ورود قطارهای جدید به خطوط مترو تهران


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 21.08.1401
کد خبر: 1910254

ناظر شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از آمادگی چهار قطار علیرغم کمبود منابع مالی برای تامین قطعات و تعمیرات اساسی ناوگان با مدیریت توان و منابع موجود خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حامد عباسیامی رئیس شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از آماده بهره برداری چهار لکوموتیو با وجود کمبود منابع مالی برای تامین قطعات و تعمیرات اساسی ناوگان با مدیریت ظرفیت و منابع موجود خبر داد و گفت: دو لکوموتیو و دو قطار لکوموتیوهای آماده به کار مترو شهر با 70 درصد قطعات داخلی نشان می دهد که خدمات رسانی به شهروندان در شهر زیرزمینی انجام می شود و مترو هرگز در ایستگاه ناامیدی متوقف نخواهد شد.

رئیس شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه با ورود این قطارها به خطوط مترو تهران ضریب ایمنی قطارها افزایش می یابد، اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای تسریع در تعمیر قطارها به کار بسته ایم. آماده به کار با اضافه شدن دو لکوموتیو در خط 5 و دو قطار برای خطوط درون شهری شاهد کاهش صف قطارهای مترو در ایستگاه های تعمیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه قطعات تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار است، گفت: با استفاده از قطعات داخلی برای آماده سازی 4 قطار توانستیم 500 میلیون تومان صرفه جویی کنیم.

عباس‌نامی با اشاره به اینکه مترو سامانه‌ای است که برای جابه‌جایی حجم زیادی از مسافران استفاده می‌شود و انجام تعمیرات و تعمیرات اساسی قطارها و تجهیزات آنها ضروری است، گفت: کاهش فاصله قطارها از مهمترین خواسته‌های مردم است. مسافران، اما اول این کار باید انجام شود بستگی به فرکانس قطار دارد.

ناظر شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: هر چه منابع مالی بیشتری در اختیار شرکت بهره برداری مترو قرار گیرد تا بتوانیم با سرعت بیشتری عملیات نگهداری و تعمیر قطارهای خود را انجام دهیم، امکان کاهش فاصله قطارها در خطوط بیشتری ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه قطارها نیاز به تعمیر داشتند، ادامه داد: تعمیرات اساسی قطارها سریعتر از گذشته آغاز شد. اما این کار نیاز به تامین قطعات دارد و تامین قطعات هم نیاز به بودجه دارد.

عباسیامی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده 222 واگن مربوط به خطوط قطار 5 و 46 رام برای خطوط درون شهری نیاز فوری به تعمیرات اساسی دارند. امیدواریم طبق مصوبات دولت، شهرداری و شورای شهرداری تمکن مالی در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم این قطارها را با سرعت بیشتری تعمیر کنیم.

رئیس شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه برای این 4 قطار حدود 5 میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: تنها 30 درصد قطعات استفاده شده در این قطارها خارجی و 70 درصد قطعات از تولید داخلی تامین شده است. منجر به کاهش هزینه ها و صرفه جویی به 500 میلیون تومان شد.

وی در پایان با اشاره به قرارداد 800 میلیاردی بانک شهر برای تامین منابع مالی خرید قطعات و ایرادات به سازمان برای راستی آزمایی بندهای این قرارداد گفت: اکنون این قرارداد به دلیل مشکلات لاینحل حقوقی در حال تعیین تکلیف است. در حمایت از حقوق طرفین.»

دیدگاهتان را بنویسید