شرکت توزیع نیروی برق: علت قطعی های پراکنده اخیر کمبود برق نیست، بلکه به دلیل مشکلات فنی/قطعات در تهران منتشر نمی شود.

شرکت توزیع نیروی برق: علت قطعی های پراکنده اخیر کمبود برق نیست، بلکه به دلیل مشکلات فنی/قطعات در تهران منتشر نمی شود.

کامبیز ناظریان تمام تلاش صنعت برق برای تابستان 1401 را در راستای مدیریت و کنترل اوضاع و جلوگیری از ایجاد شرایط برای شهروندان در سال 1400 تعریف کرد و گفت: تلاش همکاران در صنعت برق این است. تا بتوان با استفاده از ظرفیت ها و ابزارهای مدیریت مصرفی که در این حوزه وجود دارد، این وضعیت را مدیریت کرد.

وی گفت: هدف این است که تابستان امسال را با محدودیت کم یا بدون محدودیت پشت سر بگذاریم. در حال حاضر هیچ برنامه ای برای بسته شدن وجود ندارد و هیچ سیاستی تعریف نشده است.»

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به گسترش قطعی برق در کشور گفت: شبکه برق تهران به قدری گسترده است که تهران بیش از 32 هزار کیلومتر شبکه دارد. این حجم از شبکه با توجه به ماهیت فنی خود، هم در شرایط عادی و هم در شرایط آب و هوایی گرم می تواند در اثر عبور جریان، عوارض و یا حوادثی ایجاد کند.

به گفته ناظران، علاوه بر این بر اثر برخی عوامل از جمله طوفان روزهای اخیر، برخورد اجسام خارجی یا مشکلاتی از این دست می تواند باعث اختلال در شبکه شود که قطعی موقت و پراکنده برق در تهران را به همراه خواهد داشت. .

وی با بیان اینکه این قطعی ها نسبت به برق تهران بسیار کم بوده و دلیل آن ماهیت شبکه و مشکلات فنی شبکه بوده است، گفت: هیچ محدودیتی برای تولید برق در کشور وجود ندارد و برنامه ریزی بر این اساس است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با تاکید بر اینکه امیدواریم در روزهای آینده نیز همین روش ها و برنامه ها را داشته باشیم تا بتوانیم با هماهنگی بین سازمان ها و ارگان های مختلف شرایط را مدیریت کنیم و تابستان را بدون مشکل سپری کنیم، گفت: در حال حاضر شرایط تامین برق تهران به دلیل شرایط طبیعی نسبتا مناسب است و مشکل خاصی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید