امام هادی(ع) دلیل غیبت امام زمان(عج) بود/ مبارزه با خرافات و ظلم از اقدامات ارزشمند امام دهم است.

ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۶
کد خبر: 1806103

سید محمدرضا غیاثی گفت: یکی از راه هایی که امام هادی علیه السلام پیش روی ما قرار داده و این درس را جانانه به همه ما می آموزد، حفظ خط امامت و ولایت است; از آنجایی که دشمن به طور جدی به فکر آسیب رساندن به خط امام بود و امام مهدی(عج) باید از نظر غیبت می کرد و امام هادی(ع) دلیل این غیبت بود تا جامعه دچار خلاء نشود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) گفت: امام هادی (ع) در شرایط بسیار حساسی سکان امام را به دست گرفت و مسئولیت رهبری جوامع بشری را بر عهده گرفت.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: در جای جای زندگی این امام بزرگوار، نکات برجسته و ممتازی مانند سیره سایر ائمه معصومین (ع) وجود دارد که برای همه ما کافی است.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: یکی از راه هایی که امام هادی(ع) پیش روی ما قرار داده اند و این درس را فداکارانه به همه ما می آموزند، حفظ خط امامت و ولایت است; از آنجایی که دشمن به طور جدی به فکر آسیب رساندن به خط امام بود و امام مهدی(عج) باید از نظر غیبت می کرد و امام هادی(ع) دلیل این غیبت بود تا جامعه دچار خلاء نشود.

فرمود: هنگامی که مردم خدمت امام هادی علیه السلام رسیدند و سؤال و نامه داشتند; پشت صحنه سؤالات و نامه‌هایی دریافت می‌کردند و پشت صحنه به آنها پاسخ می‌دادند یا می‌گفتند باید به کسی مراجعه کنید تا جواب شما را بدهد و به این ترتیب می‌خواستند به شیعیان بفهمانند که شیعیان در آینده نزدیک با غیبت روبرو هستند.

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهای ارزشمند امام هادی(ع) مبارزه با خرافات بود؛ در حالی که امام هادی (علیه السلام) را به عنوان یکی از آثار ارزشمند امام هادی (علیه السلام) مطرح کرد. زنی بود به نام زینب معروف به زینب قذابه که گفته بود من دختر علی و خواهر حسین (ع) هستم و عمرم طولانی شده و مردم قبل از مرگم فکر می کردند مرده ام. این بیانیه مردم را دور خود جمع کرده بود.

این کارشناس مسائل دینی گفت: خبر به متوکل رسید و حضرت به امام هادی (علیه السلام) فرمود که چنین مشکلی وجود دارد; من s.a.s دارم. آمد و گفت: این دروغگو است و زینب سلام الله علیها در فلان سال از دنیا رفت. متوکل پرسید: آیا دروغگو بودن دلیل دیگری دارد؟ من s.a.s دارم. گفت: آری، و این است که گوشت فرزندان فاطمه سلام الله علیها بر درندگان حرام است. شما این زن را در قفس شکارچی قرار می دهید تا بفهمید دروغ می گوید.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: متوکل می خواست او را در قفس بگذارد، گفت: این آقا می خواهد من را بکشد، یک نفر دیگر را محاکمه کنید. برخی از دشمنان امام (علیه السلام) به متوکل پیشنهاد کردند که خود امام (علیه السلام) وارد قفسی شود; متوکل به امام عرض کرد: آیا می توانی خود وارد قفس شوی؟ نردبان را آوردند و امام (ع) وارد قفس شد و شش شیر درنده داخل قفس بودند. وقتی امام (علیه السلام) وارد شد، شیرها آمدند و در مقابل امام (علیه السلام) به خواب رفتند و امام (علیه السلام) آنها را نوازش کرد و با دست اشاره کرد و هر شیری رفت.

وی افزود: وزیر متوکل به او گفت: زودتر او را از قفس بیرون کن وگرنه آبروی ما می رود. متوکل از امام هادی علیه السلام خواست بیرون بیایند و امام علیه السلام بیرون آمد; حضرت فرمود: هر که بگوید فرزند فاطمه (سلام الله علیها) است باید داخل شود. متوکل به زن گفت: داخل شو. زن گفت: دروغ گفتم و حاجت مرا به این کار واداشت و مادر متوکل شفاعت کرد و آن زن از مرگ نجات یافت.

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات ارزشمند امام هادی(ع) مبارزه با ظلم است، گفت: این امام همام قاطعانه با ظلم، ظالمان و متوکل عباس مبارزه می کند; شبی امام هادی را دستگیر کرد و متوکل عباسی را در کنار خود در شرابخانه گذاشت و در مستی تعارف کرد که شراب بنوش. حضرت فرمود: گوشت و خون من با چنین چیزی مخلوط نمی شود، ببخشید!

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: متوکل عباسی کوتاه نیامد و گفت: پس برای من شعر بخوان! امام فرمود: من شعر کم دارم. گفت: باید آن را بخوانی تا آنجا که امام این آیات منسوب به جدشان امیرالمؤمنین علی علیه السلام را در این جماعت می خواند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید