برخی از قطارهای مترو تهران و حومه به دلیل کمبود نقدینگی و کمبود قطعات متوقف شده است.

ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781243

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه:

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: پس از گذشت بیش از 23 سال از بهره برداری از مترو تهران، حجم بسیار زیادی از ناوگان فعال در خطوط هفتگانه مترو با فراتر از حد مجاز تعمیرات اساسی، با وضعیت اضطراری مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی عبدالله پور، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: تا پایان مهرماه امسال 35 درصد قطارهای بین شهری و بیش از 75 درصد ناوگان خط 5 از محدوده مجاز تعمیرات اساسی خارج شده اند. 1403 اعتبار به مبلغ 7 هزار میلیارد تومان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه کمبود اعتبار در قوانین بودجه سنواتی کل کشور و عدم توانایی شهرداری تهران در تامین هزینه های تعمیرات اساسی موجب انباشت بیشتر این تعمیرات شده است، ادامه داد: هزینه های جاری در سال 1399 از سوی دولت، 14 درصد از مسافران و 85 درصد از شهرداری تهران.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: شرکت بهره برداری مترو تهران با وجود افزایش ایستگاه ها و پس از انفجار کورونا که منجر به کاهش چشمگیر مسافران مترو شد، با مشکلات مالی زیادی مواجه شد.

عبداله پور افزود: این کمبود نقدینگی به دلیل نوسانات قیمت ارز، هزینه بالای تعمیرات اساسی ناوگان مترو که باید بخشی از قطعات خود را از خارج تامین کند، این ناوگان عظیم را در شرایط اضطراری قرار داده است، اما با همه این مشکلات. طی هشت ماه گذشته و با تلاش و همکاری کارکنان شرکت بهره برداری مترو با استفاده از تمامی امکانات و امکانات موجود، بدون حتی یک لحظه از خودگذشتگی به شهروندان و مسافران خدمات رسانی می کنیم.

وی گفت: خسارت قطار مانند سایر وسایل نقلیه نیست و اگر واگن یا قطار خوب کار نکند، سرویس دهی کلی خط را مختل می کند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در حال حاضر 161 رام قطار در خطوط هفت مترو فعال است که برخی از آنها بیش از نهصد کیلومتر کارکرد دارند و نیاز به تعمیر اساسی دارند اما به دلیل کمبود ناوگان از این قطارها استفاده می کنیم. که در حین سرویس ممکن است آسیب ببیند.

وی خاطرنشان کرد: اولویت اصلی تعمیرگاه تکیه بر توان داخلی است چرا که در سال های اخیر همکاری خوبی با تولیدکنندگان داخلی صورت گرفته اما همچنان در تامین برخی قطعات مشکل داریم. امیدواریم هر چه زودتر این مشکل حل شود.

عبدالاپور با اشاره به اینکه هم اکنون 6 رام قطار بین شهری و 3 واگن از ناوگان در خط 5 در حال تعمیرات اساسی است، افزود: 33 واگن دو طبقه و 12 دستگاه لکوموتیو از خطوط 5 و 3 رام قطار شهری به دلیل کمبود نیرو از رده خارج شده است. قطعات.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در پایان گفت: سعی شده با تمام کمبودهای موجود بهترین خدمات را به شهروندان و مسافران ارائه دهیم و شاهد افزایش رضایت هرچه بیشتر مسافران باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید