قطعی گسترده اینترنت در تهران/ علت قطعی اینترنت قطعی برق یکی از ساختمان های شرکت ارتباطات زیرساخت بود.

قطعی گسترده اینترنت در تهران/ علت قطعی اینترنت قطعی برق یکی از ساختمان های شرکت ارتباطات زیرساخت بود.

شرکت مخابرات ایران در اطلاعیه ای اعلام کرد بر اساس گزارش های دریافتی کاربران از قطعی گسترده اینترنت موبایل و خانگی در تهران و مناطق مختلف، این قطعی ارتباطی به شرکت مخابرات ایران ندارد.

این اختلال از ساعاتی پیش منجر به قطع موقت اینترنت در برخی مناطق کشور شد.

مدیرکل فناوری یک شرکت دانش بنیان فناوری اطلاعات اعلام کرد: امروز برای چندمین بار در سال 1401 در ساختمان LCT که یکی از ساختمان‌های شرکت ارتباطات زیرساخت است و شبکه اینترنت این شرکت قطع شد. کل کشور در ارتباطات داخلی و بین المللی مشکل دارد.

مظفری، مدیرکل فناوری یک هلدینگ دانش بنیان فناوری اطلاعات ساعتی پیش در توئیتی از قطعی اینترنت داخلی و بین المللی در کشور خبر داد که البته دقایقی پیش رفع شده بود.

این چیزی است که توییت او می گوید:

امروزه برای دومین بار در 1401 سال، برق ساختمان LCT قطع می شود[تقریبا] کل شبکه کشور (ارتباطات داخلی و بین المللی) تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. تجهیزات اصلی اکثر شرکت های ارائه دهنده خدمات دسترسی و مراکز داده در این مرکز قرار دارد و قلب اینترنت کشور است.

برق سالن هم محل قطع شد. بخشی از تجهیزات در حال حاضر در دسترس نیست. تجهیزات قرار گرفته در این سالن برای ارتباط بین اکثر سرویس دهندگان استفاده می شود. به عنوان مثال اگر اینترنت انتقالی دارید و می خواهید دستگاه های ذخیره شده در شرکت آسیاتک را مشاهده کنید، ارتباط شما در این سالن برقرار می شود. البته این فرآیند برای همه ارائه دهندگان خدمات صدق نمی کند، اما اکثر ارائه دهندگان خدمات ثابت (adsl و p2p) در یک اتاق هستند. تجهیزات شبکه برای کار 24 ساعته ساخته شده اند و نسبت به تغییرات ولتاژ بسیار حساس هستند. قطع برق آنها را در برابر آسیب آسیب پذیر می کند. این بدان معنی است که ممکن است برق وصل شده باشد، اما تجهیزات کار نمی کند. این فرآیند زمان رفع مشکل را افزایش می دهد زیرا نیاز به کار فیزیکی و تغییر تجهیزات دارد. این مشکلات یکی از دلایلی است که باعث می شود مراکز داده به گونه ای طراحی شوند که قطع برق به حداقل برسد.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که اگر مشکل اینقدر حاد است و همه چیز مشکل دارد، الان مردم در توییتر چگونه آنلاین هستند؟همانطور که گفتم اکثر سرورها مشکل دارند اما همه آنها این مشکل را ندارند و شبکه دیگری را پیاده سازی کرده اند. معماری. موبایل و مخابرات که بیشترین کاربر را در کشور دارند ساختار شبکه متفاوتی را پیاده سازی کرده اند و به یک نقطه وابسته نیستند. مراکز داده داخلی میزبانی می شوند و مشکلاتی را تجربه می کنند. (اینترنت مشکلی نداره)

چند روز پیش در مورد صفحه وضعیت سرویس نوشتم که چیست و چه کاری انجام می دهد. این صفحه برای سرورهای بزرگ حیاتی است. اکنون که وب در سراسر کشور تحت تأثیر قرار گرفته است، از کجا می توانیم اطلاعات موثق دریافت کنیم؟ خب، خدمات مخابراتی مشکل زیرساختی داشت که باعث این حادثه شد. پس بیایید به سایت آنها برویم و ببینیم آنها در مورد آن چه گفته اند و در اینجا متوجه می شویم که آنها در حال حاضر در دسترس نیستند. پس این اطلاعات را از کجا می گیریم؟ اولین کسانی که متوجه این اختلال می شوند، بچه های اتاق عمل در شرکت های مختلف اینترنتی هستند که اطلاعات دریافتی را به صورت گروهی در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به اشتراک می گذارند و به این ترتیب نقشه مشکلات کامل می شود. بچه های عملیات شرکت در حال پیگیری وضعیت فعلی سرور ایران به آدرس https://status.iranserver.com/single?status=66 هستند… اکنون برخی از امکانات وصل شده اند و برخی دیگر متصل نیستند.

تجهیزات شبکه قابلیت تغذیه همزمان از دو منبع تغذیه را دارند، آخرین خبری که دارم نشان می دهد که یکی از خطوط برق وصل شده و تجهیزات متصل به آن مسیر هم اکنون موجود است. انتظار می رود تا سی دقیقه آینده این اختلال به طور کامل برطرف شود.

ارتباطات شرکت ما اکنون تقریباً به طور کامل ساخته شده است. بچه ها جزئیات را بررسی می کنند. از ساعت 8:30 شروع می شود و ساعت 10:13 به پایان می رسد تا اینکه دیروز @DrMahdiSalem آنجا بود تا چیزی بگوید اما حالا رفته است…

مواردی هست که شما گفتید این است که برق شهر از مسیرهای مختلف به سیستم توزیع مرکز داده می آید، سپس وارد یو پی اس می شود و در نهایت به تجهیزات می رسد. اشکال در UPS یا قطعات یدکی و توزیع برق می تواند منجر به اختلال شود. لزوماً منظورم خاموشی در شهر نیست. متاسفانه هیچ کس دلیل دقیق را گزارش نمی کند.

شرکت ارتباطات زیرساخت: قطعی اینترنت در تهران برطرف شد

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد قطعی اینترنت برخی از مناطق تهران که حوالی ساعت 8:30 صبح امروز رخ داده بود، رفع شد.

حوالی ساعت 8:30 صبح امروز اینترنت در برخی نقاط تهران قطع شد که کاربران شبکه های اجتماعی نیز به این موضوع اشاره کردند. در همین راستا، شرکت مخابرات ایران بر اساس گزارش های دریافتی از کاربران مبنی بر قطعی گسترده اینترنت همراه و خانگی در تهران و مناطق مختلف، اعلام کرد در حالی که قطعی ساعاتی پیش باعث کاهش موقت سرعت اینترنت در برخی نقاط شده است. کشور، این اختلال ربطی به شرکت مخابرات ایران ندارد.

همچنین دقایقی پیش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به نقل از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت گزارش داد: صبح امروز به دلیل فرسودگی خطوط و تجهیزات برق، شبکه اینترنت برخی از مناطق شهر قطع شد. تهران که با پیگیری و مساعدت کارشناسان این شرکت و هماهنگی شرکت توانیر مشکل را حل کرد و در حال حاضر تمامی ارتباطات پایدار است.

دیدگاهتان را بنویسید