قطعی اینترنت روی اعصاب | وزیر ارتباطات: قطعی اینترنت نداشتیم. کمی خجالت آور بود!

قطعی اینترنت روی اعصاب |  وزیر ارتباطات: قطعی اینترنت نداشتیم.  کمی خجالت آور بود!

در حالی که از زمان روی کار آمدن دولت ریاست جمهوری، وضعیت اینترنت در کشور به شدت مختل و قطعی مکرر شده است، امروز کاربران برای دسترسی به اینترنت نیز با مشکل مواجه شده اند. این در حالی است که وزیر ارتباطات این اختلالات اینترنتی را «اختلال های جزئی» می داند!

عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز کمی اختلال داشتیم که به زودی برطرف می شود. قطعی صبح امروز به دلیل حمله سایبری نبود. من خودم در جلسه بودم و به من گزارش دادند که نگرانی داریم. قطعی اینترنت نداشتیم، افت ترافیک بود که در حال رفع شدن است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به دنبال افزایش 30 تا 40 برابری سرعت اینترنت در استان های مختلف هستیم. از زمانی که طرح فیبر برای کسب و کار راه اندازی شد، سرعت 800 تا 900 مگابایت در اختیار مشتریان قرار گرفت. امیدواریم بتوانیم سرعت چند صد مگابایت در ثانیه را ارائه دهیم.

در حالی که سایت های رتبه بندی جهانی اینترنت اخیرا از کاهش سرعت اینترنت در ایران خبر داده بودند، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وضعیت فعلی باید بهبود یابد، اما کمی زمان می برد. در سال گذشته، اگر به معیارهای بین المللی نگاه کنید، سرعت ما افزایش یافته است.

زارع پور خاطرنشان کرد: اما چیزی که مردم از آن گلایه دارند این است که به دلیل محدودیت هایی که ایجاد شده، برخی از فیلترشکن استفاده می کنند که به طور طبیعی سرعت را کاهش می دهد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود خط شما فیلتر نشده است، گفت: نه، خط من مثل دیگران است.

دیدگاهتان را بنویسید