هشدار در مورد این پرسپولیس; بازیکن می گوید 15 میلیارد می گیرد. مدیر می گوید 12!

هشدار در مورد این پرسپولیس;  بازیکن می گوید 15 میلیارد می گیرد.  مدیر می گوید 12!

تمرین اول و دوم پرسپولیس انجام شد! بار دیگر مرد باهوشی به نام یحیی گل محمدی گوی سبقت را از استقلال ربود! پرسپولیس پیش افتاد! «یحیی» در همه دهان ها برجسته تر است! معروف در اذهان عمومی! در این تمرین ها که ارزش مادی نداشت اما سود روحی آن کم نبود و هنوز هم کم است، اتفاقاتی افتاد و سوالاتی هم مطرح شد! پرسش و پاسخ معنادار! و از جمله نحوه تمرین و میدانی توسط سیدجلال حسینی!

از جمله این سوالات یکی از آنها این است که یک مربی با کلاس سیدجلال و تجربه میدانی آقای حسینی در اولین حضورش در زمین و کار چقدر می تواند در تربیت پرسپولیس و مردمش موثر باشد؟ آیا ممکن است یا نه؟ کم و بیش، تقریبا؟ مفید یا بی فایده؟ به عنوان مثال عینی می پرسیم که حسینی بازیکن چه درس هایی می تواند از مربی سیجلال که مربی جدید هم هست بیاموزد؟ سید جلال با چه علم عملی عصای یحیی و پرسپولیس خواهد بود؟

بنابراین گفته می شود این سوال پس از دیده شدن به وجود آمده است!

ما چه کار می کنیم؟

سید مربی خواهد شد! ما معتقدیم او مربی خوبی خواهد شد، اما نه اکنون! نه هنوز، نه دیروز، نه امروز، نه فردا! سید باید سینه اش را بسوزاند و در مربیگری دود چراغ بخورد! سید باید در کلاس مربیگری شرکت کند و «پاس» کند! اگر بخواهیم درست و با درستی همه سبک ها – برای موفقیت و رشد سید و امثال او – کار کنیم، باید راه بوندسلیگا را برویم! از لالیگا! طبق معمول در لوکامپیونه و سری آ و سری ب! و در راه لیگ برتر انگلیس! راه راست باز و روشن است و قابل پیمودن است! کاری که جرارد انجام می دهد! یا کونته، آلگری، گواردیولا، زیدان و ده ها آلمانی درس خوانده! و اگر بخواهیم سیدجلال را هم بسوزانیم – آنطور که با علی کریمی شد و عملاً قدمی برداشته نشد – این هم راه باز است! راه سوزاندن کریمی و کریم و حالا سیدجلال حسینی! مرد برای زدن! اگر بی خیال و بی حال باشیم!

پس چه کار کنیم؟ گستره و چارچوب تربیت و آموزش مربیان فوتبال ایران چیست؟ مثل همیشه “هیچ” یا برعکس، همیشه یک پرورش دهنده با کیفیت بالا؟

اینقدر مرده هست که نمی شود حجاب کرد! خیلی از مربیان مربی شده اند، پس بیایید آن را بررسی کنید! من و تو چه کار می کنیم

دیالوگ قدیمی، دیالوگ جدید

ستاره دهه 40 و 60 فوتبال ایران هنوز هم فکر می کند که دیالوگ قدیمی معتبر و رایج است! او همچنان می گوید: بازیکن می گوید 15 میلیارد می گیرم، مدیر می گوید «12» بگیر صلوات بفرست! پیرمرد نمی داند زمانه عوض شده است! این روزها بازیکن می گوید 15 می گیرم، مدیر باهوش و با دانش می گوید – خیلی… و جدی – 20 بگیر و بده، یک کلمه! ستاره پیر با دلی پاک و زبانی پاک و چشمی روشن می بیند و حرف می زند! شیلا در کلمه پیله ندارد! بی آنکه بداند خریدار صحت ندارد! دقت قیمتی ندارد! راستش را بخواهید حتی ارزش رایگان هم ندارد. آدم باید «باهوش» باشد و ذهن به دل معنا بخشیده است! هوشمند یعنی رند! باهوش یعنی مارمولک! باهوش یعنی چشم بند و آهنگر! راستی و درستی و صداقت و از این دست معانی شریفه که حرف صناری است و آن آزادی بیان! که باید در کوزه ای بریزید و آب آن را بنوشید. گرامر به زبان ساده! او باید دوباره آموزش ببیند و یاد بگیرد! نباید به هیچ اصول قدیمی و ریشه ای احترام بگذارد! حرفه ای بودن یعنی کلاه …

دیدگاهتان را بنویسید