موضوع قطارهای شهری در جهان منسوخ شده است / نمی دانیم مونوریل داریم یا مترو!

زمان: 22:33
منتشر شده در: 24/07/1400
کد خبر: 1776621

یکی از اعضای شورای شهر کرمانشاه گفت: موضوع مونوریل یا قطارهای شهری چندین دهه است که در جهان منسوخ شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هاشم درویشی در گفت وگو با خبرنگار مرصادنیوز در رابطه با پروژه قطار شهری کرمانشاه ، اظهار داشت: مساله مونوریل یا قطار شهری چند دهه است که در جهان منسوخ شده است.

عضو شورای شهر افزود: این طرح به دلیل هزینه و آلودگی و همچنین حجم تردد در دنیا مورد استقبال قرار نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: پروژه قطار شهری کرمانشاه که در دولت دهم تاسیس شد ، طرح خوبی نبود و کارکنان کرمانشاه به ویژه کارکنان آن زمان نباید زیر بار آن برنامه می رفتند.

درویشی ادامه داد: اولاً ما در مورد توقف پروژه در جایی رای ندادیم یا اگر در جایی متوقف شد ، می توانیم آن را دوباره فعال کنیم.

وی گفت: “ناوگان حمل و نقل عمومی 100 درصد به شرق یا غرب وابسته است.”

نماینده شورای شهرداری کرمانشاه گفت: در اینجا قطار شهری از نظر عملکرد و تعهدات در زمینه ترافیک و حمل و نقل تعریف خاصی دارد و وقتی قطار شهری به زیر زمین کشیده می شود متر می شود و در حال حاضر ما بدانید که آیا ما قطار شهری یا مترو داریم. “

وی افزود: قطار شهری کرمانشاه از زیر جهت به زیرزمین منتقل شده است که با مشکلاتی روبروست از جمله اینکه زمین در این منطقه سخت است و آبرسانی مناطق 22 بهمن نیز در آن قسمتی است که نیاز دارد روی آن کار شود.. آب رسانی به این منطقه را از جایی دیگر متوقف کنید تا بتوانند جهت خط لوله را تغییر دهند.

درویشی خاطرنشان کرد: همچنین پس از اجرای این پروژه ، زیباترین خیابان کرمانشاه را که در بین استان ها برند بود و در امتداد بلوار تاگبستان که بلواری زیبا و پر از 50-80 ساله بود از دست دادیم. درختان. “

وی گفت: البته آنها در ابتدا می گفتند که ما درختان را با تکنولوژی حذف کرده و در جای دیگری می گذاریم تا مورد استفاده قرار گیرد ، اما همه این درختان خشک شده و در جایی استفاده نمی شوند.

یکی از اعضای شورای شهر اذعان داشت: متأسفانه به جای این درختان سبز ، ستون های بتنی کاشتند که تاثیر منفی بر روان مردم می گذارد.

وی تصریح کرد: در سال های 1989 و 1990 من مدیر توسعه و عمران غرب بودم و در آن زمان برآورد می شد که 450 میلیارد تومان با 1000 تومان برای تامین ناوگان این پروژه نیاز است ، اما این مبلغ یک رقم دلار امروز. که شمارش آن دشوار است.

درویشی گفت: این طرح به زودی و حتی در دور دوم دولت آقای رئیسی تکمیل نمی شود ، زیرا به وام های ویژه نیاز دارد.

وی گفت: شهری مانند کوم این پروژه را از یک نقطه متوقف کرد و به خیابان های زیبای آن آسیبی نرساند.

دراویش گفت: من مونوریل را برای کرمانشاه مناسب نمی دانم و تعداد مسافرینی که قصد دارند در این پروژه جابجا کنند در صورت انجام توسط خط اتوبوسرانی شهری به نام BRT بیشتر مسئولیت پذیر است.

نماینده شورای شهرداری کرمانشاه گفت: در صورت ایجاد این خط اتوبوس شهری ، اکنون بار ترافیک کاهش می یابد و از خودروهای تولید محلی استفاده می شود و از همه مهمتر ، زیبایی شهر آسیب نمی بیند و این مقدار می تواند می توان گفت که 10 درصد از کل وام و بسیار کمتر مشکل حمل و نقل مسافر در کرمانشاه را حل می کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید