ظاهر اتوبوس های برقی در پایتخت/ نتایج تردد اتوبوس های برقی مثبت است


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911038

رئیس شورای شهر تهران از ورود اتوبوس های برقی بدون ریل، ریل، تک کابین و سه کابین به ایران خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه صد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به پارک حمل و نقل عمومی گفت: هیچ وسیله نقلیه عمومی جای مترو را نگرفته است. مترو وسیله نقلیه ای تمیز است و حجم تردد مسافران آن بالاست و قیمت بالاتری دارد اما به دلیل موقعیت بالایی که دارد قابل مقایسه با وسایل حمل و نقل عمومی نیست.

وی با بیان اینکه اتوبوس های برقی بدون ریل، ریل دار، تک کابین و سه کابین در حال ورود به ایران هستند، گفت: این دستگاه ها به عنوان حمل و نقل عمومی استفاده می شود، اما باید در چه مسیری و در چه مناطقی بازنگری شود.

چمران با اشاره به تراموا گفت: تراموا می تواند حجم زیادی از مسافر را جابه جا کند، البته حجم آن به اندازه مترو نیست. همچنین باید در نظر داشت که تراموا در خیابان هایی با تقاطع های زیاد قابل استفاده نیست، اما در خیابان هایی با تقاطع های کم ممکن است وسیله مناسبی باشد. با این حال، این نیز نیاز به بررسی دقیق دارد.

چمران ادامه داد: نتایج اتوبوس های برقی در تهران مثبت است، هنوز تسهیلات شارژی برای این اتوبوس ها وجود ندارد و در صورت فراهم شدن امکانات از نظر برق وضعیت خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: این اتوبوس ها در مسیرهای طولانی قابل استفاده هستند. گاهی یک قطار اتوبوس پشت چراغ قرمز می ماند، پس اگر تراموا رفت و پشت ترافیک بماند با اتوبوس های موجود فرقی نمی کند، مگر اینکه فکرش را بکنید.

رئیس شورای شهر تهران گفت: شهرداران اعلام کرده اند در 10 سال گذشته اتوبوس دریافت نکرده اند و با این شرایط شاهد برعکس شدن زمان خواهیم بود و انتظار می رود وضعیت نامطلوب تری در این زمینه شاهد باشیم.

وی با ابراز خرسندی از ارائه بسته خرسنساز در شهرداری تهران تاکید کرد: هر اقدامی که شرایط خوبی را برای کارکنان فراهم کند در افزایش بهره وری آنها موثر خواهد بود. مجموع اقدامات کوچک موثر خواهد بود، اما شن و ماسه اصلی مسکن است که باید به آن رسیدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید