90 درصد پله برقی های تهران باز / طرح راه اندازی 4 ماهه پله برقی


ساعت: 12:13
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821227

معاون هماهنگ کننده امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: از 501 پله برقی شهر تهران تنها 10 درصد یعنی. حدود 50 پل امن و قابل دسترس برای شهروندان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی گربانی با عذرخواهی از تهرانی ها به دلیل وضعیت نامناسب روگذرها افزود: پس از رفع نقص و ایمن سازی آن، پله ها را همانطور که در شأن مردم است در دسترس مردم قرار دهید. شهروندان

وی در ادامه به ارائه آماری از وضعیت پله های برقی شهر تهران پرداخت و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده توسط سازمان زیباسازی شهر تهران، از 501 پله برقی مورد استفاده در پله های برقی تهران، 201 واحد معادل 48 درصد مستثنی هستند. از 52 درصد باقی مانده تقریباً 42 درصد ایمنی پایینی دارند که به دلیل خطر این پله ها سکوت شهروندان ضروری است و پس از ایمن سازی قطعات و ایمن سازی آنها باید از آنها استفاده کرد. به همین دلیل در مجموع 10 درصد پله برقی های شهر تهران ایمن، شفاف و در دسترس شهروندان هستند.

قربانی در تشریح علت قطعی برق پله برقی ها گفت: این پله ها در صورت ایمن نبودن بسیار خطرناک بوده و حتی جان شهروندان را به خطر می اندازد. به همین دلیل شهرداری برای حفظ سلامت مردم پله ها را تا رفع مشکل و ایمن شدن آن بست.

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان زیباسازی شهر تهران از برنامه ۴ ماهه این سازمان برای ایمن‌سازی و راه‌اندازی پله‌های برقی در پایتخت خبر داد و توضیح داد: ما به صورت ۲۴ ساعته از این طرح حمایت می‌کنیم تا بتوانیم آنچه را که شهروندان و مد انجام می‌دهند، انجام دهیم. بیایید بفهمیم مدیریت چه چیزی را شهری می‌داند، بر این اساس هر ماه 25 درصد از این پله‌ها را عیب‌یابی، کاهش و ایمن‌سازی می‌کنیم و تشدید پله‌های برقی را به حداقل می‌رسانیم.

قربانی ضمن عذرخواهی از مردم تهران به دلیل وضعیت نامناسب راه پله های بادی، در خصوص تحویل قطعات معیوب بلوک ها گفت: این پله ها در مقاطع زمانی مختلف خریداری شده است. به همین دلیل برای تحویل قطعات قدیمی پله که از خارج خریداری شده اند، مجبور به واردات قطعات هستیم. علاوه بر این، از آنجایی که ماژول ها توسط شرکت های مختلف ارائه می شوند، طبیعتا قطعات آنها باید توسط شرکت های مختلف ایرانی و خارجی تهیه شود. اما با وجود برخی مشکلات در جاده، بن بست امنیتی و روگذر نداریم.

انتهای پیام/
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید