش برای خنثی کردن توطئه‌های داخلی و خارجی علیه ارتش جمهوری اسلامی ایران، همه ساله از سالروز صدور این پیام، روز ارتش، می‌پردازد. در سراسر کشور جشن گرفته می شود و ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرهای مختلف رژه می رود و قدرت خود را به نمایش می گذارد.


حماسه های قهرمانان ارتش به نسل های آینده منتقل می شود

367c1170 b898 4cae b48d 1a094ed7823f خبر خاکستری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: حماسه هایی که دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی در دوره های مختلف انجام داده اند باید به نسل های آینده منتقل شود.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در دیدار با فرماندهان و افسران قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا با تاکید بر اینکه امام راحل با بینش بصیرانه و هوشمندانه خود بر ایجاد ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکید دارند، افزود: امام (ره) معتقد بودند. اینکه ارتش مردمی است و باید مورد حمایت مردم قرار گیرد و این باعث شد نیرویی آموزش دیده به نام ارتش حافظ کیان از انقلاب اسلامی به وجود بیاید.

وی ادامه داد: حماسه هایی که قهرمانان ارتش جمهوری اسلامی در دوره های مختلف اجرا کرده اند باید هنرمندانه به نسل های آینده منتقل شود.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب از ارتش و نیروی زمینی ارتش نشان از عملکرد تحسین برانگیز سربازان عزیزی است که در دوره های مختلف نقش آفرینی کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه شمال غرب نزاجا با اشاره به رشادت های ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی گفت: این ماموریت ها همچنان در نقاط مختلف ایران اسلامی در حال انجام است.

سردار سرتیپ علی حاجیلو گفت: مسئولیت مهم نیروهای نظامی ایجاد بازدارندگی پایدار است چرا که معتقدیم تا زمانی که نتوانیم امنیت پایدار را تامین کنیم، زمینه توسعه و پیشرفت کشور و جمهوری اسلامی فراهم نخواهد شد. برنامه ریزی همه جانبه و آمادگی بین نیروها. «این نظامی و امنیتی است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به توطئه دشمنان اشاره کرد و گفت: دشمنان این آب و خاک در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی همواره به فکر ایجاد بلاتکلیفی و اغتشاش با توطئه های خود به ویژه برای براندازی مقدس ما بوده اند. اما ما به عنوان سربازان نظام انقلابی اسلام برای قوام و ماندگاری این انقلاب قوی تر از گذشته ایستاده ایم.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب نزاجا گفت: در حال حاضر 95 درصد تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران توسط متخصصان داخلی ساخته می شود و این افتخاری برای ارتش جمهوری اسلامی است.


ارتش همیشه دفاع از کشور را سرلوحه کار خود قرار داده است


d6b10582 ea85 4a64 a94d 664a3fbc5921 خبر خاکستری

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وی با اشاره به نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: ارتش نقش تعیین کننده و کلیدی در پیروزی انقلاب داشت.

امیرعلی حاجیلو گفت: پس از پیروزی انقلاب، مدارس انحرافی، شیطنت در غرب و شرق، گروهک های ضدانقلاب که برخی از آنها در صدد انحلال ارتش بودند، اما امام خمینی (ره) 6 فروردین را روز ارتش نامیدند. ارتش با تمام وجود از آن روزها دفاع می کرد: «آنها کار کردند.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه اکنون منطقه با حضور نیروهای مسلح در امنیت کامل است، گفت: دشمن تلاش می کند ما را از صادرات تسلیحات مدرن نظامی باز دارد و اکنون افتخار بزرگی است.

امیر حاجیلو درباره واگذاری زمین به لشکر 64 ارومیه گفت: جلسات زیادی با مسئولان از جمله وزارت راه و شهرسازی در خصوص تغییر کاربری اراضی و اراضی برگزار شده و به نتایج خوبی هم رسیده ایم. ما در مورد جزئیات در شهرسازی صحبت می کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به کمبود اعتبارات این مجموعه گفت: با وجود کل ارتش در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ای در حوزه 50 قطعه انجام شده است.

امیر حاجیلو افزود: همه اقدامات با رحمت خداوند متعال، حمایت رهبری و اعتبارات داخلی و توانمندی نیروهای ارتش انجام شده است و تمامی تجهیزات نظامی مجموعه بومی و بومی است و بر آن تکیه داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید