ستاد تحقق شعار سال در خراسان جنوبی تشکیل می شود/ تولید دانش بر اساس دستور کار ویژه دستگاه های اجرایی


زمان: 19:13
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1819289

قناعت با بیان اینکه ستاد رهبری برای اجرای شعار سال در شورای برنامه ریزی و توسعه استان تشکیل می شود، گفت: همه دستگاه های اجرایی استان باید تولید دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از कاورستانجواد کنات امشب در اولین جلسه شورای اداری استان در سال 1401 گفت: تمرکز کشور بر تولید و گسترش و رونق تولید ملی است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: محوریت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر محوریت تولید در شعارها، تولید، رشد اقتصادی، اشتغال، کاهش تورم، افزایش درآمد سالانه و در نهایت ایجاد رضایت اجتماعی و بعد روانی است. همچنین تأثیرات زیادی در ارتقای خودباوری و عزت ملی در عرصه بین المللی دارد.

وی با بیان اینکه شعار سال 1401 نگرش هدفمند به تولید اقتصادی محور را دنبال می کرد، گفت: این شعار با تاکید بر هر دو ویژگی مبتنی بر دانش و اشتغال زایی، چهره جدیدی از تولید را به نمایش گذاشت.

قناعت ادامه داد: آنچه در شرایط فعلی یکی از مشکلات اساسی کشور است و بسیار آزاردهنده است، اقتصاد و معیشت مردم است که با دانش راه اندازی تولید حل می شود.

استاندار خراسان جنوبی در اولین بخش از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سخنرانی اوایل سال جاری به رمزگشایی از صفات ارائه شده به دولت سیزدهم پرداخت و گفت: در این دولت دولت سیاست‌هایی که از قلمرو اسلام رحمانی به اسلام انقلابی تغییر داده‌اند، و تئوری مضاعف نادرست آشتی و خشونت با جهان به‌طور برون‌زا به دوگانگی جدید تبدیل شده است. درون زا شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دومین ویژگی دولت بر اساس این گفته ها مردمی بودن است، خاطرنشان کرد: برخلاف دولت گذشته که در جلسات غیرعلنی تصمیم گیری می شود، این دولت هیچ چیز سری ندارد و مسائل اجتماعی بسیار مهم و حیاتی است. است.

قناعت ادامه داد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، دولت سیزدهم امیدوار است و آینده روشنی را برای جامعه ای که دچار بی اعتمادی سیاسی و ناامیدی اجتماعی است ترسیم خواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بی اعتمادی مردم نتیجه سیاست های نادرست 8 سال گذشته است، افزود: دیگر اسناد توسعه کافی نیست، بلکه به صورت علنی اوضاع را رصد می کنند.

به گفته وی؛ بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت سیزدهم یک دولت کارآمد است و با ویژگی های خاص خود بر مشکلات فائق آمده و به زودی شاهد توسعه و پیشرفت کشور خواهیم بود.

کنات گفت: با توجه به سال جاری و توجه رهبر معظم انقلاب به تولید دانش بنیان، باید از ظرفیت مراکز تحقیق و توسعه استان برای پایه گذاری محصولات دانش بنیان بر خدمات، صنعت، کشاورزی، حفاری و … استفاده کنیم. بر. “

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان بومی داخل و خارج استان برای تحریک تولید، گفت: شرکت های دانش بنیان باید از امکانات و خدمات ویژه برخوردار باشند.

به گفته وی؛ جلوگیری از خام فروشی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات و دغدغه های مردمی یکی از مهم ترین اهدافی است که در تولید دانش بنیان در استان دنبال می شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اقداماتی که استان برای اجرای شعار سال در دستور کار دارد، گفت: در این راستا ستاد اجرای شعار سال بر اساس برنامه ریزی استانی تشکیل می شود. و شورای توسعه

کنات ادامه داد: معاونت اقتصادی باید اقتصاد دانش بنیان، نقشه راه دستیابی به عنوان سال و تولید دانش بنیان در روستا را ایجاد کند.

وی با تاکید بر تغییر نگاه به مشکلات با یافتن عوارض آن، گفت: از هیچ تلاشی برای آوردن دانش تخصصی به استان برای ایجاد تولید دانش بنیان دریغ نخواهیم کرد.

قناعت افزود: انتظار می رود مدیران و مدیران فعال باشند، برنامه ریزی های جدید داشته باشند و درخواست های مکرر از وزارتخانه ها برای ارائه درخواست داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستور کار مدیریت استان و موضوع اقامه نماز جماعت در ادارات، روایات و آیات را در خصوص اهمیت نماز مورد تاکید قرار داد و گفت: انتظار می رود صفوف نماز جمعی تشدید شود.

به گفته وی؛ مدیران باید کارگزار اقامه نماز بوده و در ارتباط نزدیک با ستاد اقامه نماز استان، به برنامه های این حوزه توجه و وضعیت حضور مدیران را در اقامه نماز دسته جمعی ادارات بررسی کنند، کارمندان و معاونین به صورت ناخواسته در اقامه نماز دسته جمعی حضور خواهند یافت.

قناعت به اقدامات ستاد اجرایی خدمات گردشگری استان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: هم افزایی دستگاه ها در این ستاد باعث رضایت عمومی مسافران شده است که بسیار قابل تقدیر است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از تاسیس این کارخانه امنیت و آسایش مسافران است، گفت: بقای مسافران برای ما بسیار مهم است، بنابراین باید برای تعطیلات پیش رو و نوروز سال آینده برنامه ریزی ویژه ای در این زمینه داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی سپس از حضور ستودنی جهادگران در ایام نوروز در استان خبر داد و از دستگاه های اجرایی خواست از گروه های جهادی نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید