دریافت 500 برابر خسارت از وسایل برقی ناشی از قطعی برق / پیشگیری ساده از سوختن وسایل برقی در برابر قطعی برق


ساعت: 16:22
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855668

این روزها مشکلات جوی از جمله گرما و گرد و غبار دامن اهالی کوم را گرفته است و احتمال آسیب دیدن وسایل برقی به دلیل نوسانات و قطعی برق در این گرما، نگرانی مردم را دوچندان کرده و علاوه بر ایجاد مشکل، گلایه مردم را نیز به دنبال داشته است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از Kum با تشدید گرما مصرف برق در کوم به شدت افزایش یافت و با وجود اینکه اعلام شده بود قطعی برق برنامه ریزی نشده است، در طول شبانه روز شاهد قطعی برق در محله های مختلف کوم و گاهی قطعی برق بودیم. قطع برق به طور گسترده و همزمان رخ می دهد.

شرکت برق قم خاطرنشان می کند: علت قطعی ناگهانی برق، مشکلات فنی ناشی از بلایای طبیعی یا سرقت کابل های برق است.

به گزارش روابط عمومی اداره برق قم، در تابستان امسال فقط برق صنعت با محدودیت مواجه می شود و طبق مکاتبات انجام شده، برق ادارات پرمصرف که کاهش مصرف ندارند با هماهنگی فرمانداری کوم قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم همچنین از وقفه های اخیر در چند روز اخیر به دلیل طوفان شدید و لینکی خبر داد که با تلاش تیم های عملیاتی شرکت توزیع برق مناطق قطع شده در کمتر از یک ساعت وارد مدار شد.

قطعی برق چه از قبل برنامه ریزی شده باشد و چه اعلام شده باشد و یا به دلیل سرقت ناگهانی سیم های برق و مشکلات فنی، باعث آسیب به لوازم خانگی می شود و باید جبران شود.

این روزها مشکلات جوی از جمله گرما و گرد و غبار دامن اهالی کوم را گرفته است و احتمال آسیب دیدن وسایل برقی به دلیل نوسانات و قطعی برق در این گرما، نگرانی مردم را دوچندان کرده و علاوه بر ایجاد مشکل، گلایه مردم را نیز به دنبال داشته است. .

دریافت خسارت به وسایل برقی از شرکت برق

در قبوض برق مشترکان شهری برای هر دوره مبلغی به عنوان بیمه حوادث از مشترک کسر می شود که با پرداخت این مبلغ کلیه مشترکان خانوار شهری و روستایی می توانند در صورت وجود تا سقف 500 برابر این مبلغ را از بیمه دریافت کنند. از یک تصادف

نحوه دریافت خسارت ناشی از مشکلات لوازم خانگی ناشی از افت ولتاژ و قطعی برق (در صورت وجود مشکل در شبکه توزیع برق) و کلیه خسارت های ناشی از عملکرد نامناسب شبکه توزیع برق در سامانه تحت عنوان «ثبت نام کنید» سامانه ثبت و اعلام خسارت ناشی از برق به مشترکان خانگی به نشانی http://tavanir.parsianinsurance.com/ می باشد.

با مراجعه به این آدرس به صفحه ای برمی خوریم که امکان ثبت نام در آن وجود دارد و مشترکین می توانند پس از ثبت نام با دریافت نام کاربری و رمز عبور، خسارت لوازم خانگی خود را گزارش دهند. . این گزارش ها پردازش می شوند و نتایج به تمام اطلاعات در دسترس کاربران می رسد.

حفاظت آسان از وسایل برقی

البته راه هایی برای جلوگیری از آسیب دیدن لوازم خانگی در اثر نوسانات و قطعی برق وجود دارد.بسیاری از ما در خانه خود لوازم زیادی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، تستر، سشوار و … داریم. این وسایل اغلب برای زندگی روزمره ما حیاتی هستند. به همین دلیل باید از تداخل الکتریکی که باعث سوختن وسایل برقی می شود جلوگیری کنیم.

برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از قطع برق تا حد امکان وسایل حفاظتی را برای وسایل خود خریداری کنید. این ساده ترین، سریع ترین و ارزان ترین راه حل برای جلوگیری از سوختن لوازم خانگی شما است. این محافظ ها مجهز به فیوز هستند که از وسایل برقی شما در مواقع تداخل الکتریکی (سرعت، قطع برق و …) محافظت می کند. البته باید توجه داشت که نمی توان تمامی وسایل برقی از جمله لامپ ها را از سوختن در هنگام برق گرفتگی نجات داد.

به جای خرید محافظ برای هر یک از لوازم خود، می توانید خانه خود را به جعبه فیوز مجهز کنید. جعبه فیوز با سیم کشی خانه از نوسانات ولتاژی که به وسایل برقی می رسد محافظت می کند و خطر سوختن وسایل برقی را کاهش می دهد. جعبه فیوز برای دریافت ولتاژ 240 ولت طراحی شده است، یعنی برای نصب این دستگاه به دو عدد خالی نیاز دارید.

احتمالا نام یو پی اس را شنیده اید. این دستگاه دارای باتری یدکی است که در صورت قطع برق از آن استفاده می کند تا بتوانید بدون قطع ناگهانی برق وسایل برقی خود را خاموش یا خاموش کنید. یو پی اس بیشتر برای محافظت از دسکتاپ ها در برابر قطع ناگهانی برق استفاده می شود.

بهترین راه برای مقابله با سوختن وسایل برقی خاموش کردن آنها در زمان عدم استفاده است. نوسانات برق نمی تواند به دستگاه های بی سیم آسیب برساند و این حرکتی هوشمندانه برای صرفه جویی در مصرف انرژی و حفظ ایمنی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید