بازیکن پرسپولیس می گوید: این تیم باید پله پله پیش برود

بازیکن پرسپولیس می گوید: این تیم باید پله پله پیش برود

ساعتی پیش روزنامه آلمانی بیلد مصاحبه ای با سرمربی تیم ملی ایران منتشر کرد و جالب اینکه او او را اسطوره VFL نامید و در متن عنوان او (بالگرد) نیز آمده است.

این گفتگو درباره وضعیت فعلی بوخوم در رده دوازدهم بوندس لیگا و همچنین آزمون آرزوها برای بازگرداندن این تیم به سطح بالاتری است که در زمان بازی وحید هاشمیان در این آبی پوشان اتفاق افتاد:

* از خاطرات خود در فصل 04-2003 در بوخوم صحبت کنید.
برد 3-0 دربی مقابل دورتموند در هفته دهم را به یاد دارم. مسابقه ای که من دو بار گلزنی کردم و اولیس گلزن دیگر ما بود. در طول فصل هیچکس حتی فکرش را هم نمی کرد که با چنین تیم جوانی در لیگ پنجم شویم و به جام یوفا برسیم. هر کدام از ما بازیکنان بهترین کیفیت ممکن را در این فصل ارائه کردیم.

* بوخوم در حال حاضر در رده دوازدهم قرار دارد، آیا امکان تکرار این اتفاق با این تیم وجود دارد؟
برای تیمی که به تازگی به بوندسلیگا بازگشته است، ثبات در لیگ مهمترین هدف است. بوخوم پس از رسیدن به این هدف می تواند اهداف بزرگ تری را برای سال های آینده برنامه ریزی کند. پیشرفت تیم در چند سال اخیر عالی بوده است، اما باید قدم به قدم پیش برویم.

* آیا باشگاهی مانند بوخوم هنوز هم می تواند رویای بازی در میادین بین المللی را در سر ببرد؟
در فوتبال امروز پول نقش مهم تری نسبت به سال های گذشته دارد. با این حال، اگر بوخوم بتواند به این شکل به پیشرفت خود ادامه دهد، می تواند به اهداف مشابه تیم هایی مانند فرایبورگ و ماینتس دست یابد.

بیلد از این عکس در مصاحبه با هاشمیان استفاده کرده است، بازی که یادآور خاطره شیرین او از پیروزی در دربی (3-0 مقابل دورتموند) است. جایی که هلیکوپتر VFL جلوی زنبورها دو برابر شد.

* درست مثل تیم یونیون برلین که در دومین فصل خود در بوندسلیگا به لیگ اروپا رسید.
درست مثل کاری که قبلا انجام دادیم؛ بوخوم به عنوان یک تازه کار در بوندس لیگا نهم شد (03-2002) و سال بعد (04-2003) پنجم شد. اما همیشه باید قدم به قدم پیش برویم تا چند سال بعد سرنوشتی نصیبمان نشود.

* کدام فصل؟
ما در نیم فصل اول فصل 10-2009 تیمی در میانه های جدول بودیم اما در نهایت سقوط کردیم و این می تواند یک هشدار جدی باشد.

* از این دوره همچنان با هم تیمی هایت ارتباط برقرار می کنی؟
من هنوز با فیلیپ بونیگ، مارسل مالتیتز و داریوش وان در ارتباط هستم. من مربیگری فوتبال را با توماس ریس شروع کردم و هنوز در یک گروه در واتس اپ هستیم و با هم رابطه داریم، اما از نزدیک همدیگر را نمی بینیم. بعد از صعود به جام جهانی با ایران، قطعا می خواهم به ورزشگاه بوخوم بروم. این شهر در قلب من است و من آن را دوست دارم.

* اگر به استادیوم بیایید مسابقات را نشسته می بینید یا ایستاده؟!
بستگی داره کجا بهتر بازی رو ببینم… شاید حتی از دایره وسط زمین مسابقه رو تماشا کرده باشم!

دیدگاهتان را بنویسید