مسئولان باید صدای مردم سراوان را بشنوند/ وسط گیلان باید سرلوحه کار استاندار باشد.

ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 14/04/08
کد خبر: 1779241

احمدی بیان کرد: مسئولان استانی باید صدای مردم سراوان را بشنوند، از استاندار می خواهیم پیگیر مشکلات مردم سراوان باشد، همه مسئولان باید وارد عمل شوند و با تشکیل کارگروهی در روند کار تجدید نظر شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا احمدی سنگری با اشاره به مسائل مهم استان که استاندار گیلان باید به آن بیشترین توجه را داشته باشد، به مشکلات زیست محیطی استان اشاره کرد و گفت: زباله های بیش از 17 شهر حدود 35 مورد در محل دفن زباله ها بود. سال‌ها «سراوان دفن شده و این زباله‌ها به یک نفوذ سمی تبدیل شده است که هر 10 ثانیه 10 لیتر نفوذ می‌کند و در هوای بارانی و مرطوب به طور متوسط ​​20 لیتر نفوذ از سراوان جدا شده و به دریای خزر تخلیه می‌شود.

وی با بیان اینکه شاهد مرگ تدریجی تالاب انزلی و نابودی سواحل خزر هستیم، افزود: پساب های صنعتی، بیمارستانی، شهری و کشاورزی به رودخانه های رشت می ریزد و در نهایت از طریق بازار پیر وارد تالاب انزلی می شود که این فاضلاب باعث می شود. سرطان، بیماری های گوارشی و سلامت جسمی، روحی و روانی افراد حاشیه جاده و حتی مسافران را به خطر می اندازد.

مسئولان استانی باید صدای مردم سراوان را بشنوند

نماینده مردم رشت و حومم در مجلس با بیان اینکه توجه به سلامت مردم باید در اولویت مدیران استان باشد، با اشاره به هجوم مگس ها به منطقه سراوان و نگرانی مردم، گفت: ما هستیم. مشکلات مردم سراوان همه مسئولین باید وارد عمل شوند و با تشکیل کارگروهی روند کار را بررسی کنند.

اشتغالزایی با احیای صنایع ورشکسته گیلان

احمدی با اشاره به صنایع ورشکسته استان گیلان گفت: صنایع پوشاک، برق، فرش گیلان، ایران پوپلین، کرم ابریشم، کنف ایرانی و تنباکو از جمله کارخانه هایی هستند که نیاز به توجه دارند و از استاندار تقاضای پیگیری و احیای این صنعت را دارند. احیای این صنایع بسیار مهم است و باعث اشتغال جوانان روستایی می شود.

نماینده مردم رشت و حومم در مجلس با اشاره به اهمیت صنایع کشاورزی گفت: باید از کشاورزان حمایت کنیم و در هنگام کاشت و برداشت محصولات تک محصولی مانند برنج، چای، فندق، بادام، زیتون و هر چیز دیگری را از بین ببریم. محصولات تولید شده در روستا می توانیم در کنار کشاورزان باشیم.

وی با ابراز امیدواری به آینده بهتر و معیشت بهتر گفت: با حضور استاندار، نمایندگان و قوه قضائیه انقلابی دیگر نباید شاهد موجی از مفسدان در جامعه و خیانت کنندگان به مردم باشیم. دست نگه دارید تا زندگی و معیشت مردم بهبود یابد.

احمدی در پاسخ به این سوال که چه چیزی اسدالله عباسی را از دیگر فرصت های استانداری متمایز می کند، گفت: این یک گزینه بومی است و موضع ما همیشه این بوده که استاندار بومی باشد تا ظرفیت ها و دغدغه ها، نیازها و مقتضیات استان را بشناسد. و از نقاط قوت و ضعف روستا آگاه باشید.

وی ادامه داد: اسداله عباسی چندین دوره نماینده مجلس بوده و به دغدغه های مردم و استان واقف است.

نماینده مردم رشت و حومه در مجلس گفت: مردم با انتخاب این استاندار می توانند به آینده امیدوار باشند زیرا او استان را می شناسد و تجربه زیادی دارد. همچنین امیدوارم استان ما آینده بهتری داشته باشد.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید